خانه فیلم و سریال بهترین سریال های دنیا را با نقد و معرفی کامل تماشا کنید

بهترین سریال های دنیا را با نقد و معرفی کامل تماشا کنید

توسط فانیبو
7495 بازدید
بهترین سریال های دنیا را با نقد و معرفی کامل تماشا کنید

سریال‌ها در زندگی ما نقش پررنگی دارند و تأثیر آن‌ها در فرهنگ و اجتماع، از فیلم‌ها هم بیشتر است. همه ساله سریال‌های زیادی با موضوعات متنوع در سراسر جهان تولید می‌شوند که هرکدام مخاطبان مخصوص به خود را جذب می‌کنند. اگر در اینترنت جستجو کنید با سریال‌های قدیمی و جدید زیادی آشنا می‌شوید که تماشای آن‌ها می‌تواند برای شما لذت بخش باشد. ما نیز در این یادداشت سعی کردیم لیستی از بهترین سریال های دنیا را طبق معیارهای مختلفی مانند رتبه IMDB، نظر مخاطبان، نمره منتقدان و… به شما معرفی کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و شاید چندتایی را هم تماشا کنید!

برخی از سریال‌ها به کوتاهی 8 یا 10 قسمت هستند و برخی دیگر از آن‌ها نیز حدود یک دهه ساخته و پخش شده‌اند. برخی موضوعاتی خانوادگی و درام دارند و برخی تخیلی و اکشن. اگر سریال‌باز باشید، احتمالاً بسیاری از عناوین این لیست را قبلاً دیده‌اید، هم‌چنین ممکن است تعدادی از آن‌ها را هم به لیست تماشای آینده‌تان اضافه کنید. در ادامه با معرفی برترین سریال های جهان با ما همراه باشید.

 

دانلود بهترین سریال ها را از کجا و چگونه انجام دهیم؟

این سریال‌ها را می‌توان از سایت‌های مختلف قانونی تماشا و دانلود فیلم، دریافت کرد. بسیاری از مشهورترین آن‌ها حتی به فارسی هم دوبله شده‌اند. برخی از آن‌ها مانند بلک لیست یا لیست سیاه، 24 و… در شبکه خانگی توزیع شده‌اند و برخی دیگر مانند شرلوک، مظنون و… به‌صورت آنلاین قابل تماشا هستند.

 

شرلوک

شرلوک

شرلوک (Sherlock) یک کارآگاه انگلیسی با هوش بالا است که تاکنون بارها سریال‌های مختلفی درباره داستان‌های او ساخته شده است. شاید او محبوب‌ترین کارآگاه تلویزیونی باشد و شاید مجموعه شرلوکی که در سال 2010 ساخته شد، یکی از بهترین سریال های دنیا باشد.

بندیکت کامبربچ در این سری نقش شرلوک را ایفا کرد که تحسین مخاطبان و منتقدان را برانگیخت. بازی مارتین فریمن در نقش دستیار شرلوک هولمز، یعنی جان واتسون، هم بسیار دوست‌داشتنی و پرطرفدار بوده است. این سریال در 4 فصل تهیه شده است که هر فصل 3 قسمت 90 دقیقه‌ای دارد.

جلوه‌های ویژه گرافیکی، شخصیت باهوش و کمی دیوانه شرلوک هولمز و بازی تأثیرگذار کامبربچ، به‌روز بودن داستان‌ها و… از نقاط قوت این سری از سریال های شرلوک هولمز هستند.

 

فارگو

فارگو

سریال فارگو (Fargo) بر اساس فیلمی به همین نام اثر برادران کوئن ساخته شده است. این سریال 3 فصلی در ژانر جنایی، درام و کمدی تهیه شده است. فصل چهار فارگو در حال ساخت است و در آوریل 2020 پخش خواهد شد.

داستان هر سه فصل پخش شده بر اساس واقعیت است و همین مسئله آن را تأثیرگذارتر و دیدنی‌تر می‌کند. در سریال فارگو هر فصل داستان و بازیگران مجزایی دارد و به فصل قبل یا بعد خود مرتبط نیست.

فصل اول با بازی بیلی باب تورنتون، مارتین فریمن، الیس تولمن و کالین هنکس و… در سال 2014 پخش شد و درباره ماجرایی مربوط به سال 2006 است. فردی به نام لورن مالوو وارد شهر بمیجی در ایالت مینه‌سوتا می‌شود و فروشنده بیمه‌ای را به نام لستر نیگارد آزار می‌دهد. در همین حین پلیس در حال تحقیق روی یک پرونده قتل است و مالوو و نیگارد را با این پرونده‎ها مرتبط می‌داند.

فصل دوم فارگو در سال 2015 پخش شد و داستانی را مربوط به سال 1979 روایت می‌کند. این فصل درباره یک افسر پلیس به نام لو سالورسون است که از جنگ ویتنام بازگشته و اکنون به تحقیق درباره یک باند خلاف‌کار می‌پردازد.

فارگو فصل 3 در سال 2017 پخش شد و می‌توان آن را یکی از بهترین سریال های دنیا 2017 نامید. داستان فیلم در سال 2010 رخ می‌دهد و درباره یک دوقلو است که شغل‌هایی کاملاً متفاوت دارند و به‌خاطر این شباهت پیچیدگی‌هایی پیش می‌آید. یوان مک‌گرگور، مری الیزابت وینستد و… در این فصل ایفای نقش کرده‌اند.

 

پرطرفدارترین سریال های دنیا چه هستند؟

هرچند انتخاب بهترین سریال از میان صدها سریال خوش‌ساخت کار آسانی نباشد، اما از تعداد بیننده، امتیاز IMDB، نمره منتقدان و… می‌توان چندتایی را پیدا کرد که واقعاً رکوردهای کم‌سابقه‌ای را برجای گذاشته‌اند و درباره بهترین بودن آن‌ها اتفاق نظر وجود دارد.

 

بریکینگ بد

بریکینگ بد

بریکینگ بد (Breaking bad) که آن را در فارسی به قانون‌شکن، افسارگسیخته، بد شدن، از راه به‌در شدن و… هم ترجمه کرده‌اند، بدون شک یکی از بهترین سریال های دنیا از نظر مردم و منتقدان است. پخش این سریال از سال 2008 آغاز شد و پس از 5 فصل در سال 2013 خاتمه یافت.

این سریال با کسب رأی مثبت 99 درصدی منقدان رکوردی تاریخی را در زمینه فیلم و سریال ثبت کرد. هم‌چنین بازیگران و عوامل این سریال برای کسب جوایز متعددی در امی، گلدن گلوب، انجمن بازیگران فیلم و… نامزد شدند و بیشتر این جوایز را نیز در سال‌های مختلف از آن خود کردند.

بریکینگ بد از خط داستانی منحصربه‌فردی برخوردار است و علاوه بر سرگرم‌ کردن مخاطب، یقیناً بیننده را به فکر فرو می‌برد. داستان درباره یک معلم شیمی است که متوجه می‌شود سرطان دارد و با پول تدریس نه می‌تواند خرج درمان خود را بدهد و نه برای خانواده‌اش آینده‌ای تأمین کند. بنابراین پس از سال‌ها زندگی سالم، تصمیم می‌گیرد از دانش و استعداد خود در شیمی به شکل غیرقانونی و برای تهیه مواد مخدر استفاده کند.

او در این مسیر با یک جوان موادفروش آشنا می‌شود و با هم یک تیم تشکیل می‌دهند. این باند به‌زودی تبدیل به یکی از قوی‌ترین و مخوف‌ترین تولید‌کننده‌های مواد مخدر می‌شود. برایان کرنستون در نقش معلم شیمی یعنی والتر وایت و آرون پال در نقش جوان خرده‌فروش یعنی جسی پینکمن، بازی‌هایی فوق‌العاده و استثنایی ارائه کرده‌اند.

یک اسپین‌آف از این مجموعه به نام «بهتره با سال تماس بگیری» یا «بهتره به سال زنگ بزنی» در سال 2015 ساخته شد که به داستان زندگی وکیل ِدغل‌باز والتر وایت می‌پردازد. این سریال هم نقدهای مثبتی را از منتقدان دریافت کرد.

 

کارآگاه حقیقی

کارآگاه حقیقی

برخلاف برخی از سریال‌های این لیست که شاید کم‌تر اسم‌شان را شنیده بودید، کارآگاه حقیقی (True Detective) از شهرت و محبوبیت بالایی در میان مخاطبان و منتقدان برخوردار است. این سریال تاکنون در سال‌های 2014، 2015 و 2019 در سه فصل مجزا با داستان‌ها و بازیگرانی متفاوت پخش شده است.

فصل اول با بازی متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهان و… درباره یک قاتل سریالی است که پرونده آن با گذشت 17 سال، هم‌چنان حل نشده است. پلیسی که اکنون روی پرونده کار می‌کند، دو کارآگاهی را که 17 سال پیش روی پرونده کار کرده بودند، احضار می‌کند تا داستان را بار دیگر و دقیق‌تر بررسی کنند. داستان سریال در دو خط داستانی مجزا رخ می‌دهد و زندگی شخصی دو کارآگاه قدیمی را می‌کاود.

فصل دوم کارآگاه حقیقی درباره 3 افسر پلیس از 3 اداره مختلف است که در یک پرونده مشترک با هم همراه می‌شوند و سرنخ‌ها، آن‌ها را به یک مجموعه جنایت سازمان‌یافته می‌رساند. ریچل مک‌آدامز، کالین فارل، تیلور کیچ، وینس وان و… از بازیگران این فصل هستند.

جدیدترین فصل کارآگاه حقیقی با بازی ماهرشالا علی، کارمن اجوگو، استیون درف و… درباره دو کارآگاه است که بر روی پرونده مفقود شدن 2 کودک کار می‌کنند. این فصل از سریال را می‌توان یکی از بهترین سریال های دنیا 2019 نامید.

این فصل هم خطوط زمانی مختلفی دارد که از جذابیت‌های دائمی سریال است. به این سبک از سریال که در هر فصل داستان کاملاً تمام می‌شود و در فصل بعد موضوع جدیدی آغاز می‌شود، سبک آنتولوژی می‌گویند. مجله آتلانتیک، منتقدان متاکریتیک و البته تماشاگران سریال که به کارآگاه حقیقی امتیاز 8.9 را داده‌اند، معتقدند که این مجموعه یکی از بهترین سریال های تاریخ جهان است.

 

توئین پیکس

توئین پیکس

سریال توئین پیکس (Twin Peaks) ماجرای جالب و بی‌نظیری دارد. دیوید لینچ و مارک فراست در سال 1990 اولین فصل این سریال را درباره موضوعی پلیسی و جنایی ساختند. فصل دوم در سال 1991 پخش شد که نتوانست موفقیت فصل قبل خود را تکرار کند، بنابراین ساخت آن متوقف شد.

پس از یک وقفه 25 ساله و در حالی‌که همه‌چیز به فراموشی سپرده شده بود، در سال 2017 توئین پیکس با فصل سوم خود بازگشت. فصل سوم باز هم به کارگردانی دیوید لینچ و مارک فراست در 18 قسمت از شبکه شوتایم پخش شد و طرفداران قدیمی و جدید خود را ذوق‌زده کرد. رضایت از این سریال به حدی زیاد بود که با امتیاز 8.8 در لیست بهترین سریال های دنیا قرار گرفت.

 

نارکس

نارکس

نارکس یا نارکوز (Narcos) یک سریال جنایی آمریکایی است که پخش آن از سال 2015 در نتفلیکس آغاز شد و به سرعت یکی از بهترین سریال های سال 2015 نام گرفت. این سریال 3 فصل دارد که دو فصل اول آن به زندگی و حواشی پابلو اسکوبار، قاچاقچی معروف کلمبیایی، می‌پردازد.

این سریال نیز در کنار سریال‌های عظیم و پرطرفداری مانند توئین پیکس، پیکی بلایندرز، آفیس، چیزهای عجیب و… با رأی مردم در سایت IMDB امتیاز 8.8 را به‌دست آورده است.

 

 پیکی بلایندر

 پیکی بلایندر

پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) بدون شک یکی از بهترین سریال های تاریخی جهان است که از سال 2013 تاکنون، هواداران پروپاقرصی پیدا کرده است.

داستان این سریال از حوالی سال 1919 و پس از جنگ جهانی اول، آغاز می‌شود. داستان حول محور پیکی بلایندرز، یک گروه خانوادگی جنایت‌کار، می‌گردد. رئیس این گروه تامی شلبی (با بازی کیلین مورفی) نام دارد که تشکیلات خود را در بیرمنگام انگلستان مستقر کرده و نفوذ و قدرت فراوانی دارد. سریال داستان‌های سیاسی، اجتماعی و تبهکاری مختلفی را به تصویر می‌کشد و اکنون پس از 5 فصل، داستان سریال به سال 1929 رسیده است.

 

چیزهای عجیب

چیزهای عجیب

چیزهای عجیب (Stranger Things) یکی از بهترین سریال های دنیا است که شاید در نگاه اول به‌نظر برسد برای نوجوانان ساخته شده، اما در واقع برای همه سنین مناسب و جذاب است.

بازیگران اصلی این سریال تخیلی بیشتر کودک و نوجوان هستند که اکنون روند بزرگ شدن آن‌ها را جلوی دوربین می‌بینیم. موضوع اصلی این سریال تخیلی، دنیاهای موازی و چندگانه است. داستان فیلم هم در دهه 80 میلادی و در ایالت ایندیانای آمریکا رخ می‌دهد.

فصل اول از جایی شروع می‌شود که یک نوجوان به شکل مرموزی ناپدید می‌شود و پلیس، خانواده و دوستان او به دنبالش می‌گردد و در همین زمان با مسائل عجیب و غریبی مواجه می‌شوند.

 

بهترین سریال های کمدی جهان را بشناسید

زبان و فرهنگ هر کشوری با کشور دیگر تفاوت دارد و خنداندن مردم یک کشور دیگر با شوخی‌های فرهنگی و کلامی کشوری متفاوت، راحت نیست. برای مثال اگر سریال‌های سیت‌کام (کمدی موقعیت) آمریکایی را دیده باشید، شاید صداهای خنده‌ای که روی سریال گذاشته شده است، برایتان غیرقابل تحمل باشد.

اما خیلی از طرفداران هم هستند که می‌گویند این صدا آن‌ها را آزار نمی‌دهد یا جنس شوخی این سریال‌ها را دوست دارند. سریال‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، از جمله بهترین سریال های کمدی دنیا هستند که مخاطبان بی‌شماری در سراسر جهان دارند.

 

ساینفلد

ساینفلد

اگر از طرفداران سیت‌کام‌های قدیمی هالیوود باشید، احتمالاً نام ساینفلد (Seinfeld) به گوشتان خورده است. خیلی از طرفداران کمدی کلاسیک تلویزیونی، این سریال را بهترین نمونه سیت‌کام و در واقع الهام‌بخش و الگوی سیت‌کام‌های دهه‌های بعدی تلویزیون می‌دانند.

پخش این مجموعه از سال 1989 تا سال 1998 یعنی 9 سال طول کشید. داستان این سریال کمدی درباره جری ساینفلد روابطش با دوستان، آشنایان و همسایگانش است. در نحوه و فضای ساخت سریال‌هایی مانند فرندز، آشنایی با مادر، تئوری بیگ بنگ و… از ساینفلد الهام گرفته شده است.

 

اداره

اداره

سریال اداره که آن را با نام آفیس (The Office) هم می‌شناسند، یک سریال کمدی هالیوودی است که از سال‌های 2005 تا 2013 در آمریکا پخش شد و مخاطبان زیادی را در سراسر جهان پیدا کرد. استیو کارل، رین ویلسون، جان کرازینسکی، جینا فیشر، اد هولمز، جیمز اسپیدر، بی جی نواک و… از بازیگران این سریال طنز هستند.

کمدی ظریف کلامی، طنز موقعیت، بازی‌های روان و… همگی باعث شدند که این سریال با امتیاز 8.8 در رتبه چهل‌وهفتم از لیست بهترین سریال های دنیا از نگاه IMDB قرار بگیرد.

 

دوستان

دوستان

سریال دوستان (Friends) یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های کمدی در سراسر جهان است که مردم هنوز هم آن را نگاه می‌کنند، شوخی‌های این سریال به‌نظرشان هوشمندانه است و قدیمی نمی‌شود. البته افراد زیادی هم نظری مخالف با آن‌ها دارند. بسیاری از کسانی که فرندز را دوست ندارند از صدای خنده‌ای که در موقعیت‌های کمدی روی سریال شنیده می‌شود، ناراضی‌اند و می‌گویند نمی‌توانند روی خود داستان تمرکز کنند و برخی از صحنه‌ها آن‌قدر هم خنده‌دار نیست که روی آن صدای خنده وجود داشته باشد. از طرفی طرفداران سریال می‌گویند اگر چند قسمتی تحمل کنید، دیگر آن صدا آزارتان نمی‌دهد. برخی می‌گویند سریال خیلی قدیمی است و سریال‌های جدیدتر و خنده‌دارتری هم پس از آن آمده‌اند و…

اما به‌هرحال چه این سریال را دوست داشته باشید چه نداشته باشید، تأثیر آن را روی کمدی تلویزیونی، سیت‌کام، ایجاد خرده‌فرهنگ‌ها و از همه مهم‌تر جذب مخاطبان و سودآوری برای عوامل سریال را نمی‌توانید نادیده بگیرید. پخش این سریال از سال 1994 آغاز شد و پس از 10 سال در سال 2004 به پایان رسید. بازیگران سریال بیشتر به‌خاطر نقش‌شان در این مجموعه شناخته می‌شوند تا فیلم‌های دیگر.

داستان درباره 6 دوست است که هرکدام از آن‌ها شخصیت و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. آخرین قسمت فرندز که در سال 2004 پخش شد، 52.5 میلیون بیننده آمریکایی را در زمان پخش خود پای تلویزیون نشاند که رکورد کم‌نظیری محسوب می‌شود. جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت له‌بلانک، متیو پری و دیوید شویمر، بازیگران اصلی و ثابت این سریال هستند که پس از 16 سال از اتمام سریال، هنوز هم دوستان خوبی برای هم باقی مانده‌اند.

 

هفته پیش امشب با جان الیور

هفته پیش امشب با جان الیور

هفته پیش امشب با جان الیور (Last Week Tonight With John Oliver) با بقیه سریال‌های این لیست تفاوت عمده دارد، ولی امتیاز بالای IMDB و تعدد جوایزی که در سال‌های مختلف کسب کرده است، باعث شد این برنامه در لیست بهترین سریال های دنیا قرار بگیرد.

این برنامه در واقع یک برنامه گفتگو محور (تاک شو) است. برنامه جان الیور از سال 2014 تاکنون، هفته‌ای یک شب پخش می‌شود و بیش از 1.1 میلیون بیننده تلویزیونی (جدا از بیننده‌های اینترنتی) دارد. اولیور اهل انگلستان است و به‌خاطر لهجه انگلیسی‌اش در هالیوود شهرت دارد. او اخبار عمدتاً سیاسی آمریکا را با لحن و کلامی طنز و هجوآمیز بررسی می‌کند.

برنامه‌های گفتگو محور در ایالات متحده و خارج از آن، برنامه‌های سرگرم‌کننده و پرطرفداری هستند. برخی از آن‌ها شبانه پخش می‌شوند، مانند برنامه‌های جیمی کیمل، جیمی فالن، استیون کلبر، ست مایرز و… و برخی از آن‌ها پخش روزانه دارند مانند برنامه الن دی جنرس. اما چیزی که جان الیور را از همتایانش متمایز می‌کند، زبان انتقادی و هجوآمیز او است.

 

بهترین سریال های انیمیشنی برای کدام رده سنی ساخته شده‌اند؟

همین‌که اسم انیمیشن می‌آید ممکن است ناخودآگاه ذهنتان به سمت کودکان و نوجوانان برود، اما در واقع سریال‌های انیمیشنی یا کارتون‌هایی وجود دارند که برای بزرگسالان ساخته می‌شوند. برای مثال کارتون ریک و مورتی کاملاً برای بزرگسالان ساخته شده است. این سریال‌ها اگر هم برای نوجوانان ساخته شوند، از عناصر و موقعیت‌هایی استفاده می‌کنند که بزرگسالان هم از آن لذت ببرند، مانند بسیاری از انیمه‌ها.

 

ریک و مورتی

ریک و مورتی

این‌که یک سریال انیمیشنی بتواند راه خود را در لیست بهترین سریال های دنیا باز کند و در واقع دوازدهمین سریال برتر دنیا باشد، اصلاً راحت نیست. اما سریال تخیلی – کمدی ریک اند مورتی (Rick and Morty) موفق به کسب این مقام شده است.

این سریال درباره ریک، یک دانشمند دیوانه و مورتی، نوه منزوی او است. این سریال از سال 2013 تا کنون 4 فصل روی آنتن رفته است و همه فصل‌ها با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده‌اند.

ریک و مورتی پروژه‌های علمی محرمانه و ماجراجویی در کهکشان‌ها انجام می‌دهند و در حین آن، تعاملات و دیالوگ‌های معناداری بین شخصیت‌های داستان برقرار می‌شود.

 

کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری

کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری

اگر تاکنون وارد دنیای انیمیشن‌های ژاپنی نشده باشید، احتمالاً نام کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood) به گوش‌تان نخورده است. اما اگر انیمه‌دوست باشید به احتمال زیاد این انیمیشن را دیده‌اید یا در لیست دیدنی‌های خود دارید.

این انیمه که بر اساس نسخه مانگا ساخته شده است، 64 قسمت دارد و در سال‌های 2009-2010 پخش شد. داستان این انیمه درباره سفر پرماجرای دو برادر به سراسر جهان برای فراگیری فنون کیمیاگری است. این انیمه با امتیاز 9.1 در رتبه نوزدهم بهترین سریال های دنیا از نظر IMDB و در رتبه بهترین انیمه در این لیست با رأی مردمی قرار دارد.

 

بتمن: مجموعه انیمیشن

مجموعه انیمیشنی بتمن (Batman: The Animated Series) شاید قدیمی‌ترین و ارزش‌مندترین انیمیشن ابرقهرمانی بتمن است که کودکان و نوجوانان زیادی را شیفته خود کرد. این مجموعه از سال 1992 تا 1995 پخش شد و در سال‌های بعد چند مرتبه بازپخش شده است.

کاراکتر بتمن از ابرقهرمان‌های محبوب جهان است که کتاب‌های کمیک، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و حتی محصولاتی مانند تی‌شرت، اسباب‌بازی و… آن معمولاً فروش خوبی دارند و با استقبال عمومی مواجه می‌شوند. این مجموعه کارتونی هم همین‌طور بود و به همین دلیل با امتیاز 9 از سایت IMDB در رده بیست‌وپنجم از بهترین سریال های دنیا قرار می‌گیرد.

 

دفترچه مرگ

دفترچه مرگ

دفترچه یا یادداشت مرگ که بیشتر آن را به نام دث نوت (Death Note) می‌شناسند، یکی از بهترین و مشهورترین انیمه‌های ژاپنی در سراسر جهان است که راه خود را در میان بهترین سریال های دنیا باز کرده است. فیلم، سریال، بازی و انیمه‌های متعددی از روی مانگای دث نوت ساخته شده‌اند و این سریال یکی از بهترین این بازسازی‌ها است.

این مجموعه از سال 2003 تا 2006 پخش شده است. داستان درباره یک نوجوان 17 ساله باهوش است که یک دفترچه به نام دفترچه مرگ را پیدا می‌کند. این دفترچه به دارنده‌اش این نیروی ماورایی را می‌دهد که هر اسمی درون دفترچه نوشته شود، بکشد.

 

بهترین سریال های ایرانی کدام‌اند؟

شاید سریال‌های ایرانی در سطح جهانی ساخته نشوند و نتوان به آن‎ها لقب بهترین سریال های دنیا را داد، ولی با توجه به امکانات موجود، برخی از آن‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. برخی از سریال‌های طنز کشور ما نیز به‌قدری محبوب بوده‌اند که شوخی‌های آن‌ها وارد خرده فرهنگ‌های زندگی ما شده است. برای مثال مهران مدیری طی سال‌های فعالیت خود و ساخت چندین سریال در سبک‌های مختلف طنز، نام خود را در صنعت سرگرمی کشور جاودانه کرده است.

یکی از بهترین سریال های جدید ایرانی سریال کرگدن است. البته پخش این سریال هنوز تمام نشده ولی با دیدن همین چند قسمتی که منتشر شده است، می‌توان فهمید که صنعت سریال‌سازی ایران در سال‌های اخیر، جهش کیفی قابل توجهی داشته و هم‌چنان رو به پیشرفت است.

 

شهرزاد

شهرزاد

سریال شهرزاد یکی از بهترین سریال های ایرانی است که در سال 94 ساخت و پخش آن آغاز شد. این درام عاشقانه و تاریخی را حسن فتحی کارگردانی کرده و بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی، شهاب حسینی و… در آن ایفای نقش کرده‌اند.

داستان درباره عشق بین شهرزاد و فرهاد، دو دانشجو است که با تلاطم و دشمنی‌های فراوان همراه می‌شود. فرهاد دستگیر می‌شود و حکم تیرباران برایش صادر می‌کنند. فرد بانفوذی به نام بزرگ آقا به شهرزاد می‌گوید که اگر همسر دوم برادرزاده‌اش و هووی دخترِ خودش شود، از نفوذ خود برای تبرئه کردن فرهاد استفاده می‌کند. شهرزاد شرط را قبول می‌کند. فرهاد آزاد می‌شود ولی نامزد سابق خود را از دست‌رفته می‌بیند و… .

 

پایتخت

پایتخت

مجموعه سریال پایتخت طی سال‌ها در حوالی نوروز – و یک سال هم در ماه رمضان – مهمان خانه‌های ایرانی بوده است. مخاطبان تماشای روابط ساده، صمیمانه، واقع‌گرایانه و در عین حال طنز بین شخصیت‌ها را دوست دارند.

پخش این سریال از سال 1390 در تلویزیون آغاز شد و در سال‌های 1392، 1393، 1394 و 1397 فصل‌های بعدی آن از تلویزیون پخش شد. تاکنون 5 فصل از این سریال ساخته شده و ششمین فصل نیز در حال ساخت است. علیرضا خمسه، محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، نسرین نصرتی، بهرم افشاری، مهران احمدی و… از بازیگران این سریال هستند.

 

بهترین سریال های خارجی که در سراسر جهان ساخته می‌شوند

با گسترده‌تر شدن دنیای اینترنت و سهولت ارتباطات بین مردم جهان، قدرت مطلق هالیوود هم کم‌تر می‌شود و کشورهای مختلف می‌توانند با نمایش آثار فرهنگی خود مانند فیلم و سریال، نام خود را سر زبان‌ها بیندازند.

اکنون سریال‌های مشهور آلمانی، اسپانیایی، ترکی، کره‌ای و… وجود دارند که شاید پیش از این، آن‌قدر که شایسته‌اند به آن‌ها توجه نمی‌شد. اما اکنون فرصت حضور در صحنه جهانی برای همه کشورها فراهم است و ما نیز می‌توانیم با استفاده از دوبله و زیرنویس از تماشای آن‌ها لذت ببریم.

 

تاریک

تاریک

اگر به سریال‌های علمی، تخیلی و فراطبیعی علاقه داشته باشید، سریال آلمانی تاریک یا دارک (Dark) به احتمال زیاد می‌تواند رضایت شما را جلب کند. فصل اول این سریال در 10 قسمت 1 ساعته و در سال 2017 از شبکه نتفلیکس منتشر شد. دارک علی‌رغم زبان آلمانی خود، به سرعت در میان سریال‌دوستان محبوب شد. تاریک را به‌طور قطع می‌توان یکی از بهترین سریال های دنیا 2017 نامید.

با این‌که بسیاری معتقدند در خلق داستان و فضای این سریال از مجموعه چیزهای عجیب الهام گرفته شده است، اما تعداد زیادی عقیده دارند این سریال از چیزهای عجیب قوی‌تر است.

 

سرقت پول

سرقت پول

فیلم سرقت پول (money heist) که ترجمه عنوان اسپانیایی آن، lacasa de papel یعنی خانه کاغذی می‌شود، یکی از بهترین سریال های دنیا است که در اسپانیا تولید شده و 3 فصل آن از شبکه نتفلیکس پخش شده است. فصل چهارم نیز قرار است چند ماه آینده پخش شود.

فیلم سرقت پول یا خانه کاغذی دوبله فارسی شده است و اکنون در وبسایت‌های مختلف دانلود و پخش قانونی فیلم‌های دوبله برای مخاطبان قرار دارد. این سریال در حال حاضر یکی از مشهورترین سریال های خارجی جهان است که زبانی به غیر از انگلیسی دارد.

داستان درباره فردی به نام پروفسور است که با چند تبهکار تیمی را تشکیل می‌دهند که از ضراب‌خانه سلطنتی اسپانیا دزدی کنند. آن‌ها ماه‌ها برای همه سناریوهای احتمالی برنامه‌ریزی می‌کنند اما پس از شروع کار، اوضاع طبق نقشه پیش نمی‌رود، گروه دچار تنش می‌شود و نقشه بارها تا نابودی کامل پیش می‌رود. این سریال بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است و حتماً ارزش تماشا را دارد.

 

بهترین سریال های ترکی چه موضوعی دارند؟

ممکن است تصور کنید که سریال‌ های ترکی همگی از یک الگوی مشخص پیروی می‌کنند و سطوح متوسطی دارند. اما در واقع برخی از آن‌ها در سطوح جهانی نمایش داده شده و مورد تحسین قرار گرفته‌اند. تماشای چنین سریال‌های متفاوت و جالبی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

 

شخصیت

شخصیت

قرار گرفتن یک سریال ترکی در رتبه بیست‌وچهارم بهترین سریال های خارجی 2018 موضوع قابل توجهی است و نشان از خاص بودن این سریال دارد. سریال شخصیت (Sahsiyet) با موضوعی جالب و تأمل برانگیز و بازی‌های خوب و روان، مخاطبان خود را راضی نگه داشته است.

این سریال تنها یک فصل 12 قسمتی دارد و موضوع آن درباره یک پیرمرد است که متوجه می‌شود به آلزایمر مبتلا شده است. او می‌خواهد قبل از این‌که کاملاً همه‌چیز را فراموش کند، انتقام خود را از مسببین یک ماجرا که سال‌ها پیش اتفاق افتاده است، بگیرد.

او دست به قتل‌های متعددی می‌زند و در هر قتل پیامی برای پلیس برجای می‌گذارد. پلیس سعی می‌کند پازل‌ها را کنار هم بچیند تا معمای او را حل و او را دستگیر کند. هرچه تعداد قتل‌ها بیشتر می‌شود، قضیه ابعاد بزرگ‌تر و تازه‌تری به خود می‌گیرد. سریال شخصیت دوبله فارسی شده است و در سایت‌های مختلف تماشای فیلم و سریال قانونی، موجود است.

 

بهترین سریال های پزشکی برای سرگرمی طولانی‌مدت!

یکی از موضوعات عالی برای ساخت یک سریال طولانی، می‌تواند موضوعات پزشکی باشد. موضوعاتی که حول محور زندگی پزشکان، پرستاران، بیماران و… می‌گردد. اگر سریال پرستاران را که سال‌ها از تلویزیون پخش می‌شد به‌خاطر آورید، متوجه می‌شوید که این ژانر از سریال‌ها در واقع سرگرم‌کننده هستند و برای موضوع هر قسمت جای مانور زیادی وجود دارد. برخی از بهترین سریال های پزشکی عبارتند از:

 

دکتر خوب

دکتر خوب

دکتر خوب نام یکی از بهترین سریال های دنیا در زمینه پزشکی است که نسخه هالیوودی آن در سال 2017 بر اساس سریال اصلی که در سال 2013 و در کره جنوبی ساخته شده بود، تهیه و پخش شد.

نسخه کره‌ای در یک فصل 20 قسمتی ساخته شد و پخش آن در سال بعد به اتمام رسید. اما ایده جذاب آن که درون‌مایه ساخت نسخه آمریکایی شد. نسخه جدید در 3 فصل و 47 قسمت پخش شد و ساخت آن هنوز هم ادامه دارد. این سریال درباره پزشکی مبتلا به بیماری اوتیسم است. در این سریال بیماری، روند درمان و مسائل پزشکی را از چشم این ذهن خاص و زیبا می‌توانیم ببینیم. فردی هایمور بازیگر نقش اصلی این سریال، بازی بسیار خوب و باورپذیری را ارائه داده و طرفداران زیادی را جذب کرده است.

 

آناتومی گری

آناتومی گری

سریال آناتومی گری (Grey’s Anatomy) یکی از طولانی‌ترین سریال‌ها و یکی از بهترین سریال های دنیا در ژانر پزشکی است. این مجموعه از سال 2005 تاکنون در حال پخش است و داستان آن حول محور چند دانشجوی پزشکی می‌چرخد که در یک بیمارستان مشغول به کار می‌شوند.

ماجراهای بیمارستان و زندگی شخصی این پزشکان با خطوط داستانی مختلف و موازی در سریال به تصویر کشیده می‌شود. الن پامپئو، ساندرا اوه، جاستین چمبرز، تی آر نایت، چاندرا ویلسون و… در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌اند. آناتومی گری تاکنون بارها موفق به کسب جوایز امی شده است.

 

سریال بازی تاج و تخت چیست و چرا در این حد مشهور است؟

سریال بازی تاج و تخت یا همان گیم آو ترونز (Game Of Thrones) یکی از بهترین سریال های تخیلی حماسی جهان است که طرفداران بسیاری دارد. چه این سریال را دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید، نمی‌توان منکر عظمت نفوذ آن در سطح جهانی شد. این مجموعه نه تنها یکی از بهترین سریال های دنیا است، بلکه یکی از پدیده‌های قرن بیست‌ویکم در صنعت سینما و تلویزیون هم محسوب می‌شود.

 

بازی تاج‌وتخت

بازی تاج‌وتخت

پخش این مجموعه از سال 2011 شروع شد و در سال 2019 خاتمه یافت. بازی تاج و تخت بر اساس رمانی به همین نام از جی‌آرآر تالکین ساخته شده است.

حدود 1 میلیون و 700 هزار نفر در سایت IMDB به این سریال رأی داده‌اند و مجموع این رأی‌ها امتیاز فوق‌العاده 9.3 بوده است. این امتیاز با توجه به حجم رأی‌دهندگان کم‌نظیر است و نشان‌ از محبوبیت جهانی آن دارد.

اگر با دنیای بازی تاج و تخت آشنایی نداشته باشید، توضیح کل سریال در چند خط سخت می‌شود! در این دنیای تخیلی، یک سرزمین پهناور به نام وستروس وجود دارد که افرادی از قسمت‌ها و قبایل مختلف آن به دنبال دست‌یابی به تاج و تخت و پادشاهی آن هستند.

علاوه بر آن شاه شب، دشمن بزرگ انسان‌ها، به همراه زمستان به این سرزمین نزدیک می‌شود. این سریال بازیگران متعددی دارد و داستان با ترتیب نسبتاً مشخصی حول محور همه آن‌ها می‌چرخد. روند بزرگ شدن کودکان سریال در این 8 سال و هم‌چنین تغییر شخصیت و رفتار خیلی از کاراکترها، یکی از نکات جذاب سریال گیم آو ترونز است.

 

بهترین سریال های تمام شده برای کسانی که دوست ندارند منتظر فصل بعدی باشند!

برخی از سریال‌ها تا سال‌ها پس از اتمام پخش هم از محبوبیت زیادی برخوردارند. اگر دیدید سریالی تمام شده و هنوز هم درباره آن صحبت می‌شود، یعنی احتمالاً با یکی از بهترین سریال های دنیا طرف هستید! یکی از مزایای تماشای یک سریال تمام شده، این است که قرار نیست انتظار فصل بعدی را بکشید.

حتما بخوانید: لیست کامل بهترین سریال های تمام شده

خانه پوشالی

خانه پوشالی

خانه پوشالی یا هاوس آو کاردز (House of Cards) یک سریال سیاسی – هیجانی آمریکایی است که از میان سریال‌های سیاسی دیگر هالیوود، یک سروگردن بالاتر است. فیلم‌نامه، بازی‌ها و ساختار فیلم همگی به ساخت یکی از بهترین سریال های دنیا در این ژانر، کمک کرده‌اند.

بازی درخشان کوین اسپیسی در نقش فرانک آندروود و رابین رایت در نقش همسرش کلر آندروود، جوایز و نقدهای بسیار مثبتی را برای سریال به همراه داشته است. در واقع سریال قرار بود از اوجی که دیدیم هم فراتر رود اما ناگهان در سال 2017 رسوایی اخلاقی کوین اسپیسی طرفدارانش را حسابی شوکه کرد و این سریال کاملاً قربانی حذف اصلی‌ترین بازیگر خود شد.

فصل ششم که به فصل آخر هم تبدیل شد، با حضور رابین رایت در تنها نقش اصلی و در 8 قسمت به پایان رسید که البته رضایت‌بخش نبود. اما 5 فصل ابتدایی یکی از نقاط عطف سریال‌های داستانی درام با درون‌مایه سیاسی محسوب می‌شوند.

 

جوخه برادران

جوخه برادران

جوخه برادران (Band of Brothers) یکی از بهترین مینی سریال های دنیا است که با کسب امتیاز 9.4 از سایت IMDB به شکل غیرمنتظره‌ای بالاتر از سریال‌های مشهوری چون بریکینگ بد، بازی تاج و تخت و… قرار می‌گیرد. جوخه برادران در رتبه اولین سریال برتر داستانی دنیا و سومین سریال برتر جهان پس از دو مستند کره زمین 1 و 2 قرار می‌گیرد. این سریال 10 قسمتی درباره جنگ جهانی دوم است و در سال 2001 در کانال پرطرفدار اچ‌بی‌او به نمایش درآمد. تام هنکس و استیون اسپیلبرگ با هم این فیلم را تهیه کرده‌اند. این سریال کوتاه، 8 تهیه‌کننده، 7 کارگردان و 7 نویسنده دارد.

 

چرنوبیل

چرنوبیل

چرنوبیل (Chernobyl) علی‌رغم کوتاه بودن و داشتن موضوعی که قبلاً درباره آن بسیار صحبت شده است، موفق شد که عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی 2019 را از آن خود کند. این سریال با امتیاز 9.4 در سایت IMDB در رده پنجم از میان بهترین سریال های دنیا قرار گرفته است.

این سریال 5 قسمتی به موضوع فاجعه هسته‌ای چرنوبیل سال 1986 در اوکراین می‌پردازد و در مراسم امی 2019 موفق شد 10 جایزه را در بخش‌های مختلف از آن خود کند که رکورد کم‌نظیری محسوب می‌شود.

 

مظنون

مظنون

سریال مظنون (Person Of Interest) یکی از بهترین سریال های دنیا است که نسبت به سریال‌های دیگر این لیست، کمی به آن کم‌توجهی شده است. مظنون یک سریال تخیلی – اکشن ساخته جاناتان نولان است. جاناتان مانند برادرش کریستوفر، داستان‌های جالب و کم‌نظیری برای روایت دارد. ما جلوه‌هایی دیگر از نبوغ او را نیز در سریال وست‌ورلد (Westworld) که در سال‌های بعد ساخت، می‌بینیم.

داستان سریال درباره هارولد فینچ (با بازی مایکل امرسون) است که دستگاه هوشمندی برای مبارزه با تروریسم می‌سازد و به دولت می‌فروشد. این دستگاه خرده اطلاعاتی نامربوط به تروریسم و درباره زندگی افراد معمولی که جان‌شان در خطر است هم، ارائه می‌دهد.

هارولد تصمیم می‌گیرد خودش به این اطلاعات رسیدگی کند و جان مردم را نجات دهد. او در این مسیر با یک مأمور سابق سازمان سیا همراه می‌شود و چند پلیس، دوست و دشمن دیگر هم وارد ماجراهای هیجان‌انگیز این داستان می‌شوند.

 

وایر

وایر

سریال وایر (Wire) که آن را به فارسی شنود هم ترجمه کرده‌اند، یکی از بهترین سریال های خارجی از نظر مردم است که در سال 2002 پخش آن شروع شده و پس از 5 فصل در سال 2008 پخش آن به پایان رسید.

داستان این سریال در بالتیمور می‌گذرد و حال و هوایی جنایی و درام دارد. در هر فصل از آن به موضوعاتی اجتماعی و پلیسی مختلفی، از مواد مخدر گرفته تا فساد اداری و… پرداخته می‌شود.

علی‌رغم علاقه مردم و نمرات بالایی که به این سریال داده‌اند، وایر هیچ‌گاه موفق به کسب جایزه بزرگی در مراسم اهدای جوایز معتبر نشد. با این‌حال، نمره 9.3 آن با حدود 260 هزار رأی، نشان از اعتبار و محبوبیت آن در میان مردم دارد.

 

سوپرانوز

سوپرانوز یا خانواده سوپرانو (The Sopranos) یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سریال های دنیا است که پخش آن از سال 1999 شروع شده و در سال 2007 به پایان رسیده است. داستان این سریال درباره یک خانواده مافیایی و ماجراهای آن‌ها است. اگر به سبک‌های مافیایی علاقه داشته باشید، حتماً می‌توانید از این سریال خوش‌ساخت لذت ببرید.

 

فایرفلای

فایرفلای

فایرفلای (Firefly) یک سریال 14 قسمتی تخیلی است و با وجود قدیمی بودن، در رده یکی از بهترین سریال های تخیلی – درام  جهان قرار می‌گیرد. این سریال در سال‌های 2002-2003 پخش شده است و موضوع آن در سال 2517 و در یک منظومه جدید رخ می‌دهد.

9 نفر با هم در یک سفینه زندگی می‌کنند و در طی سفر فضایی خود، دیدگاه‌های متفاوت خود را نسبت به فضا، زندگی و… روایت می‌کنند.

 

وقتی آن‌ها ما را می‌بینند

وقتی آن‌ها ما را می‌بینند

وقتی آنها ما را می‌بینند (When They See Us) یکی از پرطرفدارترین مینی سریال های خارجی محصول سال 2019 نتفلیکس است. این سریال 4 قسمتی درباره یک پرونده جنایی واقعی مرتبط با سال 1989 است که در زمان خود توجه تمام کشور آمریکا را به خود معطوف کرد. این پرونده درباره حمله و تجاوز 4 نوجوان سیاه‌پوست به یک زن 28 ساله سفیدپوست در سنترال پارک شهر نیویورک و داستان محاکمه آن‌ها است.

 

بهترین سریال های در حال پخش برای سریال‌بازهای حرفه‌ای

بهترین سریال های در حال پخش معمولاً همان‌هایی هستند که دائم در جمع‌های مختلف درباره آن‌ها صحبت می‌شود. بهترین بودن در این دوران مدام سخت‌تر می‌شود و نویسندگان و کارگردانان مدام دست به کارهای پیچیده‌تر می‌زنند تا سریال‌شان در میان رقبا، برتر باشد.

 

آینه سیاه

آینه سیاه

آینه سیاه (Black Mirror) یک سریال علمی – تخیلی محصول بریتانیا است و فضای متفاوتی نسبت به بیشتر سریال‌های تاریخ دارد. این سریال به سبک آنتولوژی ساخته شده است. هر قسمت از آن داستان، فضا و بازیگران متفاوتی دارد.

آینه سیاه نگاه عمیق و متفاوتی بر تأثیر تکنولوژی بر انسان و روابط او دارد. هر اپیزود این سریال 60 دقیقه است و از سال 2011 تاکنون 5 فصل آن پخش شده و از سال 2015 تاکنون نیز حق پخش سریال به نتفلیکس تعلق گرفته است. هر فصل این سریال 3 تا 6 اپیزود مجزا دارد.

این سریال موفق به کسب جوایز متعددی از جمله جوایز امی شده است. یکی از قسمت‌های این سریال به نام Black Mirror: Bandersnatch به شکل تعاملی ساخته شده است. یعنی بیننده در هنگام تماشای آن در شبکه نتفلیکس، در هر مرحله طبق سناریویی که انتخاب می‌کند، روند و پایان متفاوتی را رقم می‌زند. این سریال با امتیاز 8.8 که در سایت IMDB کسب کرده است، در رده یکی از بهترین سریال های دنیا از نظر مردم قرار می‌گیرد.

 

پسرها

پسرها

مجموعه پسرها (The Boys) سریال جدیدی است که به محض شروع پخش طرفداران زیادی پیدا کرد و به سرعت به یکی از برترین سریال‎های دنیا در ژانر ابرقهرمانی تبدیل شد.

داستان این مجموعه درباره گروهی است که سعی می‌کنند با یک سری از ابرقهرمان‌های فاسد مبارزه کنند. این سریال تخیلی با کمدی سیاه ترکیب شده در یک فصل 8 قسمتی در شبکه آمازون قرار گرفته است. فصل دوم آن هم به زودی قرار است ساخته شود.

 

خانم میزل شگفت‌انگیز

خانم میزل شگفت‌انگیز

سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) یک سریال درام – کمدی – تاریخی است که ریچل بروزناهان در آن خوش درخشیده و برای نقش‌آفرینی‌اش در این مجموعه، موفق به کسب گلدن گلوب شده است.

این سریال از سال 2017 شروع شد و تاکنون 3 فصل آن ساخته شده است. هر سه فصل نقدها و نظرات مثبتی را از تماشاگران و منتقدان دریافت کرد و فصل دوم را می‌توان یکی از بهترین سریال های دنیا 2018 نامید.

 

وایکینگ‌ها

وایکینگ‌ها

سریال وایکینگ‌ها (Vikings) یک مجموعه تلویزیونی ساخت مشترک کانادا و ایرلند است و سبک آن تلفیقی از تاریخی، فانتزی، اکشن و درام است. پخش این سریال از سال 2013 آغاز شد و ششمین فصل آن در سال 2020 پخش خواهد شد.

داستان این سریال درباره تعدادی از جنگجویان و قهرمانان اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها است که می‌خواهند به انگلستان حمله و آن‌جا را تصرف کنند. اگر به سریال‌هایی در این سبک مانند گیم آو ترونز یا چیزهای مشابه علاقه دارید، از دیدن وایکینگ ها هم لذت خواهید برد.

 

سرگذشت ندیمه

سرگذشت ندیمه

سرگذشت یا قصه ندیمه که به آن هندمیدز تیل (The Handmaid’s Tale) هم می‌گویند، با اقتباس از رمانی به همین نام، نوشته مارگارت آتوود ساخته شده است. 3 فصل این سریال از سال 2017 تاکنون ساخته و پخش شده است.

داستان این سریال بسیار جالب و تأثیرگذار است و نوع به تصویر کشیدن آن نیز، بر تأثیر آن افزوده است. داستان درباره آینده‎ای است که همه‌چیز به‌هم می‌ریزد و به‌خاطر آلودگی‌ها و مسائل دیگر باروری شدیداً کاهش پیدا می‌کند. یک فرقه سیاسی مذهبی مسیحی تندرو به نام پسران یعقوب کودتا می‌کنند و همه مخالفان خود را می‌کشند. در این فرقه مردان کنترل امور را به دست می‌گیرند و زنان را از حقوق خود محروم می‌کنند. آن‌ها زنان را به چند طبقه تقسیم می‌کنند و به انواع مختلفی از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

 

مردگان متحرک

مردگان متحرک

مردگان متحرک یا واکینگ دد (The Walking Dead) نام یک سریال آخرالزمانی با محوریت زامبی‌ها است که اگر فیلم‌ها و سریال های ترسناک ژانر زامبی‎ را دوست داشته باشید، قطعاً از این سریال لذت خواهید برد. اولین قسمت مردگان متحرک در سال 2010 منتشر شد و تاکنون 10 فصل از آن در 131 قسمت پخش شده است. کل داستان حول محور عده‌ای می‌چرخد که سعی می‌کنند در میان زامبی‌ها زنده بمانند. این سریال تاکنون جوایز زیادی از جمله گلدن گلوب را کسب کرده است و بیش از 17 میلیون نفر بیننده دارد.

 

بی‌شرم

بی‌شرم

سریال بی‌حیا یا بی‌شرم یا شیملس (Shameless) یک کمدی سیاه آمریکایی است که به ماجراهای افراد مختلف یک خانواده به‌شدت مشکل‌دار می‌پردازد. پدر خانواده معتاد و بی‌عار است و مادرشان آن‌ها را ترک کرده است. خواهر بزرگ خانواده سعی می‌کند 5 خواهر و برادر دیگر خود را یک تنه بزرگ کند. اینجا ماجراهای مختلفی درباره زندگی بچه‌ها، اطرافیان و نزدیکان این خانواده رخ می‌دهد. برخی از این اتفاقات خنده‌دار و برخی ناراحت‌کننده‌اند. این سریال هم می‌تواند مخاطب را بخنداند هم می‌تواند اشک او را در بیاورد!

تاکنون 110 قسمت از این سریال در 9 فصل تولید شده است. با این‌که امی رسوم، بازیگر نقش خواهر بزرگ‌تر خانواده، سریال را ترک کرد ولی این سریال هنوز هم ادامه دارد و فصل جدید آن به‌زودی پخش خواهد شد.

 

در نهایت بهترین سریال های دنیا کدام‌اند؟

ما در این یادداشت به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین سریال های دنیا از دیدگاه سایت IMDB، نظر مردم، تعداد تماشاچیان و… پرداختیم. لیست‌های متنوعی درباره برترین سریال های جهان وجود دارد اما قطعاً نمی‌توان یک لیست نهایی از بهترین‌ها درست کرد.

این سریال‌ها خوش‌ساخت هستند و فیلم‌نامه، کارگردانی و بازیگران خوبی دارند، رتبه‌بندی آن‌ها بیشتر به سلیقه شخصی مخاطبان برمی‌گردد. برای مثال ممکن است سریال بازی تاج و تخت از دیدگاه عده‌ای بهترین سریال تاریخ جهان باشد ولی عده‌ای به چنین موضوعاتی علاقه نداشته باشند و نخواهند آن را تماشا کنند.

ما سعی کردیم ژانرها و مدل‌های متعدد را برای سلیقه‌های مختلف به شما معرفی کنیم. شما کدام‌یک از سریال‌های این لیست را دیده‌اید؟ به‌نظر شما بهترین سریال دنیا چیست؟ اگر بخواهید یک سریال به این لیست اضافه کنید، آن چه خواهد بود؟ دوست دارید کدام‌یک از سریال‌هایی را که معرفی شدند، تماشا کنید؟ شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان فانیبو در میان بگذارید.

9

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

5 دیدگاه‌ها

Atena 3 فوریه 2020 - 5:42 ب.ظ

مجموعه هری پاتر هم مطمئنا باید توی این لیست جایی داشته باشه. وقتی ندیدمش متعجب شدم

پاسخ
AMIN 16 سپتامبر 2021 - 6:51 ب.ظ

بهترین سریال های دنیا
هری پاتر درسته بهترین هست. اما سینمای هستش

پاسخ
آریا 10 مارس 2020 - 3:41 ب.ظ

معلومه واقعا زحمت کشیدین دمتون جیززز
من سرقت پول رو دیدم عاالیه…هیجانش مث فرار از زندانه…هر لحظش هیجان داره…داستانشم کم نظیره.

پاسخ
امیرحسین 25 آوریل 2021 - 12:32 ب.ظ

چجوری میتونید با این حجم از هجویاتی که سرقت پول به خوردتون میده کنار بیاید یعنی آخه آنقدر داستان چرت که یه دزدی عظیم انجام بدی بعد یکی از سارقینو بگیرن بعد برای اینکه اونو نجات بدن یه سرقت دیگه انجام خیلی عظیم تر از قبلی بعد هر چی از سرقت قابلیت درآوردی بریزی رو سر مردم که چی بشه 😂😂😂😂😂

پاسخ
AMIN 16 سپتامبر 2021 - 6:53 ب.ظ

ممنون از سایت خوب شما و نویسنده های آن

پاسخ
در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد
جهت تأیید عضویت، صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید
در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد