خانه سبک زندگیسفر و گردشگری بزرگترین مرکز خریدهای ایران را بشناسید

بزرگترین مرکز خریدهای ایران را بشناسید

توسط فانیبو
1138 بازدید
بزرگترین مرکز خریدهای ایران را بشناسید

کشورمان ایران به علت گستردگی جغرافیایی دارای شهرهای متعددی است که هر کدام به نوبه‌ی خود می‌توانند به تنهایی معرف اصالت ایران زمین باشند. این شهرها دارای هنرها و مراکز گرشگردی منحصربه‌فردی هستند و همین عامل سبب شده تا ما در این مقاله به معرفی مرکز خریدهای ایران در تهران و استان‌های دیگر بپردازیم. مطمئنا داشتن اطلاعات درست و کافی درباره مراکز خرید هر شهری باعث می‌شود که در طول مسافرت از اتلاف زمان جلوگیری کرده و به مراکز بیشتری سر بزنیم. پس اگر شما نیز از طرفداران خرید و شناخت مهمترین مرکز خریدهای ایران در کل کشور هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

برای شروع بحث قصد داریم از پایتخت ایران یعنی شهر تهران و مراکز خرید آن صحبت کنیم. بخش مهمی از مرکز خریدهای ایران در این شهر است، پس حتما ادامه مقاله را بخوانید تا شما را با برخی از مهمترین و شیک‌ترین مراکز خرید این شهر آشنا کنیم.

 

مراکز خرید تهران

تهران یکی از شهرهای بسیار دیدنی ایران با جاذبه‌های گردشگری و توریستی است. مراکز خرید تهران بسیار زیاده بوده و به علت گستردگی جغرافیایی این شهر در گوشه‌گوشه این منطقه می‌توانید مراکز خرید زیبایی را پیدا کنید. از مهمترین مراکز خرید تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز خرید ارگ تجریش، بازار بزرگ تهران، مرکز تجاری و خرید پالادیوم، مرکز خرید ونک، مرکز تجاری میلاد نور و…

 

بازار تهران

بازار تهران

بازار بزرگ تهران یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین بازارهای کشور است. در این بازار عریض و طویل هر چه بخواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. بازار تهران دارای تیمچه‌ها و سراهای متعددی است که هر کدام در دل خود صدها مغازه و پاساژ را جای داده‌اند. در بازار تهران هر نوع کالایی پیدا می‌شود، البته با قیمت‌های به مراتب مناسب‌تر. از پارچه‌های رنگارنگ و زیبا گرفته تا فرش و لوازم خانگی. از تنوع لباس‌های موجود در این بازار نیز نمی‌توان گذشت. این بازار علاوه‌بر مزایای نامبرده شده با معماری زیبا و چشم نواز خود توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.  بازار بزرگ تهران در منطقه 12 این شهر واقع شده و با داشتن ایستگاه متروی مجزا دسترسی به آن بسیار آسان است. پس اگر دوست داشتید که ترکیبی زیبا از بناهای سنتی با کالاها و غذاهای مدرن را یک‌جا امتحان کنید حتما به این بازار زیبا سری بزنید.

 

مرکز خرید میلاد نور

یکی دیگر از مهمترین مرکز خریدهای ایران مرکز خرید میلاد نور است. این مجتمع یکی از قدیمی‌ترین مجتمع‌های تهران است اما با وجود تنوع محصولات خود همچنان توانسته است تا در میان سایر پاساژهای نوساز جایگاهش را حفظ کند. از ساخت این مجتمع چند سال می‌گذرد و در سال‌های نه چندان دور به تنهایی یکی از مجتمع‌های خوب تهران به شمار می‌رفت. مجتمع میلاد نور دارای 326 باب مغازه است و به رغم گذشت این همه سال هنوز هم از نرخ ازدحام و بازید خوبی برخوردار است. شما برای بازدید از این مرکز می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح الی 10 شب به منطقه شهرک غرب، میدان صنعت تهران مراجعه کنید.

 

بازار تجریش

تجریش یکی از محله‌های اصیل و قدیمی تهران با مغازه‌ها و پاساژهای کوچک و بزرگ است است که با گذشت این همه سال نه تنها محبوبیت خود را از دست نداده بلکه به یکی از معروف‌ترین مرکز خریدهای ایران تبدیل شده است. این منطقه از تهران با داشتن تنوع بسیار بالای ارائه خدمات در تمام حوزه‌ها مانند پوشاک، رستوران ها و فست فودها، راسته‌های پارچه فروشی و… به یکی از برترین مرکز خریدهای ایران تبدیل شده است. شما با گشت و گذار در این محله اصیل و قدیمی علاوه‌بر خرید خواهید توانست تا از قدمت و فضای شاد حاکم بر منطقه نیز بهره‌مند شوید. پس اگر اهل تهران نیستید اما گاه‌گداری راهتان به پایتخت می‌افتد حتما سری به این منطقه بزنید و در هنگام بازگشت نیز حتما خود را برای صرف یک کاسه آش خوش طعم یا یک ظرف حلیم و سمنوی خوشمزه مهمان کنید.

 

مراکز خرید اصفهان

اصفهان به عنوان یکی از شهرهای توریستی ایران دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. در این شهر از صنایع دستی بی‌بدیل و زیبا گرفته تا خوراکی‌های سنتی و خاص همگی بسیار دیدنی و جذاب هستند. از مراکز خرید اصفهان می‌توان به مغازه‌های خیابان چهار باغ عباسی، مجتمع تجاری سیتی سنتر، مجتمع تجاری اوسان و صدالبته میدان نقش جهان این شهر زیبا اشاره کرد.

 

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان با نام تاریخی و قدیمی خود با عنوان میدان شاه یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید اصفهان و از برترین مرکز خریدهای ایران است. در این میدان زیبا و تاریخی که دورتادورش را مغازه‌های خاص و متنوع با انواع کالاهای محلی و صنایع دستی پر کرده‌اند می‌توان یک خرید متفاوت و یک روز به یاد ماندنی را تجربه کرد. اگر اهل خرید سوغاتی هستید یا به تماشا و خرید صنایع دستی ارزشمند این استان مانند انواع آثار قلم‌زنی، پارچه‌های زربافت، میناکاری های روی مس و سفال و خاتم کاری علاقه دارید حتما در سفر بعدی خود سری به این سرای زیبا و دیدنی بزنید. در کنار آثار هنری و صنایع دستی این شهر نیز می‌توانید از خرید خوراکی‌های محلی و خوشمزه آن مانند گز، سوهان عسلی، برشتوک و پولکی معروف اصفهان نیز لذت ببرید.

 

مجتمع تجاری اوسان

مرکز خرید اصفهان کم نیست، مخصوصا در سال‌های اخیر مراکز خرید مدرن و زیبای بسیاری به لیست مراکز دیدنی این شهر اضافه شده است. مرکز تجاری اوسان یکی از این مراکز است که با درکنارهم قرار دادن انواع پوشاک، بدلیجات و سایر لوازم مصرفی مدرن امروزی، کالاهایی با کیفیت و مناسب را از برندهای داخلی و خارجی برای خرید عموم مردم گردهم آورده است. این پاساژ زیبا  و دیدنی در خیابان چهارباغ اصفهان واقع شده است.

 

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان، از برترین مرکز خریدهای ایران

مرکز خرید سیتی سنتر نیز یکی دیگر از مراکز خرید زیبا و دیدنی اصفهان است که در این شهر ساخته شده و با داشتن فروشگاه‌های متعدد با کالاهای ایرانی و خارجی نیاز اهالی شهر و سایر گردشگران برای دسترسی به مجتمعی به‌روز و خاص را رفع کرده است. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگترین مرکز خریدهای ایران همچنین دارای امکانات دیگری مانند سینما، فودکورت و شهربازی است که گفته می‌شود مرکز بازی آن بزرگترین شهربازی سرپوشیده در خاورمیانه است. پس اگر گذرتان به این شهر زیبا افتاد حتما سری به این مجتمع نیز بزنید.

 

مراکز خرید شیراز

شهر شیراز تنها به شهر شعر و ادب شهرت ندارد بلکه این شهر نیز دارای بهترین و لوکس‌ترین مراکز خرید است و از مهمترین مرکز خریدهای ایران به شمار می‌آید. از کوچه‌های زیبا و پر از عطر نارنج این شهر که بگذریم در عصر حاضر با مجتمع‌ها و پاساژهای مدرن خرید بسیاری مواجه می‌شویم که جذابیت دیگری به شیراز بخشیده‌اند. از مهمترین بازار ها و مراکز خرید شیراز می‌توان به بازار وکیل، مجتمع تجاری خلیج فارس، سرای مشیر، بازار مسگرهای شیراز، بازار حاجی شیراز، مجتمع تجاری ستاره فارس و بسیاری دیگر اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با برخی از مراکز خرید شیراز که از بهترین مرکز خریدهای ایران محسوب می‌شوند همراه ما بمانید.

حتما بخوانید: مرکز خرید شیراز کجا بریم؟

بازار وکیل

بازار وکیل

کدام ایرانی می‌تواند برای وصف زیبایی‌ بازارها و همچنین شکوه تاریخ و تمدن این شهر زیبا از جملات ادیبانه و شاعرانه استفاده نکند. مگر می‌توان از زیبایی‌های بازار وکیل این شهر به راحتی چشم پوشید و درباره معماری اصیل و ایرانی آن سخن نگفت. مرکز خریدهای ایران هرکدام دارای زیبایی‌های مختص به خود هستند و شهر شیراز نیز جذابیت‌های ویژه خود را دارد. اما بازار وکیل سبیار زیبا و دیدنی است. این بازار در خیابان لطفعلی خان زند و در جوار مسجد وکیل واقع شده است. در بازار وکیل شیراز هر لحظه چشم بیننده به گوشه‌ای خیره می‌ماند. زیرا در این بازار نیز همانند بازار بزرگ تهران همه چیز پیدا می‌شود. از پارچه‌های ابریشمی و کتان گرفته تا عطاری‌های بزرگ و پرطمطراق که با ادویه‌های خوشبوی خود مشام خریداران را می‌نوازند. در کنار تمام این زیبایی‌ها اگر می‌خواهید به عنوان سوغاتی خریدی نیز داشته باشید می‌توانید از همین بازار تهیه کنید.

 

سرای مشیر

از دیگر مرکز خریدهای ایران می‌توان سرای گلشن یا سرای مشیر شیراز اشاره کرد. این سرا در منطقه 8 شیراز و در ضلع جنوب شرقی بازار وکیل واقع شده است. در سرای مشیر نیز که یکی از بازارهای قدیمی و سنتی این شهر است صنایع دستی استان به فروش می‌رسد. از صنایع دستی عرضه شده در این بازار سنتی نیز می‌توان به انواع آثار خاتم سازی و معرق، قلم زنی روی مس، زیورآلات نقره‌ای دست ساز، گبه و گلیم و بسیاری دیگر اشاره کرد. اگر از میان مرکز خریدهای ایران این سرای قدیمی را برای تماشا در مسافرت خود انتخاب کردید می‌توانید آن را در تقاطع خیابان‌های لطفعلی خان زند و طالقانی پیدا کنید.

 

مراکز خرید مشهد

وقتی نام شهر مشهد بر زبان جاری می‌شود اغلب ما یاد مراکز و مکان‌های مذهبی این شهر همانند حرم امام رضا می‌افتیم، اما این شهر نیز همچون سایر کلانشهرهای ایران دارای مراکز خرید مدرن و بسیار زیبایی است که مطمئنا بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود. برخی از برترین مرکز خریدهای ایران در این شهر واقع شده و اغلب زائران نیز بعد از زیارت و انجام اعمال مذهبی خود به این مراکز معتبر سر می‌زنند. از مهمترین مراکز خرید مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حتما بخوانید: مرکز خرید مشهد برای تجربه بهترین و به‌صرفه‌ترین خرید کجاست؟

مرکز خرید پروما

این مرکز خرید یکی از مجتمع‌های بزرگ و مجهز شهر مشهد است که در آن انواع ملزومات مورد نیاز همانند لباس، لوازم خانگی و تزیینی، محصولات آرایشی و زیبایی، انواع زعفران و خشکبار و… پیدا می‌شود. بنابراین تنها با مراجعه به یک مجتمع تجاری همچون پروما می‌توان تمام نیازهای خود را برطرف کرده و خرید آسان را تجربه کرد. مجتمع بزرگ خرید پروما یکی از مرکز خریدهای ایران است که در بلوار فروسی شهر مشهد واقع شده و همه روزه برای بازدید و خرید مشتریان باز است.

 

بازار رضا

اگر از قدم زدن و خرید در بازارهای سنتی و قدیمی لذت می‌برید بازار رضا گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این بازار یکی از قدیمی‌ترین مرکز خریدهای ایران است که با دو  ورودی و به طول یک کیلومتر در نزدیکی حرم امام رضا واقع شده است. در این بازار انواع اقلام عبادی و مذهبی در کنار سوغاتی‌های سنتی مانند انواع زرشک، نبات، ادویه و زعفران به فروش می‌رسد. همچنین در برخی از مغازه‌های این بازار یک کیلومتری صنایع دستی این استان نیز مانند انواع زیورآلات نقره، اشیا فیروزه‌کاری شده و البته طلا عرضه می‌شود.

 

الماس شرق، مجتمعی مدرن در قلب مشهد

الماس شرق، مجتمعی مدرن در قلب مشهد

الماس شرق یکی دیگر از مهمترین مراکز خرید مشهد و البته جزو برترین مرکز خریدهای ایران است که با ساختمانی 6 طبقه انواع و اقسام کالاهایی مانند پوشاک، طلا، نقره و بدلیجات، کیف و کفش، لوازم خانگی و لوازم آرایشی را در خود جای داده است. این پاساژ بزرگ همچنین دارای رستوران‌های سنتی و مدرنی است که  همه روزه برای ارائه خدمت به مشتریان خود در حال فعالیت هستند.

مجتمع خرید الماس شرق مشهد علاوه‌بر موارد نامبرده شده دارای امکاناتی مانند شهربازی، سینمای 5 بعدی، آکواریوم شهر دریایی و آبنمای جامپینگ است و می‌تواند نیاز آن تعداد از همشهریان و یا مسافرانی که دوست دارند در کنار خرید، ساعت‌های هیجان آوری را نیز تحربه کنند مفید باشد. پس اگر گذرتان به شهر مشهد افتاد از برترین مرکز خریدهای ایران که در این شهر واقع شده‌اند حتما بازدید کنید.

در ادامه مقاله قصد داریم تا به یک شهر زیبای دیگر سر بزنیم و بزرگترین مرکز خریدهای ایران موجود در آن را نیز به شما معرفی کنیم، پس همچنان همراه ما بمانید.

 

مراکز خرید بوشهر

استان بوشهر یکی از استان‌های جنوبی ایران با مرکزیت بندر بوشهر است. بوشهر هفدهمین استان بزرگ کشور است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده و به خاطر همین شرایط، دارای موقعیت‌های مناسبی هم از لحاظ گردشگری و هم از لحاظ صادرات و واردات است. این استان دارای جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید بسیاری است که می‌تواند توجه هر مسافری را جلب کند. اما آیا می‌دانید که بزرگترین مرکز خریدهای ایران که در این استان واقع شده‌اند کدامند؟

 

بازار سنتی بوشهر یا همان بازار صفا

بازار صفا یکی از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز خرید بوشهر است که در دوران قاجاریه بنا نهاده شده است. معماری زیبا و حال‌وهوای سنتی و قدیمی این بازار وصف ناشدنی است بنابراین اگر شما نیز از علاقه‌مندان بازارهای قدیمی هستید توصیه می‌کنیم که حتما خودتان این بازار زیبا و دیدنی را از نزدیک ببینید. این بازار قدیمی با داشتن 250 باب مغازه، اجناس مختلفی را به ساکنین شهر و مسافران ارائه می‌دهد.

 

مجتمع تجاری زیتون

این مجتمع یکی از بزرگترین مرکز خریدهای ایران است که در شهر بوشهر واقع شده است. مجتمع زیتون بوشهر نیز همانند سایر مجتمع‌های بزرگ دیگر دارای امکانات بسیار زیادی است و با داشتن تنوع بالای ارائه محصولات جایگاه ویژه‌ای را برای خود به دست آورده است. بسیاری از خانواده‌ها هستند که در هنگام مسافرت و بازدید از مرکز خریدهای ایران به دنبال فضایی تفریحی و شاد نیز برای بازی کودکان خود می‌گردند. جالب است بدانید که در نزدیکی این مرکز خرید نیز مجتمع تفریحی مجهزی برای بازی کودکان و استراحت بزرگ‌ترها وجود دارد که حتما با مراجعه به آن لحظات خوب و مفرحی برایتان رقم خواهد خورد.

 

مراکز خرید بابلسر

بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران بوده و بین دریای مازندران و رشته کوه البرز واقع شده است. زیبایی‌های شهرهای شمالی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این شهر زیبا و سرسبز نیز با داشتن بازارهای سنتی و مردمانی مهمان نواز زبانزد خاص و عام هستند. بابلسر دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند پل معلق بابلسر، رودخانه بابل یا بابلرود و باغ وحش است. همچنین شهرهای شمالی ایران دارای بهترین مرکز خریدهای ایران هستند که هر مسافری حتما در طول سفر خود سری به آنها می‌زند. اگر بخواهیم از مهمترین مرکز خرید ایران که در بابلسر واقع شده‌اند نام ببریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

مجتمع تجاری پرشیا

مجتمع تجاری پرشیا یکی از مدرن‌ترین مرکز خریدهای ایران در بابلسر بوده و در حد فاصل جاده بابلسر به فریدون کنار واقع شده است. این مجتمع بزرگ دارای دو طبقه است و در طبقات خود انواع و اقسام مایحتاج مردم را تامین می‌کند. در این مرکز از انواع مختلف پوشاک، کیف و کفش، وسایل و لوازم آشپزخانه گرفته تا انواع بدلیجات و لباس کودکان به چشم می‌خورد. مجتمع تجاری پرشیا علاوه‌بر محاسن نامبرده به علت داشتن کافی شاپ روباز و محیطی برای بازی بچه‌ها آن هم بافاصله اندکی از ساحل دریا توانسته است تا رضایت خاطر مردم و مسافران را جلب کند.

 

مرکز خرید اروپا

مرکز خرید اروپا

یکی دیگر از بهترین مرکز خریدهای ایران که در بابلسر واقع شده است مرکز خرید اروپا است. این مجتمع مدرن و زیبا در شش طبقه با معماری خاصی طراحی و ساخته شده و حدود220 واحد تجاری را در دل خود جا داده است. مرکز خرید اروپا امکانات بسیار زیادی را برای میهمانان و مسافران این شهر فراهم کرده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به رستوران گردان مجتمع با زاویه دید 360 درجه آن اشاره کرد. شما با حضور در این رستوران گردان علاوه‌بر صرف غذای خوش طعم شمالی از دیدن مناظر بی نظیر و دلربای منطقه نیز بهره‌مند خواهید شد.

 

مراکز خرید در ساری

ساری مرکز استان مازندران و از شهرهای اصیل ایران است. این شهر از بزرگترین شهرهای کشور به شمار می‌رود و از همین رو دارای بازارهای قدیمی و پاساژهای نوساز زیادی است. مطمئنا شما نیز دوست خواهید داشت تا در یک روز زیبای بارانی به برخی از مهمترین مرکز خریدهای ایران که در ساری واقع شده‌اند سر بزنید. در این صورت با ما همراه شوید تا برخی از آنها را به شما معرفی کنیم.

 

بازار ترکمن ساری

بازار ترکمن ساری

این بازار یکی از مشهورترین بازارهای ساری است که در آن انواع لباس و صنایع دستی مردمان ترکمن به فروش می‌رسد. اما از هرچه بگذریم از رنگ و لعاب موجود در این بازار زیبا نمی‌توان گذشت. لباس‌های و پارچه‌های مردمان ترکمن دارای زیبایی و تنوع رنگی بسیار زیادی است و همین علت سبب می‌شود که طرفداران لباس‌های محلی حتما سری به این بازار سنتی بزنند. البته ناگفته نماند که در کنار این موارد انواع لوازم آشپزخانه، بدلیجات، وسایل تزیینی و آرایشی نیز عرضه می‌شود.

 

پاساژ الهیه

پاساژ الهیه یکی از معروف‌ترین مرکز خریدهای ایران است که در شهر ساری ساخته شده و به خاطر اجناس معتبری که دارد نظر بسیاری از اهالی منطقه را به خود جلب کرده است. در این پاساژ شش طبقه نیز آنچه را که به دنبالش هستید پیدا خواهید کرد. از پوشاک مردانه، پوشاک زنانه و بچگانه، کیف، کفش، لباس عروس، کت و شلوار، اسباب بازی ، ابزار و آلات موسیقی، ساعت و جواهر گرفته تا لوازم خانه و آشپزخانه در این مرکز تجاری به فروش می‌رسد.

همچنین در تعدادی از واحدهای این پاساژ گلفروشان با انواع گل‌ها و گیاهان زیبا حضور دارند که همین موضوع می‌تواند باعث شود علاوه‌بر ایجاد شادابی و نشاط بیشتر در این مرکز فروش طرفدران گل و گیاه بیشتر به آن سر بزنند.

 

مرکز خرید پردیس از پرطرفدارترین مرکز خریدهای ایران در ساری

مرکز خرید پردیس یکی از مدرن‌ترین و خاص‌ترین مرکز خریدهای ایران در ساری است. زیرا این پاساژ زیبا در جاده دریا به دور از شلوغی و هیاهوی شهر قرار دارد. پس چنانچه شما نیز از جمله افرادی هستید که به وجود آرامش در مراکز خرید اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم تا حتما به این پاساژ سر بزنید. این پاساژ از صبح تا عصر باز است و در آن اقلامی مانند پوشاک زنانه و بچگانه، پوشاک مردانه، لوازم ورزشی، عطر و ادکلن و … عرضه می‌شود. آدرس این مرکز خرید نیز در جاده‌ی  دانشگاه آزاد این شهر است.

 

مراکز خرید یزد

یزد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که در مرکز این کشور واقع شده و با معماری خاص و سنتی خود بسیار چشم نواز است. یزد به علت معماری خاص خود به عنوان بیست و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و توانسته با حفظ زیبایی و اصالت خود شکل قدیم‌اش را حفظ کند.

شهر یزد را می‌توان به یک سند تاریخی زنده و پویا تشبیه کرد. زیرا با حفظ اصالت بناهای خود توانسته است در دل شهر آثار زیبایی را برای جلب نظر مسافران فراهم آورد. مطمئنا شما نیز از تماشای بادگیرها، آتشکده‌های زرتشتیان، بازار و حمام خان و بسیاری دیگر از ابنیه تاریخی این شهر لذت خواهید برد. اما این شهر تنها برای مسافرانی که به بناهای تاریخی علاقه‌دارند نیست؛ بلکه شهر یزد توانسته است تا در کنار حفظ میراث کهن خود مجتمع های تجاری و مراکز خرید بزرگ را نیز برای عموم مسافران مهیا کند. از نمونه های مهم مرکز خریدهای ایران در یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

مجتمع تجاری تفریحی ستاره

مجتمع تجاری ستاره نیز همچون سایر مجتمع‌های ساخته شده در ایران دارای امکانات مشابهی است. این مرکز نیز یکی از بهترین مرکز خریدهای ایران در یزد است که در چندین طبقه ساخته شده و با درکنارهم گذاشتن انواع و اقسام اقلام ضروری زندگی مانند لباس و لوازم خانه توانسته است تا در کنار بازارهای قدیمی خود همانند بازار قدیمی یزد یا بازار قیصر محیطی مدرن را برای اهالی این شهر فراهم آورد. در این میان پاساژهایی مانند پاساژ کویتی‌ها و مجتمع تجاری شهاب این شهر نیز با ارائه خدماتی در زمینه خرید انواع تلفن همراه و جواهرات در این شهر می‌درخشند.

اما از مرکز خریدهای ایران در یزد که بگذریم می‌رسیم به غذاها و سوغاتی‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب یزد. اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما از کوفته‌های معروف شهر با نام کوفته‌های نخودچی، کوفته لپه یزدی و انواع خورشت‌های محلی این شهر مانند خورشت به‌آلو و قیمه نخود میل کنید.

از سوغاتی‌های این شهر نیز می‌توانید انواع ترمه دوزی، زیلو بافی، سفال و سرامیک و بسیاری دیگر را با خود به یادگار ببرید.

 

مراکز خرید در کرج

کرج نام استانی است که در جوار پایتخت واقع شده و مرکز استان البرز است. این شهر پرجمعیت بخش عظیمی از نیروی کار تهران را در خود جای داده، اما در خود شهر نیز مراکز تجاری و خرید بسیاری برای کار کردن وجود دارد و بسیاری از بزرگترین مرکز خریدهای ایران در این استان واقع شده‌اند. از مهمترین مراکز خرید در کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مرکز خرید مهستان، مرکز خرید پارسیان، مرکز خرید برج یادمان، مرکز خرید برج میلاد، مرکز خرید برج قائم، مرکز خرید تکسا و…

 

مرکز خرید مهستان کرج

مرکز خرید مهستان کرج

این مرکز خرید یکی از بزرگترین مرکز خریدهای ایران در کرج است که حدود 413 واحد تجاری را در خود جای داده است. این مرکز خرید با تلفیق معماری سنتی ایرانی و مدرن ساخته شده و دسترسی‌های مناسبی را برای خریداران به وجود آورده است. مجتمع خرید مهستان دارای تنوع کالای بسیار زیادی است و اغلب اجناس ایرانی و برندهای خارجی را در کنار یکدیگر جمع کرده است.  همچنین در بخشی از این مجتمع بزرگ، رستوران گردان، بوفه غذاهای بین المللی، تالار پذیرایی ویژه جشن‌ها، مراسم ها و کنفرانس‌های بزرگ قرار دارد.

اما فارغ از تمام این موارد یکی از مهمترین ویژگی‌های این مرکز خرید، داشتن پارکینگی بزرگ با گنجایش 194 جایگاه است که دشواری پیدا کردن محل پارک را برای خریداران و بازدید کنندگان آسان کرده است.

 

مرکز خرید برج میلاد کرج

نام مرکز خرید برج میلاد برای پایتخت نشینان بسیار آشناست، اما خوب است بدانید که مجتمع بزرگ دیگری در کرج نیز به همین نام وجود دارد که در این استان و در ضلع شمال شرقی میدان آزادگان واقع شده است. این برج بزرگ و زیبا قطعا یکی از مهمترین مرکز خریدهای ایران به شمار می‌آید که با معماری منحصربه‌فرد خود در 14 طبقه ساخته شده است.

تنوع محصول و کالاهای عرضه شده در این برج بسیار مهم است زیرا علاوه‌بر تامین نیاز پوشاک و محصولات غذایی منطقه بخش‌هایی از این مجتمع به عرضه محصولاتی مانند انواع لپ تاپ، گوشی موبایل و نرم افزاهای گوناگون مشغول است.

اما اگر از پیمودن و گشت و گذار در این 14 طبقه خسته شدید می‌توانید سری به رستوران بام برج بین المللی این مجتمع بزنید و از میل کردن غذاهای سنتی آن لذت ببرید. برج میلاد کرج

دوستداران غذاهای فرنگی و فست فودها را نیز فراموش نکرده و در طبقه سوم خود جایی زیبا و شیک را برای پذیرایی از این نوع سلیقه‌ها مهیا کرده است.

 

مراکز خرید در همدان

در این مقاله از مهمترین مرکز خریدهای ایران در سراسر کشور صحبت کردیم و در این بخش  رسیدیم به یکی از شهرهای متمدن و اصیل ایران زمین به نام همدان.

همدان یکی از کلان‌شهرهای ایران در منطقه غربی و کوهستانی ایران است که در تاریخ این سرزمین نقش مهمی را ایفا کرده و هم اکنون نیز یکی از شهرهای فعال و پویای کشور به حساب می‌آید. این شهر از چندین بعد دارای اهمیت است. از ابعادی همچون گذشته تاریخی پربار، معماری فاخر و حفظ ابنیه‌های سنتی و اصیل، داشتن جاذبه‌های توریستی قابل توجه و همچنین داشتن مراکز خرید مهم در دل شهر.

از مهمترین مراکز خرید در همدان می‌توان به بازار بزرگ و سنتی همدان، برج زاگرس، برج پاستور، پاساژ قائم، مرکز خرید شهر آرا و بسیاری دیگر اشاره کرد.

 

بازار سنتی همدان، زیبا و اصیل

بازار سنتی همدان، زیبا و اصیل

بازار بزرگ این شهر نیز همانند سایر بازارهای قدیمی ایرانی دارای بافتی سنتی و زیباست. شکل کنونی این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است و از حدود 30 راسته بازار و 24 سرا ساخته و تشکیل شده که هر کدام براساس نوع شغل و یا قدمت تاریخی آن نامگذاری شده‌اند. راسته‌هایی با نام‌های کفش دوزها، قنادها، سمسارها و….

این بازار سنتی و قدیمی ایرانی در محدوده خیابان های باباطاهر، اکباتان و شهدای این شهر واقع شده است. پس اگر گذرتان به این وادی افتاد سری به بازار سنتی این شهر بزنید.

 

مرکز خرید مهستان

اما در کنار بازار سنتی همدان یکی از برترین مرکز خریدهای ایران به نام مرکز خرید مهستان قرار دارد که به جرات می‌توان گفت این برج یکی از مهمترین مراکز خرید در همدان است. اگر روزی به قصد مسافرت پا به این شهر گذاشتید حتما سری به خیابان بوعلی همدان بزنید. زیرا مجتمع خرید نامبرده در این محل واقع شده است.

مجتمع خرید مهستان همدان نیز همانند سایر مراکز خرید مجهز ایران، دارای فروشگاه‌های متعدد پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه است و در کنار آن صنایع دستی همدان همانند انواع منبت کاری، مینا کاری روی سفال، قلم زنی، سنگ تراشی، مسگری، نقره کوبی و… را ارائه می‌دهد.

در ادامه مطلب به بررسی مرکز خریدهای ایران در شهر قزوین خواهیم پرداخت. ما را همراهی کنید.

 

مراکز خرید در قزوین

این بار می‌خواهیم به بررسی و معرفی برترین مرکز خریدهای ایران در شهر قزوین بپردازیم. این شهر در قسمت مرکزی کشورمان واقع شده و دارای گذشته تاریخی مهمی است. این شهر در زمان حکومت صفویه پایتخت ایران بود و از همان دوران ساخت ابنیه های ارزشمند در این شهر رواج پیدا کرد. قزوین مراکز دیدنی و تفریحی بسیاری دارد اما اگر بخواهیم در این مجال اندک به برخی از مهمترین آنها اشاره کنیم باید از مراکزی مانند بازار سعد السلطنه، مرکز خرید ایرانیان، مرکز خرید نارون، مجتمع تجاری فردوس، مجتمع تجاری اداری داریوش و   مرکز خرید ستاره شهر نام ببریم.

 

مرکز خرید نارون

چند سالی می‌شود که از ساخت بنای زیبا و مدرن این مرکز خرید می‌گذرد. مرکزی که دارای بهترین و به‌روزترین کالاهای ایرانی و خارجی است و توانسته تا با مهیا کردن امکانات مورد نیاز قزوینی ها هم در زمینه خرید و فروش و هم در زمینه رستوران ها و فست فودها رضایتشان را جلب کند. این مجتمع خرید زیبا در بلوار دهخدا، روبه‌روی پمپ بنزین شهید بابایی این شهر واقع شده است.

 

مجتمع تجاری فردوسی

بدون شک مجتمع تجاری فردوسی یکی از بزرگترین و مجهزترین مرکز خریدهای ایران است که در شهر زیبای قزوین واقع شده. در این مجتمع تجاری هر چه بخواهید پیدا می‌شود. از لباس عروس گرفته تا انواع فروشگاه‌های پوشاک. همچنین رستوران‌های بسیار مجهزی نیز در این مجتمع وجود دارد که می‌توانید برای رفع خستگی بعد از خرید در آنها به صرف غذا و رفع خستگی بپردازید.

 

مراکز خرید بانه

بانه یکی از شهرهای استان کردستان و از شهرهای مرزی بین ایران و عراق است. این شهر مرزی بازارهای فعال متعددی دارد که در آنها به اصطلاح از «شیر مرغ تا جان آدمیزاد» پیدا می‌شود. شما با مراجعه به بازارهای بانه می‌توانید از خرید انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری، انواع لباس، کیف و کفش، لباس‌های زمستانه و …بهره‌مند شوید.

 

پاساژ پاسارگاد

یکی از مهمترین مرکز خریدهای ایران که در بانه واقع شده است پاساژ پاسارگاد نام دارد که در ورودی این شهر ساخته شده. در این پاساژ 3 طبقه می‌توانید به انواع کالاها و لوازم خانگی و همچنین انواع لباس‌های خارجی دست پیدا کنید.

 

پاساژ گلستان

یکی دیگر از مراکز تجاری مهم شهر بانه، پاساژ گلستان است که به آن سیتی سنتر نیز می‌گویند. در این پاساژ بزرگ نیز از انواع وسایل خانه گرفته تا انواع پوشاک داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

 

مرکز خرید آربابا

همانطور که پیشتر گفتیم بانه یک شهر مرزی است بنابراین تا دلتان بخواهد می‌توانید کالاهای خارجی در این شهر پیدا کنید. در مرکز خرید آرابابا نیز که یکی از مرکز خریدهای ایران در بانه است می‌توانید به بورس کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید. این پاساژ در بلوار آزادی شهر بانه واقع شده است.

 

مراکز خرید در کیش

جزیره کیش یکی جزایر خلیج فارس است که در گذشته قیس نامیده می‌شد. این جزیره بخش اعظمی از جذابیت گردشگری ایران را به دوش می‌کشد و هم‌اکنون به طور میانگین همه ساله بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر را از داخل و خارج مرزهای ایران به سوی خود می‌کشاند. اما فارغ از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی این جزیره بخش بزرگی از مهمترین مرکز خریدهای ایران در کیش واقع شده‌اند. موقعیت بسیار مناسب این جزیره برای ایجاد مجتمع‌های تجاری و مراکز گردشگری سبب شده تا تعداد زیادی از این نوع مراکز خرید در کیش به وجود بیایند. این جزیره دارای مراکز خرید متعدد و بسیار زیادی است که نام بردن و معرفی همه آنها در این مقاله مقدور نیست. اما امروز قصد داریم تا در این بخش از مطلب  تعدادی از مهمترین مرکز خریدهای ایران که در استان واقع شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

 

مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون یکی از مهمترین و زیباترین مرکز خریدهای ایران است که در جزیره کیش ساخته شده و فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده است. این مجتمع تجاری در سه طبقه و گنجایش 100 غرفه با امکاناتی مانند انواع رستوران‌های سنتی و مدرن، فودکورت، فست فود و… ساخته شده است. شما علاوه‌بر تجربه خرید متفاوت در این مجتمع می‌توانید از ویژگی‌ها و امکانات ورزشی موجود در این مجتمع نیز استفاده کنید. در طبقه دوم این بنای بزرگ پیست اسکیت یخی وجود دارد که می‌تواند هم برای ورزشکاران حرفه‌ای و هم مردم عادی بسیار جذاب باشد. پس اگر به جزیره زیبای کیش سفر کردید حتما سری به این مرکز خرید بزنید.

 

بازار پردیس 1 و2 کیش

بازار پردیس کیش در دو فاز جداگانه طی سال‌های 1371 و 1378 ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ است. فاز اول این بازار یعنی همان پردیس 1 در بخش شرقی جزیره با طراحی زیبا تحت نظر معماران فرانسوی ساخته شده و با داشتن 228 مغازه به عرضه‌ی کالاها و محصولات مختلف نظیر انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات و… می‌پردازد. در بخش دیگری از این مجموعه نیز انواع رستوران‌ها، چایخانه‌ها وکافی‌شاپ‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند.

اما با فاصله چند سال فاز دوم این پروژه با نام بازار پردیس 2 نیز در نوار ساحلی ضلع شرقی این جزیره با حدود 230 مغازه ساخته شد. همچنین این مجتمع حدود 10 واحد اداری را نیز در دل خود جای داده است. بازار بزرگ پردیس 2 نیز همانند فاز اول این پروژه اغلب برندهای معروف داخلی و خارجی را در خود دارد و با ارائه اجناس با کیفیت و قیمت مناسب، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از دیگر مزایای این بازار علاوه‌بر موارد نامبرده شده می‌توان به نزدیکی آن با سایر مراکز خرید موجود در جزیره اشاره کرد. برخی از برترین مرکز خریدهای ایران مانند بازار تجاری کیش و بازار مروارید در نزدیکی این مجتمع ساخته شده‌اند.

 

 بازار ونوس

بازار ونوس نام یکی از بهترین مرکز خریدهای ایران در کیش است که سال 1375 افتتاح شده و با داشتن 340 مغازه فعال در زمینه عرضه انواع پوشاک زنانه و مردانه و همچنین لوازم خانگی فعالیت می‌کند. از محاسن دیگر این مجتمع تجاری نزدیکی به ساحل و اسکله‌ی تفریحی جزیره، بولینگ مریم و نزدیکی به هتل‌های این منطقه است.

 

مراکز خرید قشم

جزیره قشم یکی از جزایر زیبا و دیدنی استان هرمزگان است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای مانند جنگل حرا، غارهای خربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس و بسیاری دیگر هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این جزیره نیز همچون سایر جزایر ایران دارای بازارهای محلی و مراکز خرید زیبایی است که در ادامه مطلب به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

 

بازار سنتی قشم، خاص و دیدنی

بازار سنتی قشم، خاص و دیدنی

یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مرکز خریدهای ایران که در قشم واقع شده، بازار سنتی این شهر است. این بازار سنتی از سال‌های بسیار دور فعالیت خود را آغاز کرده است و با داشتن دالان‌ها و سراهای متعدد تودر‌توی خود، انوع لباس‌های قدیمی و سنتی این منطقه مانند شلوارهای گلابتون‌دوزی شده، برقع، پارچه‌ها و شال‌های رنگارنگ را عرضه می‌کند. این بازار که جزو قدیمی‌ترین مرکز خریدهای ایران است در میدان امام خمینی این جزیره واقع شده است.

 

مرکز خرید سیتی سنتر

یکی از مدرن‌ترین مجتمع‌های تجاری و مرکز خریدهای ایران که در این جزیره ساخته شده، مرکز خرید سیتی سنتر است. این مجتمع به دو شعبه سیتی سنتر 1 و 2 تقسیم می‌شود که هرکدامشان بهترین اجناس را برای فروش عرضه می‌کنند.

 

مراکز خرید در بندعباس

اما آخرین شهری که قصد داریم معتبرترین مراکز خرید آن را به شما معرفی کنیم شهر زیبای بندرعباس است. در این شهر زیبا نیز می‌توانید برترین مرکز خریدهای ایران را پیدا کنید. یکی از مهمترین بازارهای این شهر همان بازارهای سنتی و قدیمی آن است که هنوز هم بوی مطبوع زیبایی‌ها و اصالت گذشته را می‌دهد. اما از جدیدترین مرکز خریدهای ایران در بندرعباس می‌توان به مرکز خرید سیتی سنتر این شهر اشاره کرد. این مرکز از معروف‌ترین بناهای ساخته شده تجاری است که با حدود 500 واحد فعال در زمینه انواع لباس های زنانه و مردانه، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی به ارائه خدمات می‌پردازد. مرکز خرید سیتی سنتر را می‌توانید در میدان 17 شهریور این شهر پیدا کنید.

 

مجتمع تجاری ستاره شهر

این مجتمع بزرگ در نزدیکی سیتی سنتر قرار دارد و همانند مرکز خرید قبلی تمام نیازهای مشتریان خود را تامین می‌کند. وجود فست فود، رستوران و سالن نمایش نیز از سایر امکانات این مجتمع تجاری بزرگ است.

 

سخن پایانی درباره برترین مرکز خریدهای ایران

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین مرکز خریدهای ایران در شهرهای مختلف آشنا کنیم. همچنین از بزرگترین مراکز خرید موجود در کشور با شما صحبت کردیم. امیدواریم با استفاده از این مطلب در مسافرت‌های آینده خود خریدهای موفق‌تری را تجربه کنید. شما نیز می‌توانید نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان فانیبو در میان بگذارید.

0

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد
جهت تأیید عضویت، صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید
در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد