خانه بازی بهترین بازی ها را با این فهرست جامع بشناسید و انجام دهید

بهترین بازی ها را با این فهرست جامع بشناسید و انجام دهید

توسط فانیبو
4292 بازدید
>

برای آن که بهترین بازی ها را در هر سبک و هر دسته‌بندی بشناسید، نیاز دارید که یا آن‌ها را بازی کرده باشید یا از وب‌سایت‌ها و لیست‌هایی که بهترین‌ها را معرفی می‌کنند استفاده کنید. اگر وقت ندارید که این بازی‌ها را امتحان کنید و می‌خواهید از زمانتان بهترین استفاده را ببرید، اصلا نگران نباشید. در این مطلب به شما بهترین بازی ها در ژانرهای مختلف را معرفی خواهیم کرد.

امروزه بازی‌های رایانه‌ای، تجارتی با گردش مالی بالغ بر 100 میلیارد دلار را به وجود آورده‌اند و حدود 66 درصد خانه‌های آمریکایی و افراد ساکن در آن درگیر این بازی‌ها به صورت مداوم و متداول هستند و این موضوع اصلا عجیب نیست. زیرا بازی های رایانه ای مدت زیادی است که وجود دارند و در پلتفرم‌های مختلف عرضه شده‌اند. از بازی‌های سبک آرکید در فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها و کنسول‌های خانگی گرفته تا کنسول‌های دستی و موبایل‌ها. ویدیوگیم‌ها در حال فتح جهان هستند. این بازی‌ها در خط مقدم پیشرفت فن‌آوری محاسباتی و کامپیوتری نیز حضور دارند و به خاطر بعد اقتصادی‌شان، به طور مداوم پیشرفت تکنولوژی را رقم می‌زنند.

اگرچه بهترین بازی ها رایانه ای که امروز در خانه هر کسی پیدا می‌شود، از ابتدا به این شکل نبودند. در حقیقت این بازی‌ها ابتدا در پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های محققان و دانشمندان ساخته شدند.

در سال 1952 پروفسور بریتانیایی، آ.اس. داگلاس بازی OXO را به وجود آورد. نام‌های دیگر این بازی‌ها تیک-تاک-تو یا به قول ما ایرانی‌ها بازی دوز است. او برای تز دکترایش در دانشگاه کمبریج، این بازی را طراحی کرد. در سال 1958، ویلیام هگنباتوم بازی تنیس دونفره را روی یک کامپیوتر بسیار بزرگ آنالوگ ساخت و در چند صفحه‌نمایش متصل به هم آسکیلوسکوپی در روزهای نمایش عمومی برای مردم در آزمایشگاه ملی بروکهاون در آپتون ایالت نیویورک از آن رونمایی کرد.

در سال 1962، استیو راسل در دانشگاه MIT بازی !Spacewar را طراحی کرد. یک بازی کامپیوتری بر اساس جدالی فضایی که برای PDP-1 طراحی شده بود. پس از آن بود که کامپیوترهای پیش‌گامی وارد دانشگاه‌ها شدند. این بازی، اولین بازی‌ای بود که می‌شد آن را در کامپیوتر‌های مختلف نصب و اجرا کرد.

در سال 1967، توسعه‌دهندگان در شرکت Sanders Associates با رهبری رالف بائر یک بازی چندنفره پروتوتایپ را خلق کردند. یک سیستم بازی ویدیویی با بازی‌های مختلف که می‌شد آن را روی تلویزیون بازی کرد. از این سیستم امروزه با عنوان جعبه قهوه‌ای یاد می‌شود.

بائر که گاهی از او به عنوان پدر بازی‌های رایانه‌ای یاد می‌شود، دستگاه خود را به شرکت مگناووکس فروخت. این شرکت دستگاه بائر را در سال 1972 با نام اودیسه به عنوان اولین کنسول خانگی بازی ویدیویی به مشتریانش فروخت. در سال‌های بعد کنسول اودیسه از نظر تجاری شکست خورد و تقریبا پس از مدتی کاملا از صفحه روزگار محو شد.

اما یکی از 28 بازی مختلفی که برای اودیسه منتشر شده بود، ایده اصلی بازی پونگ برای آتاری را به وجود آورد. پونگ اولین بازی آرکید تاریخ است که در سال 1972 منتشر شد. آتاری در سال 1975 اولین نسخه خانگی این بازی را منتشر کرد که درست مثل نسخه آرکیدش موفق بود و توانست نظر مشتریان این شرکت را جلب کند.

اما این موفقیت چندان دوام نداشت و مگناووکس در کنار شرکت سندرز از آتاری برای عدم رعایت حقوق معنوی و کپی‌رایت شکایت کرد. آتاری مجبور شد که با این شرایط کنار بیاید و اودیسه را به عنوان صاحب امتیاز خود بشناسد. مگناووکس در بیست سال آینده توانست حدود 100 میلیون دلار در کپی‌رایت به دست بیاورد و پرونده‌های زیادی را در دادگاه پیروز بشود.

در سال 1977 شرکت آتاری، آتاری 2600 را به بازار عرضه کرد. آتاری 2600 کنسولی خانگی بود که جوی‌استیک و قابلیت تعویض بازی را داشت و می‌شد با آن‌ها بازی‌هایی رنگی انجام داد. این کنسول‌ها، نسل دوم بازی‌های رایانه‌ای را شکل دادند.

صنعت بازی‌های رایانه‌ای در اواخر دهه هفتاد میلادی و اوایل دهه هشتاد چند سنگ‌بنای بسیار اساسی داشت که عبارت بودند از:

  • انتشار بازی مهاجمان فضا، یک بازی آرکید در سال 1978.
  • تاسیس شرکت اکتیویژن به عنوان اولین سازنده شخص ثالث بازی‌های رایانه‌ای که در ساخت کابینت بازی یا کنسول‌ها دخالتی نداشت.
  • معرفی بازی بسیار محبوب پک‌من در ژاپن به مردم کشور ایالات متحده آمریکا.
  • خلق بازی دانکی کنگ توسط نینتندو که جهان را با شخصیت ماریو آشنا کرد.
  • انتشار بازی شبیه‌ساز پرواز توسط شرکت مایکروسافت.

اما شما برای تاریخ بازی‌های رایانه‌ای به این صفحه نیامده‌اید. بهتر است کم کم برویم سراغ اصل مطلب و آن هم معرفی بهترین بازی ها در سبک‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف است. با فانیبو همراه باشید.

 

بهترین بازی های جهان و پرطرفدارترین بازی ها

هر گاه صحبت از بهترین بازی های جهان می‌شود، بیشتر ما سراغ بازی‌های بسیار محبوبی می‌رویم که در طول زندگیمان بازی کرده‌ایم. از این بازی‌ها می‌توان به سری بازی‌های GTA، آنچارتد، کراش و حتی سوپرماریو (حتی با سن بسیار بسیار زیادش) اشاره کرد. در این بخش به تعدادی از این بازی‌ها می‌پردازیم که اتفاقا خوب بودنشان سبب شده است که جزو پرطرفدارترین بازی ها نیز باشند.

 

بازی GTA V

بازی GTA V

بازی جی تی ای از بازی‌هایی است که تقریبا هر نوجوان و جوان ایرانی با نسخه‌های قدیمی‌تر آن خاطره دارد. اما آخرین نسخه این بازی، جایی است که در همه چیز به کمال رسیده است. پیشرفت صنعت بازی و گرافیک بازی های رایانه‌ای سبب شده است که جی تی ای 5 بهترین بازی از این سری باشد. GTA V در هفتم سپتامبر سال 2013 برای کنسول‌های نسل هفتمی، یعنی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شد. در نوامبر سال 2014، این بازی برای دستگاه‌های نسل هشتمی یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه شد و در نهایت در ماه آپریل سال 2015 نسخه مخصوص کامپیوترهای خانگی به بازار راه پیدا کرد.

جی‌تی‌ای وی تبدیل به پرفروش‌ترین بازی تاریخ شده است. این بازی در قبال بودجه 265 میلیون دلاری‌اش (که آن را گران‌ترین بازی ساخته شده در تاریخ عرضه‌اش می‌کرد) توانسته بیش از شش میلیارد دلار بفروشد و حتی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ هم فروشی بیشتری داشته باشد.

 

بازی های سوپرماریو

بازی های سوپرماریو

سوپر ماریو به مجموعه‌ای از بازی‌های پلتفرمی ژاپنی اطلاق می‌شود که توسط شرکت نینتندو طراحی و توسعه داده شده‌اند. شخصیت ماریو در این بازی‌ها حضور دارد و توانسته به شدت بین گیمرهای قدیمی و حتی جدید محبوب شود. نینتندو برای تمام دستگاه‌هایی که تا کنون به بازار عرضه کرده است، حداقل یک نسخه از سری بازی‌های ماریو را منتشر کرده که نشان می‌دهد چطور این فرنچایز با شناسنامه این شرکت گره خورده است. همچنین تعداد زیادی از نسخه بازی‌های سوپر ماریو برای پلتفرم‌های بازی و کنسول‌های مختلف عرضه شده است.

در سری بازی‌های ماریو با شخصیت ماریو در ماجراجویی‌هایش که بیشتر در دنیای خیالی امپراطوری قارچ است همراه می‌شویم. او گاهی با برادرش لوییجی و دیگر شخصیت‌های سری ماریو نیز همراهی می‌شود و می‌توان به جای آن‌ها نیز بازی کرد. درست مانند دیگر بازی‌های سکویی و پلتفرمی، بازیکن باید با شخصیت اصلی از روی سر دشمن‌ها بپرد و از آن‌ها دوری کند؛ به جمع کردن سکه و امتیاز‌ات بپردازد و تمام این کارها را با پریدن و راه رفتن روی سکوهای مختلف انجام بدهد.

 

سری بازی های بایوشاک

سری بازی‌های بایوشاک

بایوشاک یک سری بازی های اول شخص تیراندازی هستند که اولین نسخه آن‌ها با همین نام در سال 2007 توسط تیم‌های 2K بوستون و 2K استرالیا توسعه داده شده و در همان سال به بازار عرضه شد. مفهوم اصلی این بازی در ابتدا توسط بازی‌ساز مشهور و خلاق، کن لوین خلق شد و ایده‌هایی از شهرهای دیستوپیایی دهه نودی را به نمایش می‌گذارد. در این بازی می‌توانید تاثیر برترین هنرمندان و نویسندگان آن زمان، یعنی این رند، جورج اورول و آلدوس هاکسلی را ببینید. همچنین تاثیر شخصیت‌های بسیار معروف تاریخی مثل والت دیزنی و جان دی.راکفلر را در بازی حس خواهید کرد.

بایوشاک در نسخه اولش، در سال 1960 روایت می‌شد. بازیکن باید شخصیت جک را پس از سقوط هواپیمایش در کنار زیردریایی عظیمی که به شهر زیر دریایی رپچر ختم می‌شد دنبال می‌کرد.

 

سری بازی های ندای وظیفه

اگر در طول عمرتان درگیر بازی‌های رایانه‌ای شده باشید، حتما نام سری بازی های کال آف دیوتی یا ندای وظیفه را شنیده‌اید. این بازی‌ها که از سال 2003، توسط شرکت اکتیویژن به بازار عرضه شده‌اند، در ابتدا تنها روی مقوله جنگ جهانی دوم تمرکز داشتند اما پس از گذشت چند قسمت، به دوران جدید نیز راه پیدا کردند و جنگ‌ها و جنگ‌افزارهای مدرن به این بازی معرفی شدند. شما شخصیت‌های اصلی بازی را می‌توانید در طول جنگ جهانی دوم، دوران معاصر در قرن بیست و یک، دوران جنگ سرد و حتی جنگ‌هایی از زمان‌های آینده کنترل کنید و با آن‌ها از ایالات متحده آمریکا دفاع کنید. این سری بازی‌ها در ابتدا توسط استودیوی اینفینیتی وارد توسعه داده می‌شدند اما بعد‌ها تری‌آرچ و اسلج‌همر گیمز نیز دست به ساخت سری‌های جدید ندای وظیفه زیر نظر اکتیویژن زدند.

در ابتدا این سری بازی‌ها تنها قرار بود که روی جنگ جهانی دوم و حال و هوای آن روزهای دنیا تمرکز کند. اینفینیتی وارد دو نسخه اول بازی را ساخت و تری‌آرچ مسئول ساختن نسخه سوم بود. اما همه چیز با نسخه چهارم که با نام «ندای وظیفه: جنگ‌آوری مدرن» شناخته می‌شود، تغییر کرد. این بازی دنیایی جدید و مدرن را به بازیکنان معرفی کرد و در طول زمان تبدیل به نقطه عطفی برای تمام سری ندای وظیفه شد. پس از آن بود که اکتیویژن تصمیم گرفت سری جنگ‌آوری مدرن را با ساختن نسخه‌های دنباله‌اش ادامه بدهد. در سال 2009 و 2011، دومین و سومین نسخه‌های سری جنگ‌آوری مدرن به بازار عرضه شدند. پس از آن بود که در سال 2010، تری‌آرچ با عرضه سری بازی‌های «ندای وظیفه: بلک اپس» دوره‌ای جدید از روایت داستانی را در این سری به وجود آورد.

 

سری بازی های اسپلینتر سل

سری بازی های اسپلینتر سل

اسپلینتر سل تام کلنسی یکی از مجموعه‌بازی‌های جایزه‌برده در سبک بازی‌های مخفی‌کاری است. اولین نسخه این بازی در سال 2002 و بر اساس رمان‌هایی با همین نام ساخته شد. بازی شخصیت سم فیشر، یکی از ماموران بسیار ماهر سازمانی اطلاعاتی و عملیاتی به نام اشلون سوم را روایت می‌کند که باید با تهدیدات جهانی مبارزه کند تا ایالات متحده و دنیا را در امنیت نگه دارد.

تمام نسخه‌های این بازی با بازخورد مثبت منتقدان و گیمر‌ها مواجه شده است و می‌توان اسپلینتر سل را یک نسخه موفق تجاری دانست. این سری بازی‌ها را در کنار سری بازی های اساسینز کرید می‌توان جزو پرچم‌داران کمپانی بازی‌سازی یوبیسافت دانست.

 

بهترین بازی فوتبال

اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که سالانه منتظر جدیدترین نسخه‌های بازی های ویدیویی ورزشی و به طور خاص فوتبال‌ها می‌مانید و چندان به دیگر بازی‌ها علاقه‌مند نیستید، در این بخش سعی می‌کنیم که بهترین بازی فوتبال را به شما معرفی کنیم.

 

سری بازی های فیفا

الکترونیک آرتس تحت لیبل EA Sports به ساخت و انتشار بازی‌های ورزشی ویدیویی می‌پردازد و در این راه بسیار درخشان ظاهر شده است. این شرکت توانسته بازی‌هایی در رشته بسکتبال، تنیس و بسیاری دیگر از رشته‌های ورزشی بسازد ولی بهترین و محبوب‌ترین بازی‌اش، سری بازی های فوتبال فیفا است. اولین نسخه فیفا در تاریخ 15 دسامبر سال 1993 به بازار عرضه شد و از آن زمان تا کنون، تقریبا به صورت هرساله، یک نسخه جدید از این بازی برای کنسول‌ها و سرویس‌های بازی جدید عرضه شده است.

اولین نسخه بازی از این جهت توانسته بود درخشان ظاهر شود که اولین بازی‌ای بود که تحت نظارت و لایسنس رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (همان فیفا) ساخته شده بود. بازی فیفا 12 در هفته اول عرضه‌اش توانست حدود 3.2 میلیون نسخه بفروشد و با حدود 186 میلیون دلار فروش، تبدیل به سریع‌ترین بازی ورزشی پرفروش تاریخ شد.

طبق سنت هرساله، چهره بازیکنان مشهوری روی جلد اصلی این بازی قرار می‌گیرد و امسال برای فیفا 20، نوبت ادن هازارد بود که بر روی جلد اصلی قرار بگیرد و در کمپین‌های تبلیغاتی و آگهی‌ها حضور داشته باشد.

 

بازی فوتبال PES

بازی فوتبال PES

سری بازی‌های پس یا فوتبال تکاملی حرفه‌ای، مجموعه‌بازی‌هایی هستند که توسط کمپانی کونامی برای بازار جهانی ساخته و عرضه می‌شوند. هجده نسخه اصلی از این سری بازی‌ها تا کنون منتشر شده است که توانسته طرفداران بسیار زیادی را در تمام جهان و علی‌الخصوص ایران به دست بیاورد.

سازندگان بازی از دیرباز ادعا دارند که هدف اصلی‌شان رسیدن به واقعی‌ترین تجربه فوتبال حرفه‌ای برای گیمر‌ها است. در بازی شما می‌توانید یک تیم فوتبال واقعی را مدیریت کنید و همه بازیکنان یا یک بازیکن مشخص را در طول بازی کنترل نمایید. همچنین درست مانند فیفا، در پس نیز می‌توانید به صورت آفلاین، تک‌بازی یا آنلاین بازی کنید.

اما سوال اصلی این است که بین بهترین بازی های فوتبال، کدام بهتر است؟ فیفا یا پس؟ جواب این است که اگر می‌خواهید تجربه‌ای واقعی و حتی گاهی سخت و چالش‌برانگیز را در کنار لایسنس بیشتر تیم‌ها تجربه کنید، بهترین کاری که از دستتان بر می‌آید این است که فیفا را تهیه کنید و بازی کنید. اما اگر به دنبال تجربه‌ای مفرح با سرعت بسیار بالا و خوش‌گذرانی سبک‌سرانه هستید، سری بازی های PES را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

بهترین بازی های موبایل

اکنون پس از گذشت حدود ده سال از همه گیر شدن تلفن‌های هوشمند و قبضه شدن بازار تلفن‌های همراه توسط برندهای مختلف، دیگر به سختی کسی را پیدا می‌کنید که در گوشی هوشمندش حداقل یک بازی نداشته باشد و با آن بازی نکند. در این بخش به معرفی بهترین بازی های موبایل های اندرویدی و آی‌او‌اسی می‌پردازیم.

 

معرفی بهترین بازی های اندروید

بهترین راه برای شناختن بهترین بازی های اندروید آن است که از مارکت اصلی اندروید یعنی گوگل پلی کمک بگیرید و بهترین بازی‌های هر ژانری را بشناسید. اما به طور خلاصه در این بخش تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. البته که همچنان نظر ما این است که از گوگل پلی کمک بگیرید.

 

بازی کال آف دیوتی موبایل برای اندروید

بازی کال آف دیوتی موبایل برای اندروید

یکی از بزرگ‌ترین شوترهای اول شخص برای اندروید، بازی کال آف دیوتی موبایل است که جهت بازی با صفحه لمسی گوشی‌ها ساخته شده است. اگر شما از تیراندازی و بازی‌ها در این سبک خوشتان می‌آید، پس کال آف دیوتی موبایل یک بازی واجب برای شما و گوشی‌تان است. این بازی رایگان است، بخش چندنفره مثل بتل‌رویال دارد و شما می‌توانید در آن نقشه‌ها و شخصیت‌های کلاسیکی از دیگر نسخه‌های این بازی را پیدا کنید. در این بازی بازیکنان می‌توانند به شخصی‌سازی تمام ادوات خود بپردازند و با توجه به عملکردشان پاداش بگیرند و رده‌بندی شوند. اما مهم‌ترین چیزها در مورد این بازی، گیم‌پلی بسیار سریع، جذاب و گرافیکی آن است که روی هم رفته، آن را به یکی از بهترین بازی ها برای اندروید در سبک تیراندازی بدل می‌کند.

 

بازی Real Racing 3 برای اندروید

Real Racing 3

وقت آن رسیده است که در راه جنون سرعت در معروف‌ترین پیست‌های اتومبیل‌رانی جهان، کمی لاستیک بسوزانید! ماشین‌ها در این نسخه از نو طراحی شده‌اند و گرافیکی خیره‌کننده دارند. لایسنس تمام این اتومبیل‌ها رسما خریداری شده است و شما تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت در آن‌ها دارید. در بازی ریل ریسینگ شما می‌توانید اتومبیل‌های شرکت‌های بسیار معروفی مثل فراری، لامبورگینی، استون مارتین، مرسدس بنز و فورد را در پیست‌هایی از سرتاسر جهان مثل سیلورستون، هوکنهایم‌رینگ و لمانز برانید و دست‌فرمان خود را بسنجید. با تعداد نامحدودی از مسابقات و رویدادهای مختلف در بازی، بخش چندنفره بین پلتفرم‌های مختلف و گزینه‌های بی‌شمار شخصی‌سازی، این بازی یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای و اتومبیل‌رانی موجود در بازار است.

 

بازی Pac-Man برای اندروید

بازی Pac-Man برای اندروید

حتما با سری بازی‌های پک‌من آشنایی دارید. بعضی بازی‌ها در طول زمان بهتر می‌مانند و خود را ثابت می‌کنند. بازی آرکید قدیمی پک‌من از این دست بازی‌ها است. همچنان پس از گذشتن قریب به چهار دهه از اولین عرضه‌اش، گیمرها مشتاقانه این بازی را انجام می‌دهند و شخصیت‌های ساده و بامزه بازی، جذابیتشان را ذره‌ای از دست نداده‌اند. نسخه اندروید پک‌من کاملا به نسخه اصلی بازی وفادار باقی مانده است و شما را به چالش می‌کشد که میوه‌ها و نقطه‌ها را بخورید و از شبح‌ها دور بمانید و با آن‌ها برخوردی نداشته باشید. اما در نسخه اندروید سطح‌ها و لول‌های مختلفی قرار دارد تا سازندگان بازی مطمئن شوند شما بعد از مدتی از پک‌من خسته نخواهید شد.

 

بهترین بازی های آیفون

در این بخش به معرفی بهترین بازی‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید در مارکت اپل یعنی اپ‌استور پیدا کنید. این‌ها جزو بهترین بازی های آیفون هستند.

 

بازی اسمش هیت

بازی اسمش هیت

اسمش هیت یک هسته گیم‌پلی یکسان دارد و در تمام طول بازی با آن درگیر خواهید بود. اما این یکسان بودن هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود و در همه مراحل بازی با آن درگیر خواهید ماند. در این بازی باید ساختمان‌ها و سازه‌هایی را با توپ‌ها و گلوله‌هایی که دارید نابود کنید. چالش اصلی بازی این است که پیش از پایان یافتن توپ‌هایتان، سازه را به طور کلی نابود کنید. بازی‌های بسیار زیادی هستند که از نظر گیم‌پلی و ساختار مشابه اسمش‌هیت هستند اما چیزی که این بازی را خاص می‌کند، تجربه بسیار ناب و خلاقانه‌ای است که از امتحان آن پشیمان نخواهید شد. اسمش هیت یکی از بهترین بازی ها برای ایفون است.

 

سری بازی های آلتو

سری بازی های آلتو

سری بازی‌های آلتو، بازی‌هایی هستند که برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید منتشر می‌شوند. در دو نسخه Alto’s Odyssey و Alto’s Adventure شما کنترل آلتو، یک اسکی‌باز ماهر را برعهده دارید که باید در رشته‌کوه‌های آند اسکی کند و آیتم‌های مختلف را بدون برخورد به موانع جمع‌آوری کند. با انجام حرکات نمایشی می‌توانید امتیازات بیشتری کسب کنید. در بازی شخصیت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای اسکی استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های این بازی‌ها گیم‌پلی کاملا آفلاینشان است که شما را از دسترسی به اینترنت بی‌نیاز می‌کند.

 

سری بازی های مانیومنت ولی

سری بازی های مانیومنت ولی

در این سری بازی‌ها شما باید در محیط و اتمسفری بسیار سورئال راه خودتان را بین سکوها و مسیرهای مختلف پیدا کنید و در نهایت به رو کمک کنید که مادرش را پیدا کند. پازل‌های پرجزئیات، پرسپکتیو متغیر صفحه نمایش، جلوه‌های بصری فوق‌العاده و گیم‌پلی کاملا آفلاین از مواردی هستند که سبب می‌شوند مانیومنت ولی یک و دو، جزو بهترین بازی های آیفون باشند.

 

بهترین بازی های PS4

اگر نوبتی هم باشد وقت آن است که بهترین بازی های کنسول محبوب و قدرتمند شرکت سونی، یعنی نسخه چهارم پلی استیشن را با نام پلی استیشن 4 معرفی کنیم. اما شاید بسیاری از بازی‌هایی که روی این کنسول منتشر می‌شوند، در کنسول‌های دیگر و رایانه‌های خانگی نیز موجود باشند. به همین دلیل سعی می‌کنیم که بهترین عناوین اختصاصی سونی و پلی‌استیشن را به شما معرفی کنیم.

حتما بخوانید: بهترین بازی های PS4 در سال‌ها اخیر کدام‌ها بوده‌اند؟

نسخه ریمستر بازی لست آو آس

نسخه ریمستر بازی لست آو آس

بازی‌های زیادی در طول تاریخ وجود داشته‌اند که نمایی پس از آخرالزمان را به ما نشان می‌دادند اما هیچ‌کدام به اندازه بازی «آخرین بازمانده از ما» یا همان «لست آو آس» وحشیانه، قابل باور یا احساساتی نبوده‌اند.

لست آو آس روی کنسول نسل هفتمی سونی، یعنی پلی‌استیشن 3 تقریبا بی‌نظیر بود اما با عرضه روی کنسول‌های نسل هشتمی، عملکردی بی‌نقص داشت و استاندارد بازی‌های نسل هشتمی را بنا نهاد. استودیوی ناتی داگ راه‌هایی پیدا کرده بود که بازی را برای نسل هشتم بهینه کند و جلوه‌های بصری را به اندازه‌ای بهبود ببخشد که دوالشاک 4 را کنار بگذارید و محو تماشای مناظر و صحنه‌ها بشوید. لست آو آس اثری است که نشان می‌دهد این استودیوی بازی‌سازی ساکن در کالیفرنیا تا چه اندازه در ساخت بازی‌های انحصاری برای سونی، درخشان ظاهر شده است. این بازی یکی از بهترین بازی ها برای PS4 است.

اگر از نسخه اول لست آو آس خوشتان آمده است، منتظر نسخه دوم این بازی باشید که در ماه می سال 2020 برای کنسول PS4 عرضه خواهد شد.

 

بازی آنچارتد 4 : عاقبت یک دزد

بازی آنچارتد 4 : عاقبت یک دزد

ناتی داگ با قسمت چهارم بازی آنچارتد یک ماموریت غیرممکن داشت و آن پایان دادن به یکی از بهترین سری بازی‌های ماجراجویی تاریخ بود که با کنسول پلی استیشن 3 شروع کرده بود و اکنون باید در کنسول جدید سونی به پایان می‌رسید. اما حاصل کار بسیار بهتر از چیزی بود که انتظار داشتیم. ارزش بسیار بالای تهیه این اثر، داستان بسیار درگیرکننده در مورد یک برادر خیره‌سر و یک ماجراجویی به یادماندنی، همه چیز آنچارتد 4 را تبدیل به اثری درخشان کرده بود.

اگرچه قطار فرنچایز آنچارتد ناتی داگ در نهایت به مقصد خودش رسید، شما تا ابد با خاطراتی که در طول مسیرش تجربه کرده‌اید حس خوبی پیدا خواهید کرد.

 

خدای جنگ

خدای جنگ

یکی از بهترین و البته مورد انتظارترین بازی های پلی استیشن 4 در سال 2018، بازی خدای جنگ بود که به آسانی توانست انتظارات را برآورده کند. پس از بردن کریتوس از داستان‌های اساطیری یونانی به اساطیر شمالی و اسکاندیناویایی، معرفی او به عنوان یک پدر و البته تمرکز روی روایتی بسیار دقیق، درست به اندازه نبردهای زیبا، با خدای جنگی روبرو شدیم که شروع تازه‌ای برای این فرنچایز بود.

شاید خدای جنگ جدید، بهترین بازی در این سری باشد. دلایل متعددی برای این موضوع داریم. اما مهم‌ترین دلیل این است که این بازی روح و احساس دارد. در صورتی که پلی استیشن 4 در خانه دارید و علاقه‌مند هستید که بهترین بازی‌های آن را تجربه کنید، خدای جنگ را از دست ندهید.

 

 دث استرندینگ

 دث استرندینگ

بازی دث استرندینگ ابتدا کمی ما را نگران کرده بود. وقتی که اولین اثر استودیوی کوجیما پروداکشن در نمایشگاه E3 سال 2016 معرفی شد، جمعیت بسیاری را شگفت‌زده و خوشحال کرد. اما مسیر ساخت و انتشار این اثر چندان هموار نبود و به نظر نمی‌آمد که متناسب با این شور و شوق باشد و بیشتر سبب گمراهی و سردرگمی طرفداران شده بود.

در ابتدا جنین‌هایی را دیدیم که در بطری بودند. لباس‌هایی بسیار شخصی‌سازی شده را دیدیم و سپس حتی کونان اوبراین را در تریلری مشاهده کردیم. تریلرها بسیار زیاد بودند و هر چه می‌گذشت بیش از آن که انتظار و شوقمان را بیشتر کنند، ما را بیشتر می‌ترساندند. اما دث استرندینگ پس از عرضه تبدیل به اثری شد که به صورت مساوی هم زیبا و هم منحصر‌به‌فرد است. بدون آن که داستان بازی را لو بدهیم، شما در نقش یک پیک به نام سم بریجز (با بازی نورمن ریدوس) هستید که محموله‌های خاصی را در زمان پیدایش دث استرندیگ، یک واقعه ناشناخته و ماورایی که که جان‌های زیادی را گرفته، به مقصد می‌رسانید. اما مشخصا موضوع به همین سادگی‌ها نیست.

دث استرندینگ بازی‌ای است که باید حتما تجربه شود. مطمئنا اکنون که تنها روی کنسول PS4 موجود است، تجربه‌اش الزامی است. اما به شما هشدار می‌دهیم که شاید دث استرندینگ بازی مورد علاقه شما نباشد.

 

بلادبورن

بلادبورن

سری بازی‌های سولز از استودیوی فرام سافتور بازی‌های درخشان و مرموزی هستند که هم توسط منتقدان و هم توسط طرفداران تحسین شده‌اند اما هیچ‌کدام ‌نمی‌توانند حتی نزدیک سبک و سیاق بازی دیوانه‌وار این استودیو، یعنی بلادبورن بشوند. در بلادبورن با یک بازی نقش‌آفرینی طرف هستیم که سطح سختی بسیار متفاوت و نامشخصی دارد و هیچ‌گونه کمکی توسط بازی‌سازان به صورت پیام متنی وجود ندارد. به همین دلیل برای شروع بلادبورن باید چیزی بیشتر از کمی شور و شوق و صبر داشته باشید.

اما اصلی‌ترین نکته در مورد بلادبورن همین است. شما چیزی را از بازی دریافت می‌کنید که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید. پیروزی وقتی که دشمنتان را زیر نظر گرفته‌اید، الگوی حمله‌اش را درک کرده‌اید و درست در زمان و موقعیت مناسب به او حمله کرده‌اید و با کمک سیستم مبارزه فوق‌العاده بازی او را شکست داده‌اید، پاداش بسیار بیشتری خواهد داشت.

 

بهترین بازی های PC و بهترین بازی های کامپیوتری

برای شناختن بهترین بازی های PC یا کامپیوترهای شخصی بهتر است به وبسایت‌هایی مثل استیم سر بزنید و در آن‌ها رده‌بندی بهترین بازی‌ها و چارت‌های مختلف را ببینید. در حال حاضر بازی های کامپیوتری به شدت گرافیکی و البته جذاب شده‌اند و قفل‌های نرم‌افزاری سبب شده‌اند که دیگر نتوان بازی‌های مختلف را به صورت کپی دانلود و نصب کرد. اما این مانع تجربه درخشان شما از بازی‌هایی نمی‌شود که می‌توانید به راحتی و با کدهای اشتراکی یا اکانت‌های کاملا قانونی تهیه کنید. در این بخش به صورت محدود، سه تا از بهترین بازی های کامپیوتری جدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بازی Read Dead Redemption 2

بازی Read Dead Redemption 2

پس از آن که نسخه اول این بازی تنها بر روی کنسول‌های نسل هفتمی، یعنی پلی استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شدند، گیمر‌هایی که سیستم اصلی بازی‌شان کامپیوترهای شخصی بود، ناامیدتر از همه بودند. این ناامیدی تا عرضه بازی رد دد ریدمپشن 2 ادامه پیدا کرد. در نهایت راکستار تصمیم گرفته بود که نسخه دوم این بازی را برای PC نیز منتشر کند.

جدیدترین بازی راکستار از همان لحظه انتشار یک بازی موفق بود. بازی داستان آرتور مورگان و دار و دسته‌اش را روایت می‌کند که در تلاش برای فرار از دست قانون در غرب وحشی به سر می‌برند. اما بازی بسیار بیشتر از این داستان پیش می‌رود.

مهم نیست که در داستان اصلی غرق شده‌اید یا در داستان‌های جانبی و بخش‌های حاشیه‌ای خود را درگیر کرده‌اید تا ته و توی همه چیز را در بیاورید یا حتی با اسب خود برای گشت و گذار همراه شده‌اید، بازی رد دد ریدمپشن دو، یکی از آن بازی‌هاست که به سادگی می‌تواند حدود پنجاه ساعت از زمان شما را بگیرد و هنوز هم همه چیزش را تجربه نکرده باشید. گیم‌پلی بازی خیره‌کننده است و گرافیکش بی‌نقص است. حتی در صورت داشتن سخت‌افزارهای مناسب می‌توانید بازی را با کیفیت 8K بازی کنید. اگر به این بازی تاکنون وقت نداده‌اید، بهتر است نگاهی به آن بیاندازید. رد دد ریدمپشن یکی از بهترین بازی ها برای کامپیوترهای شخصی است.

 

بازی Forza Horizon 4

بازی Forza Horizon 4

سری بازی‌های مسابقه‌ای مایکروسافت با انتشار هر نسخه جدید، از قبلی بهتر می‌شود و می‌توان گفت که نسخه چهارم از اسپین‌آف سری بازی‌های شبیه‌ساز فورزا، توانسته نسخه‌های اصلی آن را در تبدیل شدن به بهترین بازی مسابقه ای برای کامپیوتر شکست دهد. نسخه جدید سری بازی های هورایزن با اضافه شدن فاکتور آرکید، پیست‌ها و مسیر‌های جذاب‌تر و بازسازی ماشین‌ها و دینامیکشان، بسیار درخشان‌تر شده است.

فورزا هورایزن 4 به راحتی یکی از بهترین بازی‌هایی است که اکنون می‌توانید برای کامپیوتر خود بخرید. در نسخه‌های قبلی بازی می‌توانستید در کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا و استرالیا مسابقه بدهید اما در نسخه چهارم، بریتانیای کبیر نیز به این لیست اضافه شده است. اکنون می‌توانید از کنار مزرعه‌های زنده و سرسبز، روستاهای دلنشین، شهرهای دریایی و جاده‌های خارج شهری عبور کنید. بازی بسیار سریع، جذاب و مفرح است.

 

بازی ویچر 3: شکار وحشیانه

بازی ویچر 3 : شکار وحشیانه

ویچر سه بازی‌ای است که هر چه زمان از انتشار آن می‌گذرد و بیشتر به آن فکر می‌کنیم، به ارزشش افزوده می‌شود. حتی چند سال پس از انتشارش، هنوز یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های جهان‌بازی است که تاکنون ساخته شده است. در بازی با دنیای غیرواقعی و فانتزی‌ای مواجه هستیم که درست مانند سری بازی‌های اسکایریم خوب است و از نظر عمق نیز مانند جی‌تی‌ای وی بی‌نظیر است. حاصل کار بازی‌ درخشانی است که همه‌چیزتمام است. به همین دلیل است که در این لیست حضور دارد. ویچر 3 فقط یکی از بهترین بازی های کامپیوتر یا یکی از بهترین بازی های PC در سال جاری میلادی نیست. بلکه شاید بتوان گفت که از بهترین بازی های تمام تاریخ است.

 

بهترین بازی های استراتژیک

وقتی صحبت از بهترین بازی های استراتژیک می‌شود، المان‌های زیادی وجود دارند که در خوب یا بد بودن یک بازی تاثیر دارند. ما ترکیبی متوازن از سرعت، اکشن وسیع و تصمیمات بزرگ و سخت می‌خواهیم که بتواند تا ساعت‌ها سرگرم نگهمان دارد. در این لیست سعی می‌کنیم که بهترین بازی های استراتژیک را در انواع مختلف به شما معرفی کنیم.

این بازی‌ها، بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر هستند که یا به تازگی منتشر شده‌اند، یا مدت کمی از انتشارشان می‌گذرد.

 

بازی تمدن 6 Civilization VI

بازی تمدن 6 Civilization VI

سری بازی های تمدن، بازی‌های هستند که اولین بار توسط سید میر توسعه‌داده شدند. در سال 1991 اولین نسخه این سری بازی‌ها به بازار عرضه شد. میر با کاری که کرده بود، توانسته بود سنگ بنای این سری بازی‌ها را بنا کند و تقریبا استانداردی دائمی را برای این بازی وضع کند.

در آخرین نسخه سری بازی های تمدن یعنی تمدن 6 با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی مواجه می‌شویم که این فرنچایز را حتی بهتر از قبل می‌کند. سیستم منطقه‌ای بازی به شما اجازه می‌دهد که شهرهای در حال توسعه را بسازید و شما را به چالش می‌کشد که تا چند مرحله جلوتر، حرکت خود را پیش‌بینی کنید و تصمیمتان را بگیرید. بازی از نظر بصری، به زیباترین شکل ممکن عرضه شده است. اگرچه جلوه‌های کارتونی، شاید در نگاه اول برای بعضی کاربران قدیمی این سری چندان دل‌چسب نباشد ولی در صورت عادت کردن از آن‌ها نیز لذت خواهید برد.

 

بازی Anno 1800

Anno

سری بازی‌های آنو، بازی های استراتژیک زمان حقیقی هستند که برای اولین بار در سال 1998 و با نسخه آنو 1602 به بازار عرضه شدند. این سری بازی‌ها بازیکن را در ابتدا روی یک جزیره مستقر می‌کنند و وظیفه بازیکن این است که از پتانسیل‌های این جزیره و ساکنانش استفاده کند و با تجارت و صنعت و سیاست، منطقه خود را به شکوه برساند.

بازی آنو 1800، آخرین نسخه از سری بازی های آنو است که شما را درست به زمانی می‌برد که انقلاب صنعتی در شرف وقوع بود. دوره‌ای زمانی که تاثیر بسیار بسیار زیادی بر روی وضعیت اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و فرهنگی داشت. فرقی ندارد که در جنگل‌های دست‌نخورده و بکر آمریکای جنوبی شهر و تمدن خود را بنا می‌کنید یا در شهرهای کثیف و صنعتی اروپا. شرایط اجتماعی و سیاسی مختلفی وجود خواهند داشت که تصمیم‌گیری در رابطه با آن‌ها کاملا در اختیار شما خواهند بود.

 

سری بازی های قلعه

در سرتاسر جهان وقتی حرف از بازی های استراتژیک جنگی قدیمی می‌شود، تنها یک نام است که به یاد همه می‌آید و آن، نام سری بازی های قلعه است. در ایران نیز بازی‌های قلعه را با نام جنگ‌های صلیبی می‌شناسیم که البته این نام بی‌دلیل نیست. یکی از نسخه‌های بسیار محبوب این بازی، سری بازی جنگ های صلیبی است که یک سال پس از نسخه اول قلعه و در سال 2002 به بازار عرضه شد. محبوبیت بازی چنان زیاد بود که برای آن یک دوبله ویژه توسط تیمی مستقل انجام گرفت که اگر این بازی را در سالیان گذشته انجام داده باشید، حتما با این دوبله جذاب و بامزه آشنا خواهید بود.

استودیوی فایرفلای که از ابتدا مسئول ساخت و توسعه سری بازی‌های قلعه بوده، اخیرا دست به ساخت و انتشار نسخه‌های جدیدی هم زده که چندان توسط منتقدان و گیمرها مورد تحسین قرار نگرفته‌اند و بازی‌های ضعیفی قلمداد می‌شوند.

سری بازی‌های قلعه با توجه به سن بسیار زیادشان می‌توانند جزو بهترین بازی ها برای کامپیوترهای ضعیف باشند.

 

بهترین بازی های آنلاین

اکنون که سرعت اینترنت‌های همراه بسیار زیاد شده‌ است و تقریبا همه در خانه‌هایشان به اینترنت پرسرعت ADSL دسترسی دارند، بهترین زمان برای بازی های آنلاین است. در این بخش به 4 تا از بهترین بازی های آنلاین موجود در بازار می‌پردازیم.

 

بازی فورتنایت

بازی فورتنایت

اولین نسخه بازی فورتنایت که توسط استودیو و کمپانی اپیک گیمز ساخته شده بود، ترکیبی از المان‌های ساخت و ساز و بقا بود. مود نجات دنیا در فورتنایت در ابتدا با این دید ساخته شده بود که شما در آن قلمرویی بسازید که در برابر تهدیدات زامبی‌ها مقاوم باشد اما این ایده مدت‌های زیادی است که توسط بخش بتل رویال و تجربه چندنفره آنلاین این سری بازی‌ها به حاشیه رانده شده و کاملا فراموش شده است. فورتنایت اکنون حدود 250 میلیون کاربر ثبت‌نامی دارد و این عدد روزبه‌روز در حال افزایش است.

 

بازی دوتا 2 یا لیگ افسانه‌ها

بازی دوتا 2 یا لیگ افسانه‌ها

حالا پیش از آن که به ما بتازید که چرا این دو بازی را که دقیقا رقیب یکدیگر هستند کنار هم قرار داده‌ایم، باید بگوییم که پیشنهاد ما یکی از این بازی‌ها است. زیرا هر دو آن‌چنان قدرتمند و زیبا هستند که هیچ‌گاه شما را خسته نخواهند کرد. بیایید کمی با یک‌دیگر روراست باشیم. در حالی که مکانیک‌ها، آیتم‌ها، شخصیت‌ها و بخش قهرمانان لیگ افسانه‌ها و دوتا 2 تجربه‌های متفاوت گیم‌پلی را به مخاطب عرضه می‌کنند، اما از نظر بخش چندنفره این دو بازی بسیار به هم‌دیگر مشابه هستند. تنها کافی است که چهار نفر از دوستانتان را جمع کنید و کمی بعد ببینید که چطور با یک‌دیگر بر سر کارهای خود دعوا خواهید کرد! یا بدتر این که با چهار نفر ناشناس هم‌تیمی بشوید که شاید از نظر مرتبه و رتبه مثل شما باشند اما بسیار بازیکنان بدی هستند.

اما صحنه بسیار چالش‌برانگیز و رقابتی این بازی‌ها، بخش مسابقاتش است. مسابقات نیمه‌نهایی قهرمانی لیگ آو لجندز در جهان حدود 4 میلیون بیننده در نوامبر 2019 داشت. جوایز این مسابقات نیز شگفت‌آور است. جایزه برنده مسابقات قهرمانی دوتا 2 جهان در ماه آگوست 2019 حدود 34 میلیون دلار بود؛ بیشترین مبلغ جایزه در بین تمامی مسابقات بازی‌های ویدیویی.

 

بازی کانتر استرایک : گلوبال آفنسیو

بازی کانتر استرایک : گلوبال آفنسیو

داستان ساختن جدیدترین نسخه بازی کانتر استرایک شاید چیزی باشد که نوید یک بازی شکست‌خورده را می‌داد. کمپانی Valve که سازنده بازی‌ست، تنها در نظر داشت که یک پورت از روی پی‌سی بر روی کنسول‌ها بسازد تا بازار هدف دارندگان کنسول‌های بازی را بسنجد. این که آیا دارندگان پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 نیز مانند گیمر‌های PC به کانتر علاقه‌مندند یا خیر؟ خوش‌بختانه حاصل کار، یکی از بهترین بازی‌های چندنفره‌ای است که تاکنون منتشر شده است. به لطف به‌روزرسانی‌های مداوم برای CS:GO این بازی سبک تیراندازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در شبکه استیم است.

 

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا پابجی

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds یا پابجی

پیش از آن که بازی فورتنایت منتشر شود، همه محو پابجی، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین آثار بتل‌رویال موجود در بازار بودند. شما باید در یک نقشه بسیار پهناور با دشمنانتان مبارزه کنید و در نهایت و پس از چالش‌های فراوان زنده بمانید. اگرچه به این سادگی که به زبان می‌آید نیست و کارتان از تعدادی کشت و کشتار بیشتر خواهد بود. در هر بخش شما باید تلاش کنید که آخرین کسی باشید که زنده می‌ماند تا در بازی برنده شوید. همکاری با دوستانتان احتمالا بهترین گزینه برای زنده ماندن و به موفقیت رسیدن است.

 

بهترین بازی های ایکس باکس وان

در حالی که مایکروسافت در فروش کنسول‌های نسل هشتمی‌اش قافیه را به سونی و پلی‌استیشن باخته است، اما این به معنی آن نیست که نمی‌توانیم عناوین انحصاری این شرکت برای ایکس باکس را نادیده بگیریم.

مهم نیست که به بازی‌های رقابتی چندنفره آنلاین مثل «هیلو 5: نگهبانان» یا بازی مسابقه‌ای درخشانی مثل فورتزا موتوراسپورت علاقه دارید؛ مایکروسافت و سازندگان دیگری که آثارشان را تنها برای ایکس باکس منتشر می‌کنند، بازه وسیعی از محصولات را منتشر می‌کنند که هیچ‌گاه شما را ناامید نخواهد کرد. در این بخش به سه تا از بهترین بازی های ایکس باکس وان اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از این عناوین برای کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل ویندوز نیز منتشر شده‌اند.

 

بازی فرار کوانتومی

بازی فرار کوانتومی

یکی از تجربی‌ترین بازی‌هایی که برای ایکس باکس وان منتشر شده است، بازی فرار کوانتومی یا Quantum Break ساخته استویدیوی رمدی اینترتینمنت است که حاصل تجربه مشهور تیراندازی سوم شخص این استودیو و ترکیبش با یک پیچیدگی علمی تخیلی است. پس از سری آزمایشات شکست‌خورده‌ای که باعث می‌شود چند محقق توانایی سفر در زمان را پیدا کنند، بازی داستان تعقیب و گریز در زمان را برای محافظت از دنیا در برابر تهدیدات مختلف دنبال می‌کند.

علاوه بر حواس خود، شما یک تفنگ دارید و همچنین می‌توانید که زمان را به صورت بسیار سریع، برای لحظه‌ای تغییر بدهید که باعث می‌شود هنگام تیراندازی بسیار قدرتمندتر باشید. در این بخش‌ها، بازی از صحنه‌های لایو اکشنی کمک می‌گیرد تا دید گسترده‌تری نسبت به داستان به بازیکن بدهد. با بازیگرانی مثل لنس ردیک، آیدن گیلن و شاون اشمور، صحنه‌های دلچسبی را به نظاره خواهید نشست.

 

بازی فورتزا موتوراسپورت 7

بازی فورتزا موتوراسپورت 7

برای بیشتر پترولهدهایی که از کنسول مایکروسافت برای بازی استفاده می‌کنند، فورتزا موتوراسپورت 7، یک نامه عاشقانه است. در این بازی بیش از 700 اتومبیل وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را برانید. این در حالی است که بیش از 30 پیست مختلف نیز در بازی موجود است که اگر هر وقت بخواهید دوستان و آشنایان خود را با سرعت سرسام‌آورتان شکست بدهید، دستتان باز باشد.

برخلاف بازی‌های سری هورایزن، فورزا موتوراسپورت 7 از قابلیت شصت فریم بر ثانیه روی ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که می‌توانید آن را با کیفیت 4K با قابلیت HDR بازی کنید. اگر هر گاه که یک سوپرماشین می‌بینید، دلتان می‌رود، فورتزا موتوراسپورت 7 بهترین عنوان اختصاصی ایکس باکس وان برای شما است.

 

بازی هیلو 5 : نگهبانان

بازی هیلو 5 : نگهبانان

شرکت 343 اینداستریز فرمول ساخت سری بازی‌های هیلو را با نسخه پنجم این اثر در سال 2015 کاملا تغییر داد. هیلو 5 : نگهبانان اثری است که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های کل سری را انتخاب می‌کند و از او یک شخصیت شرور درجه یک می‌سازد و بازی را به زاویه دید مستر چیف و اسپارتان لوکه تغییر می‌دهد. بخش داستانی بازی پیش‌زمینه‌ای را می‌چیند که در آن نسخه جدید بازی بتواند هر طور که دلش بخواهد پیش برود. اما این بخش داستانی بازی نیست که می‌درخشد. بلکه بخش چندنفره آن است.

برای اولین بار بازیکنان می‌توانند از قابلیت هدف‌گیری پیشرفته‌ای استفاده کنند که تیراندازی را به وسیله برخی سلاح‌هایشان ساده‌تر می‌کند. حرکات ویژه جدید به شما اجازه می‌دهند که در یک درگیری نزدیک سریع تغییر موضع بدهید. بخش گسترده جنگی بازی نیز که در آن می‌توانید با بازیکنان دیگر یا با کامپیوتر مبارزه کنید جزو نکات مثبت این بازی است.

برای شناختن دیگر بازی‌های بسیار خوبی که می‌توانید آن‌ها را در ایکس باکس وان تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ویژه‌ای که پیش‌تر از بهترین بازی های ایکس باکس قرار داده‌ایم مطالعه کنیم.

 

بهترین بازی های برنامه نویسی

برنامه‌نویسی زمانی مفرح می‌شود که شما کاملا بدانید در حال چه کاری هستید. اما اگر اول راه کدنویسی هستید، مسیر بسیار پرفرازونشیبی را در پیش خواهید داشت.

به همین دلیل است که شما نیاز دارید بازی‌هایی انجام بدهید که در آن‌ها به شکلی مفرح و چالشی، کدنویسی را یاد بگیرید. نه تنها این بازی‌ها یک زنگ تفریح بسیار خوبند، بلکه به شما در یادگیری سریع‌تر و بهینه‌تر نیز کمک می‌کنند. در این بخش به چند تا از بهترین بازی های برنامه نویسی اشاره می‌کنیم.

 

بازی روبوکد (Robocode)

Robocode

روبوکد یک بازی پیچیده برنامه‌نویسی است که شما در آن برنامه تانک‌هایی را می‌نویسید که باید با یکدیگر بجنگند. وظیفه شما این است که هوش مصنوعی‌ای بسازید که روبات‌هایتان را به سمت پیروزی سوق بدهد. در این مسیر می‌توانید از زبان‌های واقعی برنامه‌نویسی مثل جاوا، اسکالا و سی‌شارپ کمک بگیرید. البته این زبان‌های برنامه نویسی محدود به همین سه زبان نیستند و می‌توانید از زبان‌های دیگری نیز استفاده کنید.

بخش بازی روبوکد با یک محیط توسعه‌دهنده، یک روبات ویرایش‌گر داخلی و یک کامپایلر جاوا عرضه می‌شود. شما در حال نوشتن کدی واقعی خواهید بود! با وجود این که روبوکد در سال 2000 برای اولین بار عرضه شد، اما هنوز به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود که البته این موضوع به لطف متن‌باز بودنش است.

 

بازی کدینگیم (Codingame)

Codingame

کدینگیم مانند یک نرم‌افزار اینترنتی است که شما در آن باید چالش‌ها و پازل‌ها را به وسیله نوشتن یک کد واقعی رد کنید. در این بازی بیش از 25 زبان برنامه‌نویسی مثل جاوا، سی شارپ، پایتون، جاوا اسکریپت، گو، راست و کلی زبان دیگر پشتیبانی می‌شود. هر پازل یا چالش تمی مخصوص به خود را دارد که بازی را بسیار جذاب و سرگرم‌کننده می‌کند.

 

بازی کدوارز (Codewars)

Codewars

کدوارز بیشتر از آن که یک بازی برنامه‌نویسی باشد، یک نرم‌افزار شبه‌بازی است که در آن باید به کد زدن بپردازید و چالش‌های الگوریتمیک را حل کنید. شما برای تکمیل پازل‌ها امتیاز دریافت می‌کنید و این امتیازها مشخص می‌کنند که کد شما چقدر برای انجام دادن چالش مورد نظر برنامه، بهینه بوده‌ است. کدوارز به شما اجازه می‌دهد که راه‌حل‌های کاربران و بازیکنان دیگر را نیز ببینید و از آن‌ها یاد بگیرید. کدوارز یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید و اطلاعات مربوط به آن است.

 

کدکامبت (Codecombat)

Codecombat

کدکامبت یکی دیگر از بازی‌هایی است که بر اساس وب ساخته شده است و چالش‌های آن به گونه‌ای هستند که تنها به وسیله نوشتن کد حل می‌شوند. اما در حالی که بازی کدینگیم کمی جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است، کدکامبت با نسخه Classroom Edition خود بیشتر بر روی جنبه آموزشی تمرکز دارد. با کمک این بازی معلم‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان خود با طرحی چالشی، برنامه‌نویسی را آموزش بدهند. تا کنون سه بخش آموزشی در این بازی وجود دارد: علوم کامپیوتر، توسعه تحت وب و توسعه بازی رایانه‌ای.

 

بهترین بازی های RPG

بازی های نقش آفرینی یا Role Playing Game را به سختی می‌توان نادیده گرفت یا توضیحشان داد. در ساده‌ترین شکل ممکن، در این بازی‌ها به نقش‌آفرینی می‌پردازید! این بازی‌ها پیشینه بسیار طولانی و البته مسحورکننده‌ای دارند. از زمان بازی‌های تخته‌ای و فکری رومیزی، سبک نقش‌آفرینی رشد کرده است و تبدیل به یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و پیشرفته‌ترین ژانرهای بازی‌های رایانه‌ای شده است. بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی روایتی غنی دارند که شما را به شدت درگیر گیم‌پلی خود می‌کنند. در این بازی‌ها باید دنیایی را با تصمیمات خود بسازید و در آن به گشت و گذار بپردازید و برای پیروزی در آن مبارزه کنید. در این بخش، چهار تا از بهترین بازی های RPG را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بازی فاینال فانتزی 12

بازی فاینال فانتزی 12

شیک‌ترین و بهترین بازی فرنچایز فاینال فانتزی، بالاخره در سال 2018 برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد. این بازی نمی‌تواند به اندازه بازی‌های جهان‌باز امروزی ما را شگفت‌زده کند اما هنر آن هنوز هم به نظر زیبا می‌آید و سیستم گامبی بازی هنوز هم یکی از مفرح‌ترین بخش‌های توسعه‌ای است که در بازی‌های نقش‌آفرینی دیده‌ایم. این سیستم به گیمر اجازه می‌دهد که شخصیت‌ها و اعضای هر بخش را طوری برنامه‌ریزی کند و دستوراتی به آن‌ها بدهد که به صورت اتوماتیک اجرایشان کنند. شما آزادید که هر کاراکتری را که می‌خواهید به هر شکلی که دوست دارید بسازید.

 

بازی الدر اسکورولز 5 : اسکایرم

بازی الدر اسکورولز 5 : اسکایرم

در این بازی می‌توانید هر کسی که دوست دارید باشید و هر کاری که دلتان می‌خواهد انجام بدهید. بازی اسکایرم دقیقا همان چیزی است که یک بازی یاغی‌گرایانه نقش‌آفرینی باید باشد. هیچ چیز نمی‌تواند شما را مجبور کند که چالش‌های بازی را انجام بدهید. می‌توانید خود را وقف علم کیمیاگری کنید و به دنبال قلب Daedra بگردید یا مسیر خود را به سمت بالای زنجیره غذایی پیدا کنید. یا به سادگی در اطراف اسکایرم بچرخید و زندگی خود را بر اساس غله یا سیب‌زمینی‌های کاشته‌شده در مزارع تامین کنید. اگرچه خطر حمله یک اژدها به یک روستا که در آن حضور دارید وجود دارد اما با وجود این آینده آخرالزمانی، اهداف شما در اسکایرم را تنها خودتان مشخص می‌کنید.

 

بازی Division 2

Division

اگر می‌خواهید که انجام بازی‌های نقش‌آفرینی را به همراه دوستانتان تجربه کنید، دیویژن 2 چیزی است که باید حتما امتحان کنید. این بازی نمونه خوبی از یک دنباله درست است. دنیای انعطاف‌پذیر بازی به هر تصمیمی که شما می‌گیرید واکنشی متناسب نشان می‌دهد. کارهای زیادی در بازی وجود دارند که شما می‌توانید انجام بدهید. می‌توانید مقر خودتان را بسازید و تبدیل به یک مامور خبره دیویژن شوید.

اکشن خیره‌کننده و زیبا سبب می‌شود که از انجام این بازی هیچ‌گاه خسته نشوید. بعضی از مناظر بازی که در آن باید پیش بروید چنان جذابند که شما را مبهوت می‌کنند! اگرچه داستان بازی کمی مشکل دارد ولی هزاران چیز مختلف در بازی وجود دارد که شما اصلا کمبود داستان مناسب را حس نکنید و سرگرم شوید. پس از اگر به دنبال یک بازی نقش‌آفرینی با گیم‌پلی گسترده می‌گردید که شما و دوستانتان را برای ساعت‌ها سرگرم کند، دیویژن دو، انتخاب خوبی خواهد بود.

 

بازی دارک سولز 3

بازی دارک سولز 3

بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن هیچ‌گاه اکشن‌تر از این نبوده‌اند! سلاحی را که دوست دارید انتخاب کنید. زره مخصوص خود را بپوشید و به شهری بروید که پر از موجوداتی است که در برابر شما قد علم خواهند کرد! مهارت‌های جدید به مرور برای شما باز خواهند شد و سبب قدرتمند‌تر شدنتان می‌شوند. همین سبب می‌شود که پس از مدتی مهارت‌های ویژه‌ای را برای حمله یا دفاع کسب کنید که کار شما را در بازی راحت‌تر خواهند کرد و به شما امکان شخصی‌سازی و نقش‌آفرینی تکاملی‌تری را خواهد داد. بازی شما را تشویق می‌کند که در محیط‌هایی که پیش از این از آن‌ها گذشته‌اید گشت و گذار کنید و به دنبال آیتم‌ها و چیزهای جدید بگردید تا هیچ‌گاه خسته نشوید و همیشه چیزی برای پیدا کردن داشته باشید.

 

بهترین بازی های کوتاه

اگر یک شغل تمام‌وقت دارید یا بچه‌های شما اجازه نمی‌دهند که زمان زیادی برای بازی داشته باشید و یک عنوان نقش‌آفرینی را امتحان کنید، شروع و به پایان رساندن یک بازی تنها در یک شب، ایده بسیار جذابی به نظر می‌آید. در این بخش به چند تا از بهترین بازی های کوتاه برای کامپیوترهای شخصی می‌پردازیم که در زمانی نزدیک دو ساعت به پایان می‌رسند.

 

بازی Subsurface Circular

Subsurface

ساب‌سرفیس سرکیولار یک بازی است که شما را به خطوط راه‌آهن بسیار پیشرفته در زمان آینده می‌برد. شما در آن نقش یک کارآگاه روبات را دارید که مجموعه‌ای از ناپدیدشدن‌ها را باید بررسی کنید و تحقیقاتتان را به سرانجام برسانید. روبات‌هایی که شما از آن‌ها بازجویی می‌کنید، همگی دارای شخصیت‌های ساده و واضحی هستند و در بازی چند پازل بسیار جذاب و هوشمندانه وجود دارند که یکی از این پازل‌ها، بازی با احساسات یک روبات برای دریافت حقیقت است.

 

بازی استنلی پربل

بازی استنلی پربل

بازی استنلی پربل شبیه هیچ بازی دیگری نیست. این بازی با روایت بی‌نظیر کوان برایتینگ همراه است. شما در بازی با زاویه دید اول شخص مواجه هستید. بازیکن می‌توانید در محیط بازی بچرخد و با عناصر مشخصی از محیط تعامل داشته باشد. مثلا دکمه‌هایی را فشار بدهد یا درهایی را باز کند. اما هیچ‌کار دیگری نمی‌تواند انجام بدهد.

راوی بازی، داستان آن را برای بازیکن توضیح می‌دهد. شخصیت اصلی بازی، یعنی استنلی، در یک دفتر کار می‌کند. او وظیفه دارد داده‌هایی را که بر روی صفحه نمایشگرش نشان داده می‌شوند بدون پرسیدن هیچ سوالی با دکمه مناسب پاسخ بدهد. یک روز صفحه نمایش چیزی برای نمایش ندارد و استنلی که نمی‌داند چه کاری باید انجام بدهد، شروع به گشت و گذار در ساختمان می‌کند. در همین حین، او متوجه می‌شود که هیچکس در ساختمان حضور ندارد.

 

بازی متال گیر سالید : گراند زیروز

بازی متال گیر سالید : گراند زیروز

متال گیر سالید یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های رایانه‌ای است که توسط هیدئو کوجیما خلق شد و استودیوی او زیر نظر کونامی وظیفه ساخت نسخه‌های مختلفش را برعهده داشته است. این بازی اولین تجربه بازیکنان از نسخه پنجم سری بازی‌های متال گیر سالید را رقم می‌زد و به دنبال آن بازی متال گیر سالید : فانتوم پین منتشر شد. به عبارتی این بازی، مقدمه‌ای بر فانتوم پین بود.

این بازی به طرفداران قدیمی سری بازی های متال گیر اجازه می‌داد که تجربه‌ای کلی از چیزی که در نسخه اصلی بازی با آن روبرو می‌شوند داشته باشند. فرنچایز متال گیر برای سال‌ها توسط منتقدان و طرفداران بازی‌های رایانه‌ای تحسین شده است. کوجیما پروداکشنز در این بازی بار دیگر انتظارات را با موتور بازی‌سازی فاکس انجین برآورده کرده است.

 

بازی Her Story

بازی Her Story

با بازی‌ای قابل دسترس، کوتاه و پر از پیچ و خم طرف هستیم. «داستان او» یک نمونه عالی از بازی کارآگاهی است. شما باید آرشیوهایی از بازجویی از یک خانم را جست‌وجو کنید. او چه کسی است؟ چرا بازجویی می‌شود؟ اگر هر چیز دیگری بگوییم، بازی اسپویل می‌شود. این بازی معمایی هوشمندانه را از دست ندهید.

 

بهترین بازی های VR

حقیقتا بهترین بازی های VR شما را به دنیای جدیدی خواهند برد. فرقی ندارد که شما در فضاهای بیگانه می‌چرخید یا با دست‌های خودتان یک شمشیر لیزری را در هوا می‌چرخانید. با وجود هدست‌های جدید واقعیت مجازی که اکنون در بازار با قیمتی معقولانه عرضه شده‌اند، بهترین زمان برای بازی های واقعیت مجازی فرا رسیده است. در این بخش نیز به شما چند بازی درخشان واقعیت مجازی را معرفی خواهیم کرد.

 

بازی آسمان هیچکس – نسخه واقعیت مجازی

بازی آسمان هیچکس – نسخه واقعیت مجازی

آسمان هیچکس بازی درخشانی در سبک جستجو در فضا و ماجراجویی بقا است که می‌توانید آن را بر روی سرویس واقعیت مجازی پلی‌استیشن تجربه کنید. شما مستقیم به قلب دنیاهای جدیدی که آن‌ها را کشف کرده‌اید برده می‌شوید. یا می‌توانید در سفینه خود بنشینید و منظره درخشان اطرافتان را با استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی بستایید. از آن‌جایی که کهکشان بسیار بزرگ است، هیچ‌گاه از مناظر خسته نمی‌شوید و همیشه چیزی برای کشف کردن وجود خواهد داشت. می‌توانید شکار کنید، از منابع مختلف برای تجهیز سفینه‌تان کمک بگیرید و حتی مسافت‌های طولانی‌تری را به سفر بپردازید.

 

بازی الدر اسکورولز 5 : اسکایریم – نسخه واقعیت مجازی

بازی الدر اسکورولز 5 : اسکایرم

به عنوان یک نسخه بازنویسی شده برای دنیای واقعیت مجازی، بازی تک نفره جهان‌باز حماسی، اسکایریم وی‌آر به بازیکنان تجربه‌ای بسیار نزدیک‌تر از دنیای تامریل می‌دهد. بازی تمام حرکات دست چپ و راست شما را برای استفاده از تجهیزاتتان تشخیص می‌دهد. به همین دلیل می‌توانید شمشیرتان را در هوا بچرخانید یا با حرکات واقع‌گرایانه به حملات متهاجمان پاسخ بدهید. شما می‌توانید به وسیله تله‌پورت، استفاده از دسته بازی یا شبیه‌سازی حرکتی در اتاق (اگر اتاق خیلی خیلی بزرگی دارید!)، در بازی حرکت کنید.

تمام بسته‌های الحاقی پیشین برای اسکایریم، در این نسخه نیز وجود خواهند داشت. اما متاسفانه به‌روز‌رسانی گرافیکی‌ای که در نسخه ویژه اسکایریم شاهد بودیم در این بازی وجود نخواهند داشت. به همین دلیل بعضی از صحنه‌ها شاید به نظر قدیمی بیاید.

 

رزیدنت ایول 7 : بایوهازارد

رزیدنت ایول 7 : بایوهازارد

تجربه رزیدنت ایول 7 تنها به کسانی که از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن استفاده می‌کنند اختصاص دارد. ترسی که این بازی در وجود شما می‌اندازد، مخصوصا وقتی که پا در کفش‌های اتان وینترز می‌کنید و در مرداب‌های لوییزیانا می‌گردید بی‌نظیر است. در حالی که اتان به دنبال همسر گم‌شده‌اش، میا، می‌گردد، این بازی اول شخص، شما را به ریشه‌های سری بازی‌های رزیدنت ایول می‌برد. برای موفقیت در بازی باید با دقت منابع خود را کنترل کنید تا بتوانید زنده بمانید.

در بازی همچنین تعدادی پازل برای حل کردن وجود خواهد داشت که برای به پیش‌بردن داستان و رسیدن به نتیجه مطلوب، باید آن‌ها را به سرانجام برسانید.

 

بهترین بازی های مبارزه ای سال 2018

بازی های مبارزه ای در تمام طول تاریخ بازی‌های رایانه‌ای وجود داشته‌اند. این بازی‌ها می‌توانند پیشینه‌ای بلندمدت داشته باشند یا به تازگی منتشر شده باشند. می‌توانند آن‌قدر آسان باشند که به سادگی آن‌ها را یاد بگیرید یا می‌توانند آن‌قدر سخت باشند که مدت‌ها یاد گرفتنشان طول بکشد. اگرچه هر بازی چندنفره‌ای را می‌توان یک بازی مبارزه‌ای تلقی کرد اما چیزی که در مورد بازی‌های مبارزه‌ای بسیار خام و غنی است، آن است که دو نفر دسته بازی، کیبورد یا دسته مبارزه را می‌گیرند و با هم سرشاخ می‌شوند. در این بخش بهترین بازی های مبارزه ای سال 2018 را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

نسخه مخصوص سالگرد سی سالگی بازی مبارز خیابانی

نسخه مخصوص سالگرد سی سالگی بازی مبارز خیابانی

مشخصا وقتی صحبت از بازی های مبارزه ای می‌شود، اولین نامی که به یاد هر کسی می‌آید، سری بازی های مبارز خیابانی است. اگرچه این مجموعه یک بازی نیست، بلکه پکیجی از دوازده بازی مختلف است. اما نگران نباشید. این بازی به خاطر کمیت بازی‌هایش در این لیست حضور ندارد. بلکه حضورش به خاطر این است که در این دوازده بازی، دو تا از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ بازی‌های رایانه‌ای قرار دارند. بازی «مبارز خیابانی دو توربو» و «مبارز خیابانی سه» از بهترین بازی‌های این ژانر هستند که هنوز هم توسط بسیاری از علاقه‌مندان بازی می‌شوند. در حالی که اولی، سنگ بنای این ژانر را گذاشت، نسخه دوم یکی از پرداخته‌ترین و زیباترین بازی‌های مبارزه‌ای دوبعدی است که می‌توانید بازی کنید. با مجموعه مخصوص سالگرد سی سالگی مبارز خیابانی، دیگر نیاز نیست که بین هیچ‌کدام از این بازی‌ها انتخاب کنید.

 

مورتال کامبت XL

مورتال کامبت XL

اشتباه نکنید! مورتال کامبت XL تنها برای عاشقان صحنه‌های خونین و کسانی که از خشونت افسارگسیخته وحشیانه لذت می‌برند نیست. البته نباید خودمان را گول بزنیم. این بازی پر از صحنه‌های این‌چنینی است. اما مورتال کامبت ایکس‌ال یک عنوان خوب مبارزه‌ای است که بهترین گیم‌پلی تک‌نفره این سری بازی‌ها را در کنار روان‌ترین گیم‌پلی آنلاینش عرضه می‌کند. سفتی و سختی‌ای که در نسخه نهم سری کامبت مشاهده می‌کردید دیگر وجود ندارد و مورتال کامبت ایکس ال درست مانند چیزی که این سری و دنیایش همیشه باید می‌بودند است. این نسخه که تمام بسته‌های الحاقی را دارد، یک بازی درخشان برای تجربه سبک مبارزه‌ای است.

 

تکن 7

تکن 7

با بازی Tekken 7 کمپانی باندای نامکو تلاش داشت که ثابت کند هنوز در ساخت بازی‌های سه‌بعدی مبارزه‌ای دستی بر آتش دارد و با نگاهی به حاصل کار، به نظر در این کار موفق بوده. تکن 7 بهترین بازی این سری از زمان تکن 3 است که بهترین خروجی را نسبت به نسخه‌های ناموفق پیشینش داشته است. در بازی کاراکترهای زیادی برای انتخاب وجود دارند که دست شما را برای انواع حالات مبارزه باز می‌گذارند. بازیکنانی که با این بازی آشنایند می‌توانند از سیستم پیشرفته مبارزات استفاده کنند، در حالی که حالتی در بازی وجود دارد که به مبتدی‌های تکن اجازه می‌دهد که به سادگی شکست نخورند و حرفی برای گفتن داشته باشند. فقط سعی کنید که چندان برای بخش تک‌نفره به دلتان صابون نزنید. بخش داستانی بازی برای آن ساخته شده است که پایانی شکوهمند بر یک مجموعه بازی درخشان باشد اما همه‌چیز در مورد آن ضعیف است!

 

راهنمای بهترین بازی فکری

از دید کسی که می‌خواهد از بیماری آلزایمر جلوگیری کند یا ذهن خودش را تمرین بدهد و حافظه‌اش را بهبود ببخشد، چند مورد در مورد بازی‌های تمرین ذهن وجود دارد که باید بدانید. مهم‌ترین آن‌ها این است که داده‌های بسیار کمی وجود دارند که تایید کنند این بازی‌ها واقعا به تقویت ذهن کمک می‌کنند و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کنند. اما حتی اگر درصدی شانس باشد، بهتر است که آن را سفت بچسبیم زیرا آلزایمر می‌تواند در کمین هر یک از ما باشد. در این بخش بهترین بازی فکری را به شما معرفی می‌کنیم.

 

جدول کلمات

جدول کلمات

جداول کلمات متداول‌ترین و از بهترین بازی ها فکری هستند که در گذشته در تمام روزنامه‌ها و مجلات پیدایشان می‌کردید. در این بازی‌ها نه تنها باید به املای کلمات توجه کنید و از این نظر دانسته‌های خود را افزایش بدهید، بلکه باید از اطلاعات عمومی خود نیز کمک بگیرید. بهتر از همه آن که هزاران راه مختلف برای بازی کردن جدول‌های مختلف وجود دارد.

یکی از راه‌های سنتی برای جدول حل کردن، خریدن یک مجله جدول یا تهیه روزنامه به صورت روزانه است. کتاب‌های مخصوص جدول نیز جالب هستند زیرا می‌توانید همیشه آن‌ها را به همراه داشته باشید و یا آن‌ها را با توجه به توانایی و سطحتان انتخاب کنید. اما بهتر است که به یاد داشته باشید: سوالات و پر کردن جدول‌ها می‌توانند سخت باشند.

همچنین شما می‌توانید لیست بی‌انتهایی از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که جدول کلمات را به صورت آنلاین برای حل کردن قرار می‌دهند پیدا کنید.

 

بازی سودوکو

بازی سودوکو

سودوکو بازی‌ به شدت اعتیادآوری است که در آن باید روی نیروی ذهن خود تکیه کنید. برای آن که یک پازل سودوکو را حل کنید، باید حرکات بعدی خود و دنباله‌ها را حدس بزنید. مثلا اگر شما در یک خانه عدد شش را قرار بدهید، آن یکی باید هشت شود و دیگری باید عدد چهار باشد و غیره. این طرح ریختن و برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند که حافظه کوتاه‌مدت خود را تقویت کنید.

درست مانند جدول کلمات، سودوکو نیز یک بازی محبوب فکری است که می‌توانید آن را به صورت آنلاین یا بر روی کاغذ انجام بدهید. کتاب‌ها و مجلات سودوکوی متفاوتی در بازار موجود هستند و وب‌سایت‌های مختلفی سودوکوی رایگان را عرضه می‌کنند. حتی می‌توانید برای تبلت یا تلفن همراهتان اپلیکیشن‌های سودوکو را پیدا کنید.

همچنان درست مانند جدول کلمات، سودوکو نیز در سطوح سختی متفاوتی وجود دارد. وقتی که تازه‌کارید، بهتر است که اول نسخه‌های آسان را بازی کنید تا قوانین را یاد بگیرید. اگر روی کاغذ سودوکو بازی می‌کنید، بهتر است که از یک مداد استفاده کنید. زیرا حتما به پاک کردن اعداد نیاز خواهید داشت!

 

بازی دوز (ایکس او)

بازی دوز (ایکس او)

بازی ایکس او یا چیزی که ما در فارسی به آن دوز می‌گوییم، نوعی بازی است که در خانه‌های نه تایی بازی می‌شود. در بازی دو بازیکن وجود دارند که از مهره‌های متفاوت و مخصوص خودشان استفاده می‌کنند. هر کس که بتواند در این نه خانه، سه ردیف پشت سر هم را با مهره‌های خود پر کند، برنده است.

دوز نیز مانند بسیاری دیگر از بازی‌های فکری هم نسخه کامپیوتری و هم نسخه کاغذی دارد. در این بازی باید به خوبی فکر کنید که اول، زودتر از رقیبتان سه مهره خود را پشت هم ردیف کنید و دوم این که اجازه ندهید رقیبتان پیروز شود.

برای دوز هم بازی‌های مختلفی وجود دارد. حتی اگر نام بازی را در گوگل سرچ کنید، با نسخه خود گوگل مواجه می‌شوید که در صفحه اول ظاهر می‌شود و می‌توانید به صورت یک‌نفره یا دو نفره بازی کنید.

 

بهترین بازی های بتل رویال 2019

در بخش‌های قبلی به بهترین بازی‌های آنلاینی اشاره کردیم که می‌توانید اکنون انجام بدهید. از فورتنایت و دوتا2 و لیگ آف لجندز گرفته تا پابجی همگی جزو بهترین بازی های بتل رویال 2019 هستند که می‌توانید آن‌ها را انجام بدهید. در این بخش به چند نمونه دیگر اشاره خواهیم کرد.

 

بازی ایپکس لجندز

بازی ایپکس لجندز

شرکت راسپاون بازی رایگان بتل رویال خود یعنی ایپکس لجندز را در ماه فوریه سال 2019 منتشر کرد. ایپکس لجندز ایده یک بازی تیراندازی گروهی را با فرمول آخرین شخص زنده هر بازی ترکیب کرده است و بسیار موفق بوده است. حاصل آن که ایپکس لجندز توانست بسیار موفق شود و در ماه اولش حدود 50 میلیون بازیکن آنلاین داشته باشد.

 

بازی Ring of Elysium

بازی Ring of Elysium

بازی رینگ آف الیسیم یک عنوان منحصربه‌فرد بتل رویال است که اگرچه توسط شرکت تنسنت، ناشر بازی پابجی، عرضه شده است، اما در موارد بسیار زیادی با این بازی تفاوت دارد. محتوای این بازی همه چیز را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که اصلا انتظارش را ندارید. مثلا یک منطقه بازی به طور کامل نابود می‌شود و شما باید پیش از نابودی، از این منطقه فرار کنید. این در حالی است که در دیگر بازی‌های بتل رویال چیزی شبیه به یک توفان اتفاق می‌افتد که بازیکنان به یک‌دیگر نزدیک شوند. حدود شصت بازیکن مختلف در مناطق مختلفی فرود می‌آیند و هدف اصلی‌شان باید این باشد که زودتر از باقی بازیکنان به هلیکوپتر بازی برسند و فرار کنند. از نظر سختی، رینگ آف الیسیم از بهترین بازی ها در سبک بتل رویال است.

 

بازی کال آف دیوتی: بلک اپس 4 – بلک‌اوت

بازی کال آف دیوتی: بلک اپس 4 – بلک‌اوت

هرگاه صحبت از بهترین بازی ها در سبک تیراندازی می‌شود، نام سری ندای وظیفه می‌درخشد. اما سازندگان این بازی پا را فراتر گذاشته‌اند و برای قسمت چهارم از سری Black Ops یک بخش بتل رویال نیز طراحی کرده‌اند که دیگر جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد. بلک‌اوت مانند باقی عناوین بتل رویال مثل پابجی و فورتنایت است. شما در این بازی می‌توانید شخصیت‌ها و تفنگ‌هایی را استفاده کنید که در تمام سری کال آف دیوتی معروف هستند.

بازی در یک محیط محدود انجام می‌شود و بله. پیروز هر مسابقه کسی است که در آخر زنده بماند. همه چیز مانند باقی بازی‌های بتل رویال است اما باید بدانید که در محیط بازی بلک اپس 4 در حال بازی هستید. این یعنی با دینامیک خیره‌کننده تیراندازی، گرافیک، سلاح‌ها و مکانیکی طرف هستید که به شما حس حضور در یک محیط خوش‌ساخت را می‌دهد. این بازی به صورت مداوم در حال آپدیت شدن است و از آن‌جایی که با یک بازی از سری بازی‌های ندای وظیفه طرفیم، هیچ‌گاه رقیبانتان تمام نخواهند شد.

 

بهترین بازی های ورزشی

پیش از این در مورد بازی‌های فوتبالی که ارزش امتحان کردن دارند و دو غول این عرصه، یعنی فیفا و پس صحبت کردیم. در سال 2019 عناوین جذابی در ژانر ورزشی منتشر شدند. بازی کشتی کج 2K20 بدترین نسخه در تمام دوران عرضه این سری بازی‌ها بود. حتی بازی NBA 2K20 هم نتوانست به اندازه قبل درخشان ظاهر شود. این اولین بار در سال‌های متمادی است که با عناوینی ضعیف در این فرنچایزهای شرکت 2K طرف هستیم. در این بخش به سه تا از بهترین بازی های ورزشی که در بازار عرضه شده‌اند اشاره می‌کنیم.

 

بازی فرمول یک 2019

بازی فرمول یک 2019

جادوی نسخه آخر سری بازی‌های فرمول یک، در مورد فرمول یک نیست! تا پیش از این شما با یک گیم‌پلی محدود طرف بودید که در آن باید در مسابقات فرمول یک با دیگر رانندگان مطرح جهان مسابقه می‌دادید و برای پیروزی می‌جنگیدید. اما اکنون و با معرفی مسابقات فرمول دو به بازی، بخش کریر بازی به شدت جذاب شده است. شما می‌توانید پیش از آن که به جمع رانندگان فرمول یک بپیوندید، در مسابقات قهرمانی فرمول دو شرکت کنید. کدمسترز با ساختن بازی فرمول یک 2019 نشان داد که هنوز هم حرفی برای گفتن دارد. F1 2019 از بهترین بازی ها در سبک شبیه‌سازی رانندگی است.

 

بازی فوتبال منیجر 2020

بازی فوتبال منیجر 2020

برای هر کسی که تا کنون سری فوتبال منیجر را تجربه نکرده باشد، سخت است که جذابیت آن را ببیند. چند برگه و صفحه مختلف برای این که در حقیقت کنترل خاصی روی تیمتان نداشته باشید به نظر احمقانه و اعصاب‌خردکن می‌آید اما برای کسانی که این عنوان را در گذشته تجربه کرده‌اند، این بازی مثل یک دین است! هیچ چیزی بهتر از این نیست که تیم محلی مورد علاقه‌تان را مدیریت کنید و آن را به بهترین موفقیت‌ها برسانید. اگر به نسخه‌های قبلی این بازی علاقه داشتید یا به نظرتان مدیریت یک تیم فوتبال جذاب است، حتما FM20 را تجربه کنید.

 

بازی Dirt Rally 2.0

بازی Dirt Rally 2.0

بازی ریسینگ کدمسترز که برای مسابقات جهانی رالی عرضه کرده است، احتمالا بهترین شبیه‌ساز رالی تاریخ است. احتمالا این یک ادعای بسیار عجیب و بزرگ است اما از زمانی که اولین عناوین رالی برای پلی استیشن عرضه شدند، این بازی‌ها بدون توقف در حال پیشرفت و بهبود یافتن بودند تا اکنون درت رالی 2 را داشته باشیم. یک سیستم آب و هوایی پیشرفته، پیست‌های لایسنس‌شده از سرتاسر جهان، یک سیستم دقیق تیمی و مدیریت خودرو و کلی قابلیت دیگر که در این بازی وجود دارد، آن را به چیزی بدل می‌کند که هر عاشق آفرودی دوست خواهد داشت.

 

دانلود بهترین بازی ها

برای این که بهترین بازی ها را در رایانه شخصی، تلفن همراه اندرویدی یا آی‌او‌اسی یا کنسول بازی خود تجربه کنید بهترین راه دانلود بازی چیست؟ مطمئنا بهترین راه دانلود بهترین بازی ها این است که آن‌ها را از مراجعی که برای این کار وجود دارند بخرید و دانلود کنید. مثلا سرویس استیم برای دانلود بازی برای PC از مدت‌ها پیش بازی‌ها را برای فروش و دانلود در وبسایتش قرار می‌دهد و پشتیبانی فوق‌العاده‌ای دارد که همه بازی‌ها را پوشش می‌دهد.

یا برای پلی‌استیشن نیز سرویس PS Store وجود دارد که می‌توانید از آن بازی‌های کنسول سونی را تهیه کنید. در این سرویس می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای که گاهی خود سونی یا توسعه‌دهنده‌های بازی‌ها در نظر می‌گیرند استفاده کنید و بهترین بازی‌ها را با قیمتی نازل نسبت به ارزش واقعی‌شان تهیه کنید.

مایکروسافت نیز با استور مخصوص به خودش، بازی‌ها را برای فروش می‌گذارد. با اشتراک ویژه‌ای که این سرویس ارائه می‌دهد، می‌توانید به بیش از صد بازی مختلف به صورت یک‌جا دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی نیست که تک تک این بازی‌ها را به صورت جداگانه تهیه کنید.

البته که همیشه بازار دانلود غیرقانونی و نسخه‌های کرک‌شده برای کامپیوتر داغ بوده ولی امروزه با ورود قفل‌های نرم‌افزاری دقیق و قدرتمندی که روی بازی‌ها قرار می‌گیرند، بازی‌کردن عناوین جدید درست پس از انتشار تبدیل به یک اتفاق نادر شده است. اگرچه همچنان می‌توانید بازی‌هایی را پیدا کنید که برای دانلود قرار گرفته‌اند و در این زمینه سایت‌های ایرانی فعالیت خوبی دارند و می‌توانید از آن‌ها به صورت مستقیم دانلود کنید.

 

نمایشگاه E3

نمایشگاه رسانه و تجارت که اکنون به نام E3 شناخته می‌شود، بزرگترین نمایشگاه مرتبط با صنایع بازی‌های رایانه‌ای است که هر ساله در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود و بهترین بازی ها در سبک‌های گوناگون، مجالی برای خودنمایی پیدا می‌کنند. اولین دوره این نمایشگاه در تاریخ 11 ماه می سال 1995 برگزار شد و از آن به بعد هرساله شاهد گرد آمدن بهترین بازی‌سازان در شهر لس‌آنجلس برای به نمایش گذاشتن محصولاتشان هستیم‌آ. تا پیش از سال 2017، این نمایشگاه تنها برای افرادی بود که به نوعی با صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ارتباط بودند. مثلا تنها منتقدان یا بازیسازان می‌توانستند در این رویداد شرکت کنند. اما با عمومی‌تر شدن صنعت بازی‌سازی، برگزارکنندگان به این نتیجه رسیدند که بهتر است حضور عموم مردم را در این نمایشگاه ممکن سازند. به همین دلیل در نمایشگاه E3 سال 2017 حدود پانزده هزار بلیط برای کسانی که می‌خواستند از این رویداد دیدن کنند صادر شد.

گفتنی است که نمایشگاه E3 سال 2020 در تاریخ 9 تا 11 ژوئن همین سال در محل همیشگی‌اش در شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: نمایشگاه E3 2019 چه حاشیه‌هایی داشت؟

نامزدهای بهترین بازی های سال

حدود چهل و پنج میلیون نفر جایزه بهترین بازی‌های سال 2019 را به صورت زنده تماشا کردند. این رویداد در دوازدهم دسامبر سال 2019 در سالن تئاتر مایکروسافت در شهر لس‌آنجلس برگزار شد که در آن از بهترین بازی‌ها و بهترین بازی‌سازان تقدیر شد.

در این رویداد، بازی Disco Elysium با چهار جایزه، توانست موفق‌ترین بازی سال باشد و دث استرندینگ با ده نامزدی بیشترین تعداد نامزدهای بهترین بازی های سال را داشته باشد. از دیگر بازی‌هایی که در این جشنواره موفق بودند، می‌توان به رزیدنت ایول 2 اشاره کرد که در رشته‌های بهترین بازی سال و بهترین کارگردانی بازی کاندید شده بود. اما جایزه بهترین کارگردانی را هیدئو کوجیما به خاطر دث استرندینگ توانست ببرد.

فورتنایت برنده جایزه بهترین بازی در حال پیشرفت شد. در حالی که ایپکس لجندز و دستنی 2 و فاینال فانتزی XIV نیز از دیگر کاندید‌ها بودند. بازی ندای وظیفه: جنگاوری مدرن نیز توانست برنده بهترین طراحی صدا شود. موفقیت کال آف دیوتی به این محدود نشد و نسخه موبایل این بازی توانست برنده جایزه بهترین بازی موبایل شود.

بازی Beat Saber نیز برنده جایزه بهترین بازی واقعیت مجازی شد و نسخه جدید بازی «شیطان هم می‌گرید» جایزه بهترین بازی اکشن سال را از آن خود کرد.

 

برنده جایزه بهترین بازی سال

اما بازی‌ای که توانست در سال 2019 بدرخشد و برنده جایزه بهترین بازی سال بشود، عنوان «سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند» بود که توسط استودیوی فرام سافتور توسعه داده شده است و اکتیویژن آن را منتشر کرده است. این بازی در تاریخ 22 ماه مارس 2019 برای ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و توانست نظر منتقدان و گیمرها را به خود جلب کند. اغلب منتقدان این بازی را با سری سولز مقایسه می‌کنند. تا ماه آگوست 2019، حدود 3.9 میلیون نسخه از این بازی به صورت جهانی فروخته شد.

,,بازی‌ای که توانست در سال 2019 بدرخشد و برنده جایزه بهترین بازی سال بشود، عنوان «سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند» بود که توسط استودیوی فرام سافتور توسعه داده شده است و اکتیویژن آن را منتشر کرده است.

سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند یک بازی ماجراجویی اکشن است که از زاویه دید سوم شخص روایت می‌شود. نسبت به سری سولز که آن را هم فرام سافتور ساخته است، عناصر نقش‌آفرینی کمتری در سکیرو وجود دارند و قابلیت بازی چندنفره آنلاین نیز در آن وجود ندارد.

 

بهترین بازی های جدید

برای این که بهترین بازی های جدید را پیدا کنید، بهتر است که از سایت‌های رتبه‌بندی یا وب‌سایت‌هایی استفاده کنید که چارت‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای را قرار می‌دهند. همان‌طور که گفته شد مارکت‌های استیم، پلی‌استیشن استور و مایکروسافت استور برای خرید قانونی و دانلود بازی‌ها وجود دارند. کار دیگر این سرویس‌ها نشان دادن میزان محبوبیت یک بازی و چارت‌بندی عناوین مختلف بر اساس تعداد دانلود و فروششان است.

همچنین نباید از اشاره به وب‌سایت متاکریتیک نیز بگذریم. در این وب‌سایت می‌توانید چارت‌های مختلفی اعم از بهترین بازی‌های جدید و بهترین بازی‌های تاریخ را با فیلتر‌های مختلفی مثل پلتفرمشان دسته‌بندی کنید و تصمیم بگیرید که بهترین بازی برای شما کدام است. معیار رتبه‌بندی متاکریتیک، میانگین رای منتقدان تاییدشده‌ای است که به این بازی‌ها نمره داده‌اند. در صفحه هر بازی می‌توانید رای و نمره منتقدان را ببینید و در صورت علاقه با مراجعه به وب‌سایتشان نقدشان را بخوانید.

 

جمع‌بندی بهترین بازی ها

در این مقاله سعی کردیم که تعدادی از بهترین بازی ها را در ژانرها و سبک‌های مختلف به شما معرفی کنیم. برای دسترسی کامل به بهترین بازی ها در هر سبکی می‌توانید به مقالاتی که در گذشته در فانیبو قرار گرفته‌اند مراجعه کنید. اگر بازی دیگری نیز مدنظرتان است که در این لیست جایش خالی است، راحت باشید و نام آن بازی را با استفاده از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

2

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد
جهت تأیید عضویت، صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید
در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد