خانه فیلم و سریال فیلم خنده دار چی ببینیم؟ معرفی خنده دارترین فیلم های سینمای جهان

فیلم خنده دار چی ببینیم؟ معرفی خنده دارترین فیلم های سینمای جهان

توسط فانیبو
12452 بازدید
فیلم خنده دار چی ببینیم؟ معرفی خنده دارترین فیلم های سینمای جهان

ژانر کمدی یکی از پرطرفدارترین ژانرها در صنعت فیلم‌سازی است. در دنیای شلوغ و پردغدغه امروزی، مردم دوست دارند بتوانند ساعاتی دل‌مشغولی‌های خود را فراموش کنند، لبخند بزنند و سرگرم شوند. اکنون فیلم‌سازان می‌دانند که با ساخت یک فیلم خنده دار موفقیتشان در گیشه تضمین می‌شود. فیلم خنده دار و کمدی عمدتاً برای خنداندن مخاطب و رونق گیشه ساخته می‌شوند و معمولاً هدف اصلی آن‌ها اغنای هنر و جلب رضایت منتقدان نیست. این فیلم‌ها عمدتاً برای سرگرمی ساخته می‌شوند، بنابراین در میان موارد این لیست احتمالاً گزینه‌هایی را خواهید دید که در صدد انتقال پیام و مفهوم خاصی به مخاطب نباشند.

برعکس، برخی از فیلم‌ها هم هستند که قرار است فاخر و در عین حال خنده‌دار باشند که بسیاری از آن‌ها در گیشه شکست می‌خورند، اما نقدهای مثبتی درباره‌شان نوشته می‌شود. البته بدیهی است که فیلم کمدی فاخری هم ساخته می‌شود که می‌تواند هم مخاطب را بخنداند و هم از نظر فیلم‌سازی مورد احترام منتقدان قرار گیرد.

در این یادداشت قصد داریم بهترین فیلم‌های خنده‌دار ایران و جهان، با موضوعات متنوع برای ذائقه‌های گوناگون را معرفی و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

آیا می‌توان بهترین فیلم خنده دار جهان را پیدا کرد؟

سالانه فیلم ‌های طنز زیادی در ایران و سراسر جهان ساخته می‌شود که بسیاری از آن‌ها خلاقانه ساخته شده‌اند و ارزش دیدن را دارند. معمولاً عناصر طنز با ژانرهای دیگر مانند ترسناک، اجتماعی، رمانتیک و… ترکیب می‌شوند و جذابیت فیلم را دوچندان می‌کنند. انتخاب بهترین فیلم کمدی از میان هزاران فیلم ساخته شده در این ژانر، کار سختی است. اما می‌توان بر اساس نمرات IMDB و فروش آن‌ها، چندتایی را انتخاب کرد:

 

خماری (2009) The Hangover

خماری (2009) The Hangover

اگر نگوییم مجموعه فیلم های هنگور یا خماری بهترین فیلم خنده دار هالیوود است، حداقل می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین‌ها است. در درجه اول موضوع این فیلم برای مخاطب، جدید و جالب توجه است و در درجه دوم بازی‌های خوب و انتخاب بازیگر به‌جا و درست، بیننده را سر ذوق می‌آورد.

داستان درباره فردی به نام داگ است که قرار است به زودی عروسی کند و تصمیم می‌گیرد با دوستانش برای آخرین شب مجردی، به لاس‎وگاس برود. آن‌ها به هتلی می‌روند و پس از استفاده از نوشیدنی‌ها، از حالت طبیعی خارج می‌شوند. فیلم در این‌جا نشان می‌دهد که صبح شده است، آن‌ها بیدار می‌شوند و می‌بینند همه‌چیز به‎هم ریخته و خرابی‌های زیادی به بار آمده است. در همین حین متوجه می‌شوند داگ گمشده است و باید او را پیدا کنند. جستجوی دوستان داگ برای یافتن او و حل این مسئله که دیشب چه اتفاقاتی افتاده است، موقعیت‌هایی بسیار سرگرم‌کننده و کمدی را در فیلم شکل می‌دهد.

این فیلم با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شد و حدود 468 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این اولین قسمت از سه‌گانه موفق هنگ‌اور یا خماری است و قسمت دوم آن در سال 2011 و قسمت سوم نیز در سال 2013 اکران شدند که آن‌ها هم موضوعاتی مشابه دارند و تقریباً به همان اندازه خنده‌دار و سرگرم‎کننده هستند.

 

احمق و احمق ‌تر (1994) Dumb and Dumber

احمق و احمق ‌تر (1994) Dumb and Dumber

احمق و احمق تر یک فیلم خنده دار کلاسیک قدیمی با درخشش جیم کری است که حتماً ارزش دیدن را دارد. داستان فیلم درباره لوید کریسمس (با بازی جیم کری) و هری دان (با بازی جف دنیلز) است که اندکی خنگ هستند و با این خنگی، موقعیت‌های طنزی را در فیلم خلق می‌کنند.

این دو نفر قرار است از رودآیلند تا کلرودا را با ماشین رانندگی کنند تا یک کیف پر از پول را به صاحبش برسانند. آن‌ها فکر می‌کنند صاحب پول آن را اشتباهی جاگذاشته است اما آن پول، داستان دیگری دارد که آن‌ها متوجهش نیستند. قسمت دوم این فیلم دقیقاً 10 سال بعد، یعنی در سال 2014 اکران شد. قسمت دوم با این‌که باز هم سرگرم‌کننده بود، اما نتوانست موفقیت قسمت قبل را تکرار کند.

 

ددپول (2016) Deadpool

ددپول (2016) Deadpool

اگر شما هم طرفدار فیلم های ابرقهرمانی باشید به احتمال زیاد موافق هستید که خنده دارترین فیلم ابرقهرمانی متعلق به ددپول است. این فیلم با بودجه‌ای 58 میلیون دلاری ساخته شده و با فروشی 782 میلیون دلاری به اکران خود خاتمه داده است که موفقیت عظیمی محسوب می‌شود.

رایان رینولدز، بازیگر نقش اول فیلم، به شوخ‌طبعی و داشتن حس قوی طنزپردازی شهرت دارد و مخاطبان معتقدند او بهترین بازیگری بود که می‌توانست نقش ددپول را ایفا کند. فیلم درباره شخصی عادی به نام وید ویلسون است که برای آزمایشی داوطلب می‌شود و در آن آزمایش هرچند قدرت‌هایی ابرقهرمانی را به دست می‌آورد، اما زندگی قبلی‌اش نابود می‌شود. او برای باز پس گرفتن زندگی قبلی و همسر خود حاضر است دست به هرکاری بزند. وید ویلسون به دنبال فردی می‌گردد که این آزمایش را روی او انجام داد، تا کاری کند که همه‌چیز را به حالت قبلی برگرداند.

 

ماسک (1994) The Mask

ماسک (1994) The Mask

ماسک بدون شک یک فیلم خنده دار کم‌نظیر و جذاب است که در دهه 90 میلادی ساخته شده و هنوز هم سرگرم‌کننده است. در زمانی که جیم کری یکی از برترین بازیگران طنز هالیوود بود، این فیلم به شهرت و محبوبیت هرچه بیشتر او کمک کرد و او به چهره‌ای جهانی تبدیل شد.

داستان فیلم درباره یک کارمند معمولی بانک به نام استنلی ایپکیس (با بازی جیم کری) است که از زندگی خود خسته شده است. او به‌صورت تصادفی یک ماسک معمولی را پیدا می‌کند و زمانی که آن را در دست می‌گیرد، ماسک ناگهان به صورتش می‌چسبد. با چسبیدن ماسک به صورت استنلی، او قدرت و شخصیت عجیب و غریبی پیدا می‌کند و شهر را به هم می‌ریزد. در این فیلم جذاب سورئال، کامرون دیاز هم در کنار جیم کری ایفای نقش کرده است.

 

نگاهی به چند فیلم خنده دار ایرانی

در سینمای پس از انقلاب و دوران پس از جنگ، فیلم‌سازان ایرانی کم‌کم شروع به ساخت فیلم‌های طنز کردند. در هر دهه تعداد این فیلم‌ها بیشتر و موضوعات آن‌ها نیز جذاب‌تر شد.

اکنون در اواخر دهه 90 یک فیلم خنده دار ایرانی می‌تواند با موضوعات خط قرمزی و حساسی شوخی کند که پیش از این، مثلاً در دهه 70، امکان‌پذیر نبود. یکی از ژانرهای پرطرفدار طنز در کشور ما، فیلم کمدی جنگی با موضوعاتی در حاشیه دفاع مقدس است؛ فیلم‌هایی مانند لیلی با من است، اخراجی‌ها، معراجی‌ها، ضدگلوله و… از این دسته هستند.

 

اخراجی‌ها (1385)

اخراجی‌ها (1385)

اخراجی‌ها اولین و موفق‌ترین فیلم از میان مجموعه‌ای سه قسمتی با همین نام و به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است. قسمت دوم در سال 1388 و قسمت سوم در سال 1389 ساخته و اکران شدند.

این فیلم طنز جنگی درباره دوران دفاع مقدس است. جوانی از اراذل جنوب شهر به نام مجید سوزوکی (کامبیز دیرباز) می‌خواهد با دختری ازدواج کند. پدر دختر، شرط ازدواج آن‌ها را خدمت او در جبهه می‌گذارد. مجید به همراه دوستانش راهی جبهه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها شخصیت‌هایی عجیب و بامزه دارند. این فیلم تحولات روحی و شخصیتی آن‌ها را در جنگ در قالب طنز بیان می‌کند.

 

هزارپا (1396)

هزارپا (1396)

هزارپا نام پرفروش ترین فیلم سینمای ایران است که در سال 1396 با بازی رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی و… بر روی پرده سینماها رفت. داستان این فیلم خنده دار درباره دو دزد خرده‌پا با نام‌های رضا (رضا عطاران) و منصور (جواد عزتی) است که متوجه می‌شوند یک خانم دکتر پولدار، نذر کرده است که با یک جانباز ازدواج کند.

رضا پای خود را در یک تصادف از دست داده است و تصمیم می‌گیرد خود را جانباز جا بزند و به خانم دکتر نزدیک شود. از طرفی منافقین هم او را با یک جانباز اشتباهی می‌گیرند و قصد جان او را می‌کنند. داستان فیلم در سال‌های بعد از جنگ و در اواخر دهه 60 اتفاق می‌افتد.

هزارپا در ابتدا یک فیلم 3 ساعته بود که برای اکران در سینماها، برخی از صحنه‌های اضافی و جریانات موازی با داستان اصلی در آن حذف شدند. سپس فیلم کامل به صورت یک سریال دو قسمتی وارد شبکه خانگی شد. این فیلم با بودجه 2 میلیارد تومانی ساخته شد و با فروش 38 میلیارد تومانی به اکران خود خاتمه داد.

 

مارمولک (1382)

مارمولک (1382)

مارمولک یکی از اولین فیلم‌های سینمای ایران است که با موضوعات خط قرمزی شوخی می‌کند و در زمان خود یک پدیده محسوب می‌شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های کمال تبریزی است و پرویز پرستویی نیز یکی از بهترین بازی‌های خود را در این اثر ارائه داده است.

داستان درباره یک خلافکار به نام رضا مارمولک (با بازی پرویز پرستویی) است که در راه فرار از زندان اولین ساکی را که دم دستش می‌رسد، برمی‌دارد و می‌گریزد. او بعداً متوجه می‌شود وسایل یک فرد روحانی را برداشته است ولی تنها راه نجات خود را در این می‌بیند که لباس روحانی را بپوشد و به روستایی برود. او در روستا با رفتار محترمانه و اعتماد مردم مواجه می‌شود و کم کم در شخصیتش تغییراتی رخ می‌دهد.

 

سن پطرزبورگ (1388)

سن پطرزبورگ (1388)

این فیلم خنده دار ایرانی با بازی امین حیایی، پیمان قاسمخانی و محسن تنابنده، درباره خلافکارهایی است که از وجود یک گنج باخبر می‌شوند و تصمیم می‌گیرند با دغل‌بازی گنج را به دست بیاورند.

این فیلم را بهروز افخمی کارگردانی کرده و از معدود فیلم‌هایی است که در آن پیمان قاسم‎خانی را جلوی دوربین می‌بینیم. محسن تنابنده هم با بازی در این فیلم جایگاه خود را در سینمای کمدی ایران تثبیت کرد. بهاره رهنما، امید روحانی، سروش صحت، اندیشه فولادوند و… از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

در مدت معلوم (فی المدت المعلوم) (1393)

این فیلم کمدی به مقوله ازدواج موقت و حواشی مربوط به آن می‌پردازد و رویکرد طنز آن باعث می‌شود که برای هر قشر مخاطبی سرگرم‌کننده باشد. جواد عزتی، هومن سیدی، ویشکا آسایش، اکبر عبدی و… از بازیگران این فیلم هستند.

 

دایره زنگی (1386)

دایره زنگی از جمله اولین فیلم‌هایی بود که سبک طنز به شکل امروزی را در سینما وارد کرد: ضرباهنگ تند، زندگی‌های روزمره، شخصیت‌های متنوع و… . این فیلم خنده دار سعی دارد به تأثیر ماهواره در زندگی انسان امروزی به شکل نمادین بپردازد.

تقریباً کل داستان فیلم در یک آپارتمان رخ می‌دهد. دایره زنگی را پریسا بخت‌آور کارگردانی کرده است و ستارگانی چون باران کوثری، مهران مدیری، امین حیایی، صابر ابر، نیما شاهرخ‌شاهی، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، امید روحانی، نیلوفر خوش‌خلق، نگار فروزنده، اکرم محمدی، ملیکا شریفی‌نیا، حامد بهداد، مهدی پاکدل و… در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

بارکد (1394)

بارکد (1394)

بارکد به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی در سال 1394 ساخته و در سال 1395 اکران شد. داستان فیلم درباره دو دوست به نام حامد (بهرام رادان) و میلاد (محسن کیایی) است.

حامد و میلاد قصد دارند برای کسی که زندگی پدر حامد را نابود کرد، پاپوش درست کنند و در مسیر خود با نازی (سحر دولتشاهی) و ستاره (بهاره کیان‌افشار) همراه می‌شوند. دست‌وپاچلفتی بودن این دو دوست، فیلم را خنده‌دار می‌کند و حتماً از بازی محسن کیایی لذت خواهید برد.

 

جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (1371)

جیب‌برها به بهشت نمی‌روند را ابوالحسن داوودی کارگردانی کرده و علیرضا خمسه نقش اصلی آن را ایفا کرده است. داستان فیلم درباره یک دست‌فروش دوره‌گرد است که برای پول درآوردن مجبور می‌شود یک راه غیرمعقول را امتحان کند ولی مشکلات زیادی سر راهش قرار می‌گیرد. آتنه فقیه‌نصیری، زنده یاد حمیده خیرآبادی، غلامحسین لطفی، زنده یاد حسین محب‌اهری و… در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

گشت ارشاد (1390)

گشت ارشاد یک فیلم خنده دار با موضوعی حساس و شوخی‌های ممیزی است که با کش‌وقوس فراوان، تنها چند هفته در سینماهای تهران اکران بود. همین چند هفته هم نام آن را سر زبان‌ها انداخت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

داستان فیلم درباره 3 جوان خلافکار است که برای دزدی از دختران و پسران جوان و پول‌دار، خود را جای گشت ارشاد جا می‌زنند تا این‌که دستشان رو می‌شود و درگیر مسائل دیگری می‌شوند. حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی در این فیلم سعید سهیلی ایفای نقش کرده‌اند. برخلاف توقیف‌های متعدد و حذفیات زیاد فیلم، سعید سهیلی دومین قسمت این فیلم را به نام گشت 2 در سال 1396 ساخت و اکران کرد که آن هم از استقبال خوبی بهره‌مند شد.

 

خوب، بد، جلف (1394)

پیمان قاسم‌خانی، نویسنده طنز مشهور کشور، برای کارگردانی این فیلم خودش دست‌به‌کار شد و نتیجه کارش برای مخاطبان رضایت‌بخش بود. در این فیلم کمدی ستارگانی مثل حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی و… بازی کرده‌اند.

مانی حقیقی یک کارگردان است که باید دو بازیگر را برای فیلمش انتخاب کند. پژمان بازغی و سام درخشانی برای ایفای این دو نقش به او تحمیل می‌شوند ولی او دل خوشی از آن‌ها ندارد.

حمید فرخ‌نژاد در نقش سرگرد شادمان، پلیسی خشن و مشاور انتظامی فیلم، وارد می‌شود. این دو بازیگر برای مشاوره و آموزش با سرگرد شادمان همراه می‌شوند ولی به جای این‌که مسائل انتظامی مربوط به فیلم را یاد بگیرند، در پرونده‌های قتل واقعی دخالت می‌کنند و وارد یک جریان پیچیده می‌شوند.

 

نهنگ عنبر (1393)

نهنگ عنبر (1393)

نهنگ عنبر نام یک فیلم خنده دار عاشقانه است که رضا عطاران و مهناز افشار در آن بازی کرده‌اند. ارژنگ صنوبر (با بازی رضا عطاران) مردی 50 ساله است که عمده خاطرات او مربوط به عشق و عاشقی‌های جوانی‌اش در دوران قبل از انقلاب می‌شود.

او هنوز منتظر عشقش، رویا، مانده است. رویا (با بازی مهناز افشار) به آمریکا رفته، در آن‌جا ازدواج کرده و اکنون جدا شده است. ارژنگ حالا پس از سال‌ها دوباره تلاش می‌کند رویا را به دست بیاورد ولی باید با مسائل مختلفی دست‌وپنجه نرم کند. ویشکا آسایش، رضا ناجی، نادر سلیمانی، هانیه توسلی و… از بازیگران این فیلم هستند.

فروش 7 میلیاردی فیلم باعث شد که سامان مقدم، کارگردان فیلم، به فکر ساخت قسمت دوم آن بیفتد و قسمت بعدی را با نام نهنگ عنبر: سلکشن رویا در سال 96 بر روی پرده سینماها برد. قسمت دوم با فروشی حدود 21 میلیارد تومان، تبدیل به ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد.

 

ورود آقایان ممنوع (1390)

این فیلم داستان یک دبیرستان دخترانه را بیان می‌کند که یک مدیر سخت‌گیر و عجیب‌وغریب دارد. دبیر شیمی مدرسه مرخصی زایمان می‌گیرد و مدیر نمی‌تواند وسط سال تحصیلی یک دبیر زن پیدا کند. او با حضور دبیر مرد در مدرسه‌اش کاملاً مخالف است ولی به‌نظر می‌رسد چاره‌ای  جز استخدام معلم مرد ندارد.

آقای دبیر شیمی هم کمی حواس‌پرت است و خون خانم مدیر را به جوش می‌آورد. رضا عطاران در نقش دبیر شیمی، ویشکا آسایش در نقش مدیر مدرسه، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی و… در این فیلم بازی کرده‌اند.

 

فیلم خنده دار خارجی مناسب ذائقه ایرانی

به‌علت تفاوت‌های فرهنگی و زبانی کشورها با هم، ممکن است هر فیلم خنده دار خارجی باب طبع ما ایرانی‌ها نباشد، اما بسیاری از آن‌ها در ایران هم پرطرفدار می‌شوند. یکی از انواع فیلم‌های خنده‌داری که در ایران طرفدار دارد، فیلم‌های اکشن کمدی هستند. مثلاً جکی چان یکی از رزمی‌کارانِ طنزپرداز پرطرفدار در سراسر جهان و ایران است. در سال‌های اخیر فیلم‌های خنده‌داری که در هالیوود تولید نشده‌اند هم طرفداران زیادی کسب کرده‌اند.

 

پلیس خفن (2007) Hot Fuzz

پلیس خفن (2007) Hot Fuzz

اگر دوست دارید یک فیلم خنده‌دار اکشن تماشا کنید، هات فاز یا پلیس خفن، یک انتخاب بسیار خوب است. اکشن بودن فیلم به موقعیت‌های کمدی آن افزوده است. داستان این فیلم انگلیسی درباره یک پلیس نمونه در لندن است که به‌علت حسادت و توطئه همکارانش، به یک شهر کوچک منتقل می‌شود.

از قرار معلوم در این شهر خبری نیست و همه در صلح و آرامش زندگی می‌کنند. اما به‌نظر این پلیس، یک جای کار می‌لنگد. او تا جایی اتفاقات ریز و جزئی را پیگیری می‎کند که آشوب‌هایی باورنکردنی از دل آن‌ها بیرون می‌آید.

پلیس خفن دومین قسمت از سه‌گانه‌ای به نام سه طعم کورنتو است. این سه‌گانه همگی فیلم‌هایی کمدی با تلفیق ژانرهایی مانند اکشن، ترسناک و… هستند. سایمون پگ و ادگار رایت این سه‌گانه را نوشته‌اند. ادگار رایت آن‌ها را کارگردانی کرده و سایمون پگ در هر سه فیلم نقش اصلی را بازی کرده است.

 

شان می‌میرد (2004) Shaun the Dead

شان می ‌میرد یا شان مردگان یک فیلم خنده دار ترسناک با حضور یک‌سری زامبی است که البته بیشتر موقعیت‌هایی کمدی خلق می‌کنند تا ترسناک! شان مردگان اولین قسمت از سه گانه‌ انگلیسی سه طعم کورنتو است.

در این فیلم سایمون پگ در نقش یک جوان ساده و معمولی به نام شان بازی کرده و به همراه دوستش اد زندگی می‌کند. نامزد شان او را ترک کرده و مادرش مجددا ازدواج کرده است. ناگهان مردگان از گور برمی‌خیزند و زامبی می‌شوند. شان تصمیم می‌گیرد نامزد سابق و مادرش را از این وضعیت آخرالزمانی نجات دهد.

 

شادکامی (2007) Dhamaal

این فیلم که آن را با نام رنگ شادی هم می‌شناسند، یک فیلم خنده دار هندی محصول سال 2007 است. پس از موفقیت این فیلم، دو قسمت دیگر در دنباله آن به نام‌های شادکامی دو برابر و شادکامی مطلق هم در بالیوود ساخته شدند.

این فیلم درباره 4 کلاهبردار است که در خانه یک زن زندگی می‌کنند و پس از مدتی پلیس آن‌ها را دستگیر می‌کند. آن‌ها در حومه شهر رها می‌شوند و برای رهایی از وضعیت خود دست به کارهایی می‌زنند که موقعیت‌های طنزی را ایجاد می‌کند.

 

شغل پرخطر (2019) Extreme Job

شغل پرخطر (2019) Extreme Job

شاید فکر کنید فیلم‌های کمدی آسیای شرقی به علت تفاوت فرهنگی و زبانی برای ما جالب نباشند، اما فیلم کره ای شغل پرخطر می‌تواند نظر شما را در رابطه با این قضیه تغییر دهد. این فیلم اکشن با رگه‌های طنز می‌تواند شما را سرگرم کند و باعث شود که متوجه گذر زمان نشوید.

فیلم شغل پرخطر درباره چند پلیس دست‌وپاچلفتی است که همیشه شکست می‌خورند و همکارانشان مدام آن‌ها را مسخره می‌کنند. به همین دلیل قرار است که گروه‌شان به‌زودی منحل شود.

آن‌ها به‌عنوان آخرین پرونده، تصمیم می‌گیرند یکی از سرکردگان خطرناک مواد مخدر را به دام بیندازند. آن‌ها راه‌های مختلفی را برای نزدیک شدن به باند مواد مخدر امتحان می‌کنند اما موفق نمی‌شوند تا این‌که تصمیم می‌گیرند یک رستوران مرغ سوخاری روبه‌روی ساختمان محل استقرار باند مواد مخدر تأسیس کنند.

 

معرفی فیلم خنده دار جدید

اگر از طرفداران پروپاقرص فیلم باشید، شاید بسیاری از فیلم‌های قدیمی‌تر لیست را دیده باشید و به دنبال یک فیلم خنده دار جدید باشید. چند تا از فیلم‌های سرگرم‌کننده یکی دو سال اخیر عبارتند از:

 

مرد عنکبوتی: دور از خانه (2019) Spider-Man: Far From Home

اگر می‌خواهید یک فیلم کمدی تخیلی و اکشن ببینید، بیشتر فیلم های مارول می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. یکی از نقاط قوت فیلم‌های ابرقهرمانی این کمپانی، وجود رگه‌های قوی طنز در آن‌ها است. مرد عنکبوتی: دور از خانه، جدیدترین اثر این کمپانی در مجموعه فیلم‌های دنیای مارول (MCU) است. در مجموعه دنیای مارول، سومین سری مرد عنکبوتی از سال 2000 به بعد با بازی تام هالند ساخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های اصلی جدیدترین مرد عنکبوتی، شخصیت کمدی او است که در مواقعی به‌نظر خنگ هم می‌رسد! اما همیشه در شرایط سخت و بحرانی بالاخره بهترین تصمیم را می‌گیرد و عملکرد خوبی دارد. او در این قسمت باید به دشمن قدیمی خود یعنی میستریو بپیوندد تا با هم علیه المنتال‌ها بجنگند.

 

شیادان (2019) Hustlers

شیادان (2019) Hustlers

تعدادی از بازیگران مشهور زن هالیوودی در فیلم شیادان دور هم جمع شده‌اند و در فیلم سرگرم‌کننده و خنده‌دار شیادان نقش‌آفرینی کرده‌اند. جنیفر لوپز، کاردی بی، جولیا استایلز، لیلی راینهارت، کیکه پالمر و کنستانس وو از جمله بازیگران این فیلم هستند. فیلم درباره زنان شیادی است که از مردان پولدار دزدی می‌کنند و بر اساس یک داستان واقعی و مقاله‌ای که در سال 2015 در مجله نیویورک به چاپ رسیده، ساخته شده است.

 

روزی روزگاری در هالیوود (2019) Once Upon a Time in Hollywood

قبل از دیدن این فیلم زیاد انتظار خندیدن نداشته باشید! این فیلم تارانتینو هم مانند سایر فیلم‌های او کمی عجیب و غریب است. اگر طرفدار پروپاقرص او نباشید، شاید این فیلم را دوست نداشته باشید. اما اگر از طرفداران او هستید، احتمالاً از عناصر فیلم‌سازی در آن لذت خواهید برد.

به هرحال این فیلم در ژانر کمدی درام معرفی شده و یک فیلم خنده دار 2019 است. لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، داکوتا فنینگ، آل پاچینو و… از ستارگان این فیلم هستند. این فیلم از لحاظ بازسازی حال و هوای هالیوود در دهه 60 میلادی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

این فیلم 3 جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده و برای 10 رشته در مراسم اسکار 2020 نامزد شده است. پیش بینی می‌شود که حداقل 3 تا 4 جایزه را نیز در این مراسم دریافت کند!

داستان فیلم درباره بازیگری به نام ریک دالتون (لئوناردو دی‌کاپریو) است که به‌خاطر بازی در سریال‌های وسترن از شهرت و محبوبیت بهره‌مند شده است. او و بدلکارش کلیف (با بازی برد پیت) دوستان صمیمی هستند و در ماجراهای مختلفی یکدیگر را همراهی می‌کنند.

 

استوبر (2019) Stuber

استوبر یک فیلم کمدی اکشن آمریکایی است و داستان آن درباره همراهی یک راننده اوبر (کمیل نانجیانی) و یک پلیس (دیوید باتیستا) است. داستان درباره پلیسی است که چشم‌هایش را لیزر کرده است و چون خوب نمی‌بیند، با اوبر (یک سرویس تاکسی اینترنتی) به مأموریت می‌رود.

همان‌طور که از خط کلی داستان می‌توان حدس زد، راننده ساده اوبر درگیر مأموریت‌های پلیسی می‌شود و اتفاقات خنده‌داری رخ می‌دهد. این فیلم خنده دار جدید دوبله فارسی شده است و در سایت‌های مختلف فارسی زبان برای مشاهده و دانلود قانونی قرار دارد.

 

آسیایی‌های خرپول (2018) Crazy Rich Asians

آسیایی‌های خرپول (2018) Crazy Rich Asians

آسیایی‌های خرپول یک فیلم خنده‌دار رمانتیک و درام است که در هالیوود تولید شده و تقریباً از هر آسیایی که در هالیوود حضور داشته، برای نقش‌آفرینی استفاده شده است! این فیلم درباره یک دختر و پسر از خانواده‌های آسیایی مهاجر در آمریکا است که تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند و پسر تصمیم می‌گیرد دختر را به سنگاپور ببرد تا او را با خانواده‌اش آشنا کند.

دختر کم کم متوجه می‌شود خانواده پسر یک خانواده معمولی نیستند و از پولدارترین خانواده‌های کشور هستند. کشمکش‌های زیادی بین عروس آینده و خانواده پسر که فکر می‌کنند آن دختر شایسته خانواده‌شان نیست، رخ می‌دهد. بعضی از جاهای فیلم سرگرم‌کننده و کمدی است و برخی از سکانس‌ها هم مخاطب را به فکر وامی‌دارد.

 

فیلم سینمایی خنده دار برای تماشا در یک عصر زمستانی

یک فیلم سینمایی خنده دار خوب باید در درجه اول سرگرم کننده باشد. ممکن است آن‌قدر خنده‌دار نباشد که تماشاگر در طول فیلم قهقهه بزند، اما ممکن است اصلاً گذر زمان را حس نکند و پس از تماشا حس رضایت داشته باشد.

 

استن بزرگ (2007) Big Stan

فیلم استن بزرگ درباره یک دلال ملک (با بازی راب اشنایدر) است که به‌خاطر کارهای غیرقانونی‌اش به حبس محکوم می‌شود. او قرار است به یکی از خشن‌ترین زندان‌های کشور برود و می‌ترسد که گنده‌لات‌ها او را در زندان اذیت کنند.

بنابراین استادی را پیدا می‌کند که با او تمرینات ذهنی و فیزیکی انجام دهد تا در زندان به شخصی تبدیل شود که از او حساب ببرند. این فیلم سرگرم‌کننده است و برای تماشا در یک عصر روز تعطیل، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

شب بازی (2018) Game Night

جیسون بیتمن، ریچل مک‌آدامز، جفری رایت و بازیگران نام آشنای دیگری در این فیلم خنده دار و اکشن که رگه‌هایی از عناصر ترس را هم در خود دارد، دور هم جمع شده‌اند. داستان فیلم از آن‌جایی شروع می‌شود که یک زن و شوهر جوان در خانه دوستان‌شان برای شام و بازی دور هم جمع می‌شوند.

آن‌ها در ابتدا فکر می‌کنند معمایی که در حال حل آن هستند، بخشی از بازی‌شان است، اما به زودی متوجه می‌شوند که یکی از دوستان‌شان واقعاً دزدیده شده است و تلاش می‌کنند که او را پیدا کنند و از دست دزدها نجات دهند. آن‌ها به پلیس هم نمی‌توانند اعتماد کنند چرا که یکی از افراد نزدیک به این جمع، به آن‌ها می‌گوید که دزدها روابطی هم در دولت و در میان پلیس‌های فاسد دارند.

 

مهمانان ناخوانده عروسی (2005) Wedding Crashers

مهمانان ناخوانده عروسی (2005) Wedding Crashers

این فیلم خنده دار خارجی هرچند به‌نظر کمی قدیمی می‌رسد، ولی موضوع آن جالب است و تکراری و نخ‌نما نیست. بازیگران محبوب هالیوودی چون اوون ویلسون، وینس وان، کریستوفر واکن، ریچل مک‌آدامز، آیلا فیشر، بردلی کوپر، ویل فرل و… در آن بازی کرده‌اند.

داستان فیلم درباره دو دوست است که هر دو از همسرانشان جدا شده‌اند و برای پیدا کردن خانم‌هایی جذاب و کلاهبرداری از آن‌ها، با دروغ و به شکل پنهانی وارد عروسی‌های مختلف می‌شوند و خود را به عنوان میهمانان مراسم جا می‌زنند. بعداً که کسب‌وکارشان لو می‌رود، تصمیم می‌گیرند به جای عروسی، به مراسم ختم بروند. یکی از آن‎ها در این میان عاشق یکی از همین زنان می‌شود و با شریکش به اختلاف می‌خورند.

 

رئیس‌های وحشتناک (2011) Horrible Bosses

سه دوست که هر سه آن‎ها رئیس‌های غیرقابل تحملی دارند، تصمیم می‌گیرند رؤسای خود را به قتل برسانند. ستارگانی چون کوین اسپیسی، جنیفر آنیستون، جیسون بیتمن، جیمی فاکس و کالین فارل در این فیلم خنده دار باحال بازی کرده‎اند. فروش 210 میلیون دلاری این فیلم باعث شد تا تهیه‌کنندگان آن، قسمت دوم فیلم را در سال 2014 بسازند.

در قسمت دوم چارلی دی، جیسون سودیکیس، کریس پاین و کریستف والتس هم به فیلم اضافه می‌شوند. البته مانند بیشتر فیلم‌های چند قسمتی، قسمت اول هم فروش بیشتری داشت و هم نقدهای مثبت‌تری دریافت کرد.

 

ساقدوش‌ها (2011) Bridesmaids

یک فیلم کمدی زنانه درباره ساقدوش‎های یک عروس و ماجراهای بین آن‌ها، سوژه خوبی برای تهیه یک فیلم خنده‌دار هالیوودی است. عروس شخصی به نام آنی (با بازی کریستین ویگ) است و دوستان نزدیک او قرار است در عروسی‌اش ساقدوش او باشند.

هرکدام از این دوستان می‌خواهند مراسم به بهترین نحو برگزار شود، برای همین تغییراتی در برنامه‌ریزی و جزئیات مراسم اعمال می‌کنند و عروسی کم کم تبدیل به یک آشوب می‌شود. مایا رودولف، رز بیرن، ملیسا مک‌کارتی و… از بازیگران دیگر این فیلم هستند. ساقدوش‌ها با بودجه 32 میلیون دلاری ساخته شد و با فروش کل 288 میلیون دلاری، موفقیت خوبی را در فروش رقم زد.

 

سرزمین زامبی‌ها (2009) Zombieland

سرزمین زامبی‌ها (2009) Zombieland

اگر به فیلم‌های زامبی‌گونه علاقه دارید اما دوست ندارید بترسید و در عوض ترجیح می‌دهید بخندید و سرگرم شوید، فیلم زامبی لند یا سرزمین زامبی‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

این فیلم از جایی شروع می‌شود که یک دانشجو (با بازی جسی آیزنبرگ) متوجه می‌شود مردم کم‌کم در حال زامبی شدن هستند و شروع به فرار می‌کند. در این فرار با یک مرد تنها (با بازی وودی هارلسون) و دو خواهر (با بازی‌های اما استون و ابیگل برسلین) آشنا می‌شود و با هم یک تیم فرار تشکیل می‌دهد. قسمت دوم زامبی‎لند با نام سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی نیز دقیقاً 10 سال بعد یعنی در سال 2019 با همان بازیگران ساخته شد.

این فیلم خنده دار 2019 تا مدتی پیش بر روی پرده سینماهای جهان بود. در قسمت دوم زوئی دویچ، لوک ویلسون و… نیز به فیلم اضافه شدند. قسمت دوم از جایی شروع می‌شود که گروه قسمت اول در کاخ سفید که اکنون متروکه شده است، زندگی می‌کنند. اما واتسون و خواهرش برای یافتن جایی جدید و تنوع کاخ سفید را ترک می‌کنند. خواهر کوچک‌تر در راه با پسری آشنا می‌شود و با او فرار می‌کند. اما واتسون به کاخ سفید برمی‌گردد و با دو نفر قبلی همراه می‌شود تا خواهر کوچک را از حمله زامبی‎ها نجات دهند.

 

بهترین فیلم های خنده دار کدام‌ها هستند؟

بعضی از فیلم های خنده دار هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. برخی از آن‌ها به‌خاطر فیلم‌نامه، کارگردانی، شیمی بازیگران و… محبوب و ماندگار می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز آثار کلاسیک و تکرار نشدنی سینمای جهان هستند.

 

به‌سوی غرب (1937) Way Out West

اگر می‌خواهید یک فیلم خنده دار کلاسیک تماشا کنید، یکی از فیلم‌های لورل و هاردی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این فیلم بیش از 80 سال پیش ساخته شده، با این‌حال هنوز هم سرگرم‌کننده و کمدی است. در این قسمت لورل و هاردی به دنبال مری رابرتز هستند تا خبر فوت پدرش و هم‌چنین ارثیه‌ای که برای او برجای‌مانده است به او بدهند؛ اما اشخاص دیگری هم از قضیه ارثیه باخبر می‌شوند و طمع می‌کنند که آن را به دست آورند.

 

جویندگان طلا (1925) The Gold Rush

جویندگان طلا یک فیلم خنده دار صامت و اثر چارلی چاپلین است. این فیلم دقیقا 95 سال پیش ساخته شده و با دیدن آن می‌توانید متوجه شوید که چاپلین، واقعاً یک نابغه بوده است. چارلی چاپلین خودش این فیلم را نوشته، تهیه و کارگردانی کرده و نقش اصلی آن را نیز برعهده داشته است.

این فیلم درباره عده‌ای جویندگان طلا است که با مصائب مختلفی مانند گرسنگی، احتمال حمله حیوانات وحشی مثل خرس و… دست و پنجه نرم می‌کنند. صحنه معروفی که چاپلین خواب می‌بیند که کفش خود را می‌پزد و می‌خورد، متعلق به این فیلم است.

 

خیلی بد (2007) Superbad

خیلی بد (2007) Superbad

خیلی بد یا سوپر بد یک فیلم خنده‌دار نوجوانانه است که با بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شد و با فروش 170 میلیون دلاری به اکران خود پایان داد. همین فروش گواه موفقیت قابل قبول این کمدی دوران بلوغ (Coming-of-age) است.

این فیلم درباره دو نوجوان سال آخر دبیرستان به نام سث و ایوان (با بازی جونا هیل و مایکل سِرا) است که تصمیم می‌گیرند یک مهمانی بزرگ بگیرند. اما در این مهمانی اتفاقات دیوانه‌واری رخ می‌دهد و کنترل اوضاع از دست همه خارج می‌شود.

سث روگن و ایوان گلدبرگ، نویسندگان فیلمنامه، این داستان را بر اساس داستانی که واقعاً برای خودشان رخ داده بود، نوشته‌اند. ابتدا قرار بود خودشان در همین نقش‌ها بازی کنند ولی به علت چهره و فیزیک بزرگسال خود، آن نقش‌ها به جونا هیل و مایکل سرا سپرده شد.

 

ملاقات با والدین (2000) Meet the Parents

فیلم ملاقات با والدین اولین قسمت از یک سه‌گانه فیلم خنده دار خانوادگی است که در سال 2000 ساخته شد. این فیلم درباره زوجی است که می‌خواهند با هم ازدواج کنند و زمان آن فرا می‌رسد که با خانواده یکدیگر آشنا شوند.

در این قسمت مرد به ملاقات خانواده همسر آینده‌اش می‌رود و با پدرزنی سخت‌گیر، با دیسیپلین و بسیار بداخلاق مواجه می‌شود. بن استیلر و رابرت دنیرو در نقش‌های داماد و پدرزن، شیمی خوبی با هم ایجاد کرده‌اند که فیلم را سرگرم‌کننده کرده است. قسمت دوم این فیلم به نام ملاقات با فوکرها در سال 2004 و فوکرهای کوچک در سال 2010 ساخته شدند.

 

فیلم خنده دار بچه ها چه فرقی با بقیه فیلم‌ها دارد؟

ساخت فیلم خنده دار بچه‌ ها مسئولیت بزرگی روی دوش فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان می‌گذارد. چرا که آن‌ها علاوه بر خنداندن کودکان و نوجوانان، باید حواسشان به پیام‌ها و نشانه‌های فیلم هم باشد. بسیاری از این فیلم‌ها و انیمیشن‌ها علاوه بر سرگرمی، وظیفه تربیتی هم بر عهده دارند.

البته بسیاری از بزرگسالان اعتراف می‌کنند فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود، برای آن‌ها هم نکات آموزشی و سرگرم‌کننده‌ای به همراه دارد:

 

داستان اسباب بازی (1995) Toy Story

این انیمیشن دوست داشتنی، یک فیلم خنده دار کودکان است که تماشای آن برای بزرگسالان هم دل‌چسب است. این کارتون اولین انیمیشن بلند کمپانی پیکسار و در عین حال یکی از موفق‌ترین آن‌ها است؛ موفقیت این فیلم در حدی است که به عنوان یکی از 10 انیمیشن برتر جهان انتخاب شده است.

موفقیت این فیلم، کمپانی پیکسار را بر آن داشت که داستان اسباب بازی 2 را در سال 1999، داستان اسباب بازی 3 را در سال 2010 و داستان اسباب بازی 4 را در سال 2019 تولید کنند و همه آن‌ها با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدند.

داستان درباره اسباب‌بازی‌های پسربچه‌ای با نام اندی است که زنده می‌شوند و شروع به صحبت می‌کنند. شخصیت هرکدام از این عروسک‌ها منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی است.

وودی، عروسک یک گاوچران قدیمی است که بقیه اسباب‌بازی‌ها را مدیریت و هدایت می‌کند تا این‌که اندی یک عروسک جدید به نام باز لایت یر به کلکسیون‌اش اضافه می‌کند. باز لایت‌یر، یک عروسک مدرن و جدید به شمایل یک فضانورد است. وودی به او حسودی می‌کند و بین آن‌ها رقابتی در می‌گیرد.

 

خانم داوت‌فایر (1993) Mrs. Doubtfire

هرچه‎قدر هم که فیلم خنده‌دار در موضوعی مرتبط با مردان زن‌پوش ساخته شود، باز هم خانم داوت‌فایر یکی از فیلم های خنده دار کلاسیک و پیش‌رو در این زمینه است. این فیلم را کریس کلمبوس کارگردانی کرده است و رابین ویلیامز و سالی فیلد در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم درباره زن و مردی است که از هم جدا شده‌اند و زن به شوهر سابقش اجازه نمی‌دهد به بچه‌ها سر بزند. بنابراین مرد خود را گریم می‌کند و در هیبت یک پیرزن پرستار بچه به نام خانم داوت‌فایر وارد خانه می‌شود تا بتواند بچه‌ها را ببیند و با آن‌ها زمان بگذراند.

 

مدرسه راک (2003) School of Rock

مدرسه راک (2003) School of Rock

با این‌که داستان مدرسه راک در یک مدرسه رخ می‌دهد، اما این فیلم فقط برای نوجوانان ساخته نشده است و می‌تواند برای بزرگسالان هم سرگرم کننده باشد. بازی درخشان جک بلک این فیلم خنده دار را قابل توجه کرده است. داستان فیلم درباره یک نوازنده گیتار در یک گروه راک است که از گروه اخراج می‌شود.

او نیاز به کار و پول دارد و به همین دلیل خود را جای هم‌خانه‌اش که معلم است جا می‌زند و به عنوان معلم جایگزین به مدرسه می‌رود.  او که درباره تدریس درس‌های دیگر چیزی نمی‌داند، ترجیح می‌دهد به صورت یواشکی به بچه‌ها موسیقی تدریس کند. سپس با تعدادی از بچه‌ها یک بند موسیقی تشکیل می‌دهند و… .

 

کلاس هشتم (2018) Eighth Grade

کلاس هشتم یک فیلم جمع و جور و نوجوانانه است که به مسائلی مانند اضطراب، مشکلات دوران دبیرستان، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و… می‌پردازد. این فیلم را بو بورنهام نوشته، کارگردانی و تهیه کرده است. بازیگر نقش اصلی این فیلم السی فیشر است که نقش یک کلاس هشتمی را ایفا می‌کند و بازی او در جشنواره ساندنس و گلدن گلوب مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم برای این‌که در عین توجه به مسائل نوجوانان، سرگرم‌کننده هم باشد، عناصر کمدی در آن به‌کار رفته است.

 

خنده دار ترین فیلم چگونه تعیین می‌شود؟

انتخاب خنده دار ترین فیلم واقعاً به سلیقه و ذائقه هر مخاطب ربط دارد و تجربه هر فرد با فرد دیگر فرق می‌کند، چیزی که می‌توان به یقین گفت این است که تنوع این فیلم‌ها به‌قدری زیاد است که هرکس می‌تواند خنده‌دارترین فیلم باب طبع خودش را پیدا کند.

ممکن است بهترین فیلم خنده‌ دار از نظر یک شخص، در لیست شخصی دیگر در رتبه بیستم قرار بگیرد! برای مثال 3 فیلمی که در ادامه از آن‌ها نام برده شده است، طبق رأی برخی از مخاطبان بین‌المللی بهترین و طبق رأی عده‌ای دیگر، بدترین فیلم‌های کمدی هستند که تاکنون دیده‌اند:

 

شکارچیان روح (1984) Ghostbusters

شکارچیان روح نام فیلمی خنده دار آمریکایی است که با وجود قدیمی بودن، اما هنوز سرگرم‌کننده است. این فیلم در زمان خود به حدی موفق بود که اسباب‌بازی و بازی‌های ویدئویی آن هم ساخته شدند و در سال 1989 قسمت بعدی آن نیز اکران شد.

در سال 2016 یک بازسازی با بازیگران زن با همان موضوع و دست‌مایه انجام شد که متأسفانه به اندازه نسخه قبلی موفق نبود و توجه منتقدان را جلب نکرد. قرار است قسمت بعدی آن در سال 2020 اکران شود که بسیاری از طرفداران قدیمی انتظار آن را می‌کشند.

داستان فیلم درباره 3 دوست در دانشگاه کلمبیا است که روی اتفاقات ماوراطبیعه پژوهش می‌کنند. استاد آن‌ها متوجه می‌شود و پروژه‌شان را کنسل می‌کند. این افراد تصمیم می‌گیرند خودشان یک گروه مستقل شکارچیان روح تشکیل بدهند و ارواح را شناسایی و منهدم کنند. به دنبال تشکیل این گروه اتفاقات سرگرم‌کننده و خنده‌داری رخ می‌دهد.

 

زولندر (2001) Zoolander

زولندر (2001) Zoolander

زولندر یک فیلم خنده دار است که دنباله آن به فاصله 15 سال یعنی در سال 2016 ساخته شد و آن هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. بن استیلر این فیلم را کارگردانی کرده است و خودش نقش اصلی را بر عهده دارد. اوون ویلسون و ویل فرل معروف هم در کنار استیلر در این فیلم حضور دارند.

زولندر بیشتر یک فیلم گیشه به حساب می‌آید و برای سپری کردن اوقات فراغت خوب است. این فیلم درباره یک مُدل خودشیفته با نام دِرِک زولندر (با بازی بن استیلر) است که درگیر مسائلی مانند فساد مالی در دنیای مد و فشن می‌شود و متوجه می‌شود که یک گروه قصد ترور نخست وزیر مالزی را دارند.

 

قاپ‌زنی (2000) Snatch

قاپ‌زنی (2000) Snatch

قاپ زنی یا اسنچ یک فیلم خنده دار و کمدی انگلیسی به کارگردانی گای ریچی است. ایده اصلی، عناصر فیلم‌سازی و درون‌مایه این فیلم بسیار شبیه اولین فیلم گای ریچی به نام «قفل، انبار و دو بشکه باروت» هستند و مخاطبان این نظر را دارند که او در این اثر، کار قبلی خودش را کامل کرده است.

بازیگرانی چون برد پیت، بنسیو دل تورو، جیسن استیتم، دنیس فرینا و… در این فیلم بازی کرده‌اند. این فیلم شخصیت‌هایی جالب، ریتم تند، فیلم‌نامه‌ای جذاب و بازی‌هایی روان دارد و با این‌که 20 سال پیش ساخته شده، اما هنوز هم جذاب است.

 

فیلم کوتاه خنده دار برای مخاطبان پرمشغله

ممکن است در ترافیک، مطب دکتر، صف انتظار بانک یا جاهای دیگری گیر کرده باشید و ندانید با این زمان از دست رفته، چه‌کار کنید. یکی از راه‌های زنده کردن این زمان، تماشای یک فیلم کوتاه خنده دار است که ممکن است طول آن از 6 یا 7 دقیقه تا نیم ساعت باشد.

این فیلم‌ها به قدری کوتاه هستند که بیش این‌که شبیه فیلم باشند، شبیه به ویدیو خنده دار هستند. فیلم‌های کوتاه در سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، یوتیوب و… قرار دارند و می‌توان با جستجوی کوتاهی، آن‌ها را پیدا کرد. برخی از فیلم‌های کوتاه کمدی پیشنهادی ما:

 

هرجور راحتی (2014) At Your Convenience

فیلم هرجور راحتی یک فیلم خنده دار کوتاه 22 دقیقه‌ای درباره 2 دوست صمیمی است که یک سوپرمارکت را به کمک هم اداره می‌کنند. این مغازه یک سوپرمارکت معمولی نیست، بلکه یک دنیای کارتونی است. ایده خلاقانه و بازی‌های خوب دو بازیگر این فیلم، آن را قابل توجه می‌کند.

این فیلم کوتاه در حدی توجه استودیوهای فیلم‌سازی را جذب کرد که با سازندگان آن برای ساخت یک مجموعه سریال بلند وارد مذاکره شدند. بازیگران این فیلم رندال پارک (بازیگر فیلم‌ کمدی مصاحبه و سریال طنز ویپ) و دووین پرکینز (کمدین برنامه کنن اوبرایان) هستند.

 

شش لول (2004) Six Shooter

شش لول یا هفت تیر، نام یک فیلم کوتاه خنده دار است که در سال 2004 ساخته شد و جایزه بهترین فیلم کوتاه را از آکادمی اسکار در همان سال دریافت کرد. شش لول محصول ایرلند است و مارتین مک‌دونا آن را نوشته و کارگردانی کرده است.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که پزشک به مردی خبر می‌دهد که همسرش فوت شده است و او می‌تواند با جنازه خداحافظی کند. او بر بالین همسرش می‌رود و چند دقیقه‌ای بالای سر او صحبت می‌کند. سپس در قطار و در مسیر برگشت با شخصی هم‌صحبت می‌شود و اتفاقاتی در آن آشنایی رخ می‌دهد.

 

هم‌صحبتی در بار (2018) Bar Talk

هم‌صحبتی در بار یا صحبت در کافه یک فیلم خنده دار کوتاه است و همان‌طور از نام آن می‌توان حدس زد، درباره شخصی است که وارد بار می‌شود و سعی می‌کند با شخصی که کنار او نشسته است، هم‌صحبت شود. ایان گری و تیموتی برنن در این فیلم کوتاه 9 دقیقه‌ای ایفای نقش کرده‌اند و صحبت‌شان سرگرم‌کننده و در مواقعی خنده‌دار است.

 

سخن پایانی درباره فیلم خنده دار

ما در این یادداشت به معرفی انواع و اقسام فیلم های خنده دار قدیمی، جدید، متعلق به کشورهای مختلف، ترکیب شده با ژانرهای دیگر و… پرداختیم. قطعاً شمارش فیلم‌های خنده‌دار و نام بردن از همه آن‌ها ممکن نیست، اما سعی کردیم سلایق مختلف را پوشش دهیم. شما چه فیلمی را به عنوان بهترین فیلم خنده دار انتخاب می‌کنید؟ آیا آن فیلم در لیست ما بود؟ کدام‌یک از فیلم‌های این لیست را ندیده‌اید و با خواندن این یادداشت مشتاق دیدن آن شدید؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر خوانندگان فانیبو در میان بگذارید.

 

حتما بخوانید: بهترین فیلم خنده دار سینما را از معرفی 100 فیلم برتر انتخاب کنید
6

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد
جهت تأیید عضویت، صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید
در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد