خانه سبک زندگیسفر و گردشگری بهترین رستوران های ایران کدامند؟

بهترین رستوران های ایران کدامند؟

توسط فانیبو
1146 بازدید
بهترین رستوران های ایران کدامند؟

یکی از ویژگی‌های مهمی که ایران را در سراسر دنیا معروف کرده است داشتن تنوع غذایی بالا و استفاده از منابع غذایی با کیفیت است. دستپخت ایرانیان نه تنها در کشور بلکه در سراسر دنیا مبین این نکته است که ایرانیان همواره دارای ذائقه غذایی بسیار ویژه‌ای بوده‌اند. علاوه‌بر خوش ذائقه بودن، ایرانیان به رستوران و مراکز عرضه غذا نیز اهمیت بسیاری قائل‌اند. شما با یک حساب سر انگشتی می‌توانید بهترین رستوران های ایران را در سراسر کشور پیدا کنید. از شهرهای بزرگ پرجمعیت گرفته تا روستاهای کوچکی که برای خود و مسافرانشان غذاخوری‌های کوچک و صمیمی را درست کرده‌اند. اگر اهل مسافرت بوده و خوش خوراک هم هستید، مطمئنا نام بهترین رستوران های ایران را می‌دانید، اما شاید برای برخی از ما شناختن و تجربه خوردن غذا در محیط‌های جدید جذاب باشد. از همین رو قصد داریم تا در این مطلب شما را با برخی از رستوران های ایران در شهرهای مختلف آشنا کنیم. دراین مقاله از رستوران های شیک شمال تا جنوب کشور صحبت خواهیم کرد و در انتها به مراکز جذابی در شرق و غرب ایران نیز سری خواهیم زد. پس حتما تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

بهترین رستوران اصفهان

برای شروع معرفی برترین رستوران های ایران قصد داریم از اصفهان که از کلانشهرهای توریستی ایران به شمار می‌آید آغاز کنیم. تعداد بهترین رستوران اصفهان کم نیست و اگر گذرتان به این شهر افتاده باشد حتما متوجه وجود رستوران‌های شیک سنتی و مدرن با غذاهای محلی و خوشمزه آن شده‌اید. ولی در این بخش از مقاله به عنوان نمونه قصد داریم تا از چند رستوران این شهر نام ببریم.

 

رستوران هوگر

رستوران هوگر

یکی از جذابیت‌های بهترین رستوران های ایران این است که در خانه‌های قدیمی و سنتی بنا می‌شوند. یکی از این رستوران‌های زیبا و دیدنی، هوگر نام دارد که در خانه تاریخی دهدشتی شهر اصفهان درست شده است. این خانه تاریخی یکی از بناهای زیبای به جا مانده از دوران قاجاریه در شهر اصفهان است که هم اکنون تغییر کاربری داده شده و به یکی از کافه رستوران‌های شیک اصفهان تبدیل شده است. با مراجعه به این رستوران زیبا که از برترین رستوران های ایران است می‌توانید انواع نوشیدنی و غذاهای محلی را سفارش دهید و علاوه‌بر لذت از تماشای مناظر زیبای این خانه دیدنی از غذاهای خوشمزه آن نیز بهره‌مند شوید.

 

رستوران شهرزاد

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران که در شهر اصفهان واقع شده است رستوران شهرزاد نام دارد. این رستوران از جمله شیک ترین و بهترین رستوران اصفهان است که با ارائه غذاهای بسیار با کیفیت طرفداران بسیاری در این شهر دارد. این رستوران دارای معماری سنتی بسیار زیباییست و با کاشی‌ها و پنجره‌های رنگارنگ اصیلی طراحی شده است. از دیگر مزایای این رستوران زیبا نزدیکی آن به پل خواجو است.

اگر در روزها و ماه‌های آتی شهر اصفهان را برای مسافرت خود انتخاب کرید حتما سری به بهترین رستوران اصفهان بزنید.

 

بهترین رستوران تبریز

کلانشهر دیگری که برخی از بهترین رستوران های ایران در آن واقع شده‌اند شهر تبریز است. تقریبا تمام رستوران‌های تبریز را می‌توان به عنوان بهترین رستوران تبریز در نظر گرفت. زیرا اهالی این شهر به دستپخت‌های خوشمزه، غذاهای خوش‌طعم و خاص و پاکیزگی شهره هستند. اما اگر بخواهیم به عنوان نمونه نام برخی از بهترین رستوران تبریز را ببریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر تبریز است که با یک بار امتحان کردن غذاهای آن حتما مشتری ثابتش خواهید شد. این رستوران قدیمی بیش از صد سال است که در بازار تبریز در راسته کلاهدوزان مشغول به کار است و هنوز هم فضای سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده است. اما اگر از رستوران‌های سنتی خوشتان نمی‌آید و دوست دارید تا در یک رستوران به‌روز و شیک غذای خود را میل کنید می‌توانید به رستوران جلالی تبریز سری بزنید.

شعبه اصلی و اولیه این مجموعه که از بهترین رستوران های ایران هستند برای اولین بار به سال  1360 در شهر سردرود شهری در نزدیکی تبریز آغاز به کار کرد، سپس در سال‌های 1382 و 95 با افتتاح چند شعبه دیگر در سطح شهر کار خود را ادامه داد. شما در این رستوران‌های شیک و مجلل می‌توانید انواع غذاهای سنتی و کباب را سفارش دهید و از دستپخت تبریزی ها در این رستوران زیبا لذت ببرید.

 

رستوران ایپک یولی و محمدی؛ محلی برای دوستداران کباب و کوفته تبریزی

بسیاری از ما دوست داریم تا در هنگام مسافرت به شهرهای مختلف کشورمان به رستوران‌هایی سر بزنیم که در آنها غذاهای سنتی و محلی آن شهر سرو می‌شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و علاقه خاصی به انواع کباب ترکی و کوفته تبریزی دارید می‌توانید با مراجعه به این دو رستوران از خوردن این غذاها لذت ببرید. در منوی این رستوران ها که از بهترین رستوران های ایران هستند علاوه‌بر کباب و کوفته انواع آش‌های محلی و همچنین آبگوشت خوشمزه نیز پیدا می‌شود، پس چنانچه در طول سفر مسیرتان به شهر تبریز افتاد حتما سری به این رستوران‌ها بزنید و از غذاهای خوشمزه آن میل کنید.

 

بهترین رستوران مشهد

وقتی نام بهترین رستوران مشهد را سرچ بکنید به لیست بلندی از انواع رستوران‌های شیک و مدرنی برمی‌خورید که در هر کدام از آنها انواع غذاهای خوشمزه طبخ می‌شوند. نام برخی از بهترین رستوران های ایران که در مشهد واقع شده‌اند به شرح زیر است.

 

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم

این رستوران قدیمی و زیبا در بلوار سجاد شهر مشهد واقع شده و به خاطر طبخ چلو ماهیچه‌های بسیار خوشمزه مشهور شده است. این رستوران یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های مشهد است که اغلب در آن جای خالی برای خوردن غذا پیدا نمی‌شود. اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این رستوران بزنید واز غذاهای خوب آن میل کنید.

 

رستوران معلق

رستوران معلق مشهد غذاهای خوش طعم را به همراه هیجانی وصف نشدنی یکجا به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این رستوران زیبا که از خاص ترین رستوران های ایران است در کیلومتر 10 جاده شاندیز این شهر واقع شده و با ظرفیتی در حدود 32 نفر در ارتفاع 40 متری از زمین در هوا معلق است و به صورت عمودی در این ارتفاع بالا و پایین می‌رود. شاید برای شما هم جذاب باشد که در یک رستوران معلق بتوانید غذا بخورید و با هر لقمه‌ای که در دهان می‌گذارید منظره جدیدتری را به تماشا بنشینید.

 

رستوران های شیراز

شیراز شهر شعر و ادب ایران زمین یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبای کشورمان است که دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاریست و بخش زیادی از بهترین رستوران های ایران در این شهر واقع شده است. برای معرفی برخی از بهترین رستوران های شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حتما بخوانید: 15 رستوران شیراز که سفر را به کام شما شیرین خواهند کرد

رستوران هفت خوان

رستوران هفت خوان

یکی از رستوران  های شیراز که به زیبایی و غذاهای خوش طعم شهره است و در عین حال از بهترین رستوران های ایران به حساب می‌آید رستوران هفت خان است. این رستوران شیک و مدرن در نزدیکی دروازه قرآن و برخی از هتل های بزرگ این شهر واقع شده است، بنابراین در هنگام سفر به این شهر می‌توان با خیالی راحت در این رستوران به صرف یک غذای خوشمزه بروید.

همانطور که می‌دانید نام این رستوران از داستان‌های شاهنامه گرفته شده و با تکیه بر اصول معماری خاص و زیبایی ساخته شده است. این رستوران دارای سالن‎‌های غذاخوری مجهز و همچنین کافی‌شاپ‌های به‌روزی است که می‌تواند در کنار عزیزانتان لحظات به یاد ماندنی را رقم بزند. همانطور که پیشتر نیز گفتیم این رستوران در بلوار جدید قرآن شهر شیراز واقع شده است.

 

رستوران شرزه

رستوران شرزه یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین رستوران‌ های ایران است که در شیراز واقع شده است. این رستوران در نزدیکی هتل زندیه قرار دارد و با ایجاد فضایی تلفیقی از عناصر سنتی و مدرن توانسته است تا مکان بسیار زیبایی را برای صرف غذا مهیا کند. در این رستوران شیک انواع و اقسام غذاهای سنتی و ایرانی، همچنین انواع کباب‌ها سرو می‌شوند، به همین خاطر سلیقه بخش اعظمی از مردم را پوشش می‌دهد و هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند غذای مورد علاقه خود را در این رستوران پیدا کند.

علاقه‌مندان به تجربه مراکز جدید می‌توانند این رستوران را در خیابان زند شیراز پیدا کنند.

 

رستوران باغ راز

تصور اینکه بتوان در داخل باغی زیبا غذا میل کرد می‌تواند بسیار جذاب باشد. اگر از طرفداران گل و گیاه باشید مطمئنا می‌توانید معنای جمله‌ای که گفتیم را حس کنید. رستوران باغ راز دقیقا چنین فضایی دارد. رستورانی در داخل یک باغ زیبا با مناظری خیره کننده که لذت خوردن غذا را چند برابر می‌کند. اگر گذرتان به شهر شعر و ادب افتاد حتما سری به این رستوران زیبا بزنید.

 

بهترین رستوران های  تهران

اغلب پایتخت‌های سراسر دنیا دارای جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌های مجهز هستند. تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و به جرات می‌توان گفت که این شهر دارای بهترین رستوران های ایران است که تجربه خوردن غذا در آنها هم برای گردشگران خارجی و هم سایر هموطنان کشور بسیار جذاب است. در این رستوران‌های شیک و لوکس اکثر غذاهای محلی و سنتی سایر استان‌ها نیز سرو می‌شود و اغلب ایرانیانی که در سایر شهرستان‌ها زندگی می‌کنند وقتی به رستوران های تهران می‌آیند می‌توانند غذای بومی شهر خود را در آنها پیدا کنند. همانطورکه پیش‌تر گفته شد در جای‌جای این شهر بزرگ بهترین رستوران های تهران قرار دارند. رستوران‌هایی مانند رستوران مسلم، رستوران عالی قاپو و رستوران وکیل التجار که هرکدامشان به نوبه‌ی خود دارای ویژگی‌ها و منوهای متنوعی هستند. اما برای آشنایی بیشتر با برخی دیگر از رستوران‌های خوب شهر تهران نام تعدادی از آنها را به همراه اطلاعات و ویژگی‌هایشان برایتان ذکر خواهیم کرد.

 

رستوران لوکس طلایی

رستوران لوکس طلایی

اگر از طرفداران رستوران های قدیمی هستید و میزان قدمت و اعتبار آنها برایتان ارزشمند است، رستوران لوکس طلایی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای شما باشد. این رستوران زیبا که در خیابان ولیعصر این شهر واقع شده یکی از قدمی‌ترین و بهترین رستوران های ایران است که در آن انواع غذاهای ایرانی و کباب‌های خوشمزه سرو می‌شود.

 

رستوران ایتالیایی سنسو

داشتن رستوران‌های مختلف با فرهنگ‌های غذایی متعدد و مختص کشورهای دیگر یکی از موارد بسیار مهم و غیرقابل حذف برای پایتخت هر کشوری محسوب می‌شود. اینکه در پایتخت یک کشور بتوان به راحتی غذای سایر کشورها را میل کرد می‌تواند بسیار جذاب باشد. تهران نیز به عنوان پایتخت کشور ایران دارای رستوران ‌های خارجی متعددی است که از مهمترین آنها می‌توان به همین رستوران ایتالیایی با نام سنسو اشاره کرد. این رستوران مدرن با ارائه انواع غذاهای ایتالیایی همه روزه آماده ارائه خدمات به مشتریان داخلی و خارجی خود است. برای دسترسی به رستوران سنسو می‌توانید به منطقه  بلوار فردوس تهران، ابتدای خیابان رامین جنوبی مراجعه کنید.

 

همانطورکه می‌دانید تعداد بهترین رستوران های ایران در شهر تهران بسیار زیاد است و اگر بخواهیم درباره همه آنها صحبت کنیم باید مقاله‌ی کاملی را به آن اختصاص دهیم. اما با توجه به عنوان این مطلب که معرفی بهترین رستوران های ایران است در ادامه مقاله به بررسی بهترین رستوران های سایر استان ها خواهیم پرداخت.

 

بهترین رستوران های بجنورد

بجنورد یکی از شهرهایی است که در خراسان شمالی واقع شده و با داشتن بناهای دیدنی همچون آیینه خانه مفخم، گردشگاه بش قارداش پارک شادلو، گردشگاه بابا امان و بسیاری دیگر در بین ایرانیان شناخته می‌شود. در این شهر زیبا علاوه‌بر وجود ابنیه‌های تاریخی و مراکز گردشگری بسیار بخش بزرگی از بهترین رستوران های ایران نیز قرار دارد که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

سفره خانه سنتی امیرخانلو

سفره خانه سنتی امیرخانلو

وجود بناها و یا خانه‌های قدیمی که با تغییر کابری به رستوران یا مراکز خرید و فروش صنایع دستی تبدیل می‌شوند ایده‌ای بسیار جذاب و جالب است. اما اینکه در عصر مدرن کنونی نیز هنوز هم مردمانی هستند که رستوران‌های خود را با معماری سنتی ایرانی بنا می‌کنند بسیار ستودنی و قابل ستایش است. سفره خانه سنتی امیرخانلو یکی از این رستوران هاست که با بنایی خوش ساخت و منویی کامل آماده برای پذیرایی از مردمان بجنورد و مسافران خارجی و داخلی است که به این شهر سفر می‌کنند.

 

خانه استیک نوین

با توجه به تغییر ذائقه غذای بسیاری از ما ایرانی‌ها وجود مراکز و رستوران‌هایی که بتوانند غذاهای فرنگی و انواع فست فودهای خوشمزه را برای فروش ارائه دهند بسیار خوب است. در شهر بجنورد نیز طرفداران استیک‌های خوشمزه می‌توانند به خانه استیک نوین این شهر مراجعه کنند.

در ادامه مقاله به معرفی بهترین رستوران های ایران که در شهر ارومیه واقع شده‌اند خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

 

بهترین رستورانهای ارومیه

ارومیه یکی از شهرهای بسیار زیبا و متمدن ایران با مردمانی خوش سلیقه است که غذاهای لذیذی را طبخ می‌کنند. برای معرفی بهترین رستورانهای ارومیه در ابتدا می‌خواهیم سری بزنیم به بلوار جام‌جم این شهر، زیرا رستورانی بسیار زیبا و مدرن در این بلوار به نام رستوران دیاکوق قرار دارد که به داشتن کباب‌ها و استیک‌های خوشمزه معروف است. پس اگر گذرتان به این شهر زیبا افتاد فرصت را از دست ندهید و با حضور در این رستوران دنج و آرام غذاهای خوشمزه آن را امتحان کنید.

 

رستوران گازماخ

رستوران گازماخ

اگر با زبان ترکی آشنایی ندارید در ابتدای معرفی این رستوران باید بگوییم که گازماخ به معنی ته دیگ است و همانطور که می‌دانید ته‌دیگ یکی از خوشمزه‌ترین بخش‌های غذا است که همه ما ایرانی ها علاقه خاصی به آن داریم. اما از نام جالب این رستوران هم که بگذریم از غذاهای خوشمزه آن نمی‌توانیم بگذریم. قازماخ یکی از بهترین رستوران های ایران و از بهترین رستورانهای ارومیه است که با داشتن منویی متنوع تمام اهالی شهر و مسافران را به سوی خود فرا می‌خواند.

 

بهترین رستورانهای بابلسر

بعد از معرفی رستوران های برخی از استان‌های کشور در این بخش قصد داریم تا سری به برخی از شهرهای شمالی ایران بزنیم و بهترین رستوران های ایران که در این استان‌ها واقع شده‌اند را به شما معرفی کنیم. اولین شهر زیبا، سرسبز و دیدنی که دارای مراکز گردشگری، تفریحی و صد البته رستوران‌های بسیار شیک وزیباست شهر بابلسر است. این شهر دیدنی علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی و خاص خود برخی از بهترین رستوران‌های این کشور را در خود جای داده است. همه ما ایرانی‌ها خاطرات بسیار خوبی از سفر به شمال کشور داریم، علی‌الخصوص زمانی‌که بعد از گشت‌وگذار در دریا، جنگل و مراکز خرید این شهرها به سوی رستوران‌های آن گسیل می‌شویم تا با خوردن غذاهای لذیذ شمالی حس طراوت و سرزندگی را در وجودمان بیدار کنیم.

این شهر نیز همچون سایر شهرهای ایران دارای رستوران های بسیار شیک با غذاهای متنوع و خوشمزه است که از مهمترین آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

رستوران میزبان

رستوران میزبان

رستوران میزبان یکی از بهترین رستوران های ایران است که در بابلسر واقع شده و غذاهای بی‌نظیر و خوشمزه‌ای را در منوی خود جای داده است. برای پیدا کردن این رستوران باید سری به خیابان امام خمینی بابلسر بزنید.

 

رستوران باغ رز

این رستوران در 7 کیلومتری بابلسر قرار دارد و با کیفیت غذاهای مثال زدنی خود در میان اهالی شهر و اغلب مسافران معروف شده است. این رستوران که از بهترین رستوران های ایران است بخشی از مجموعه خود را همانند سفره خانه آماده کرده و برای آن تعداد از مسافرانی که دوست دارند در فضایی صمیمی و سنتی‌تر غذا میل کنند خدمات ارائه می‌کند. پس در سفر بعدی خود حتما سری به این رستوران زیبا بزنید.

 

بهترین رستورانهای چالوس

تقریبا می‌توان گفت که هیچ ایرانی نیست که از جاده زیبا و سرسبز چالوس خاطره خوشی در ذهن نداشته باشد. این جاده رویایی هر سال مسافران بسیاری را از دل خود عبور می‌دهد و با فضای دیدنی خود جذابیت فراوانی را برای تمام ایرانیان وگردشگران خارجی ایجاد می‌کند. اما از فضای خاص این جاده زیبا که بگذریم می‌رسیم به بهترین رستوران های ایران که در این جاده قرار گرفته‌اند. از معروف‌ترین و بهترین رستورانهای چالوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

رستوران آبی

رستوران آبی

این رستوران در دل سرسبزی بیشه‌ها و درختان جاده چالوس واقع شده و با زیبایی منحصر‌به‌فردی که دارد در بین ایرانیان مشهور شده است. بخش‌هایی از ساختمان این رستوران مجلل همانند نامش به رنگ آبی رنگ‌آمیزی شده و از دور هم چشم بیننده را به سمت خود می‌کشاند. این رستوران دارای منوی متنوع و گسترده‌ای از غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی است. پس اگر در مسیر مسافرت خود به این رستوران رسیدید حتما خودتان را به صرف یک پرس میرزاقاسمی یا ماهی سفید خوشمزه مهمان کنید.

 

دیزی سرای هیمه

هیچکس نمی‌تواند علاقه ما ایرانی‌ها به خوردن یک دیزی خوشمزه را کتمان کند. آن هم در محیطی زیبا همانند جاده چالوس. اگر در مسیر مسافرت خود به شمال کشور این جاده را انتخاب کردید بدانید که حتما با این رستوران زیبا روبه‌رو خواهید شد پس چه خوب است که در هنگام خستگی و زمانی که نیاز به یک غذای خوشمزه و اندکی استراحت دارید این مکان زیبا را انتخاب کنید و با خوردن یک دیزی خوش‌طعم لذت مسافرتتان را چند برابر کنید.

 

بهترین رستورانهای رامسر

یکی دیگر از شهرهای زیبای شمال کشور رامسر است که در غرب شهر مازندران واقع شده است. اگر این مطلب درباره جاذبه‌های گردشگری این استان و این شهر زیبا بود می‌توانستیم تا یک دل سیر از جذابیت‌های وصف ناشدنی آن برایتان صحبت کنیم. اما وقتی هدف بحث بهترین رستوران های ایران باشد تنها باید به معرفی برخی از بهترین رستورانهای رامسر اکتفا کنیم.

 

رستوران خاور خانم

رستوران خاور خانم

رستوران خاور خانم در روستای سرولات واقع شده و با داشتن غذاهای متنوع و خوشمزه بسیار زیاد به یکی از معروف‌ترین رستوران های ایران تبدیل شده است. جالب است بدانید که محل کنونی این رستوران سنتی خانه خاور خانم بوده و وی با تغییر فضای داخلی خانه‌اش آن را به یکی از رستوران‌های سنتی و زیبای این منطقه تبدیل کرده است. خوردن غذا در این خانه رستوران سنتی برای افرادی که به فضاهای سنتی علاقه دارند ایده‌آل است. دراین رستوران زیبا انواع غذاهای سنتی شمالی همچون کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کباب ترش و… طبخ می‌شود و هر کسی بسته به سلیقه خود می‌تواند غذای خوشمزه‌ای را سفارش دهد.

 

رستوران بلوط اربه کله

اربه کله نام یکی از روستاهای سرسبز رامسر است به همین دلیل این رستوران نیز با همین نام خوانده می‌شود. معنی نام این رستوران با الهام از این منطقه که به معنای منطقه‌ای پر از درختان خرمالو است گذاشته شده است. رستوران بلوط در 5 کیلومتری اربه کله واقع شده و با تلفیق منوی سنتی و مدرن خود جوابگوی تمام سلایق غذایی است.

 

بهترین رستورانهای مازندران

اگر در شهر ساری بودید و دلتان یک وعده غذای خوشمزه خواست حتما به بهترین رستوران های ایران که در این شهر واقع شده‌اند و می‌خواهیم به معرفی آنها بپردازیم سری بزنید.

 

رستوران حاج حسن

رستوران حاج حسن

رستوران حاج حسن یکی از معروف‌ترین و بهترین رستورانهای مازندران است که در شهر ساری واقع شده و نمای زیبایی که در دل درختان سربه فلک کشید دارد دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. قطعا میل کردن غذا در فضایی که دورتادور آن مملو از درختان و جنگل‌های سبز است می‌تواند بسیار خوب و دلپذیر باشد. در این رستوران زیبا که در کیلومتر 2 جاده ساری واقع شده است می‌توانید انواع کباب‌ها، غذاهای محلی، انواع ماهی‌ها و… را سفارش دهید و در کنار خانواده یا عزیزان خود یک وعده غذایی خوش‌طعم در جوار طبیعت را تجربه کنید.

 

رستوران شالی

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران در مازندران شالی نام دارد. این رستوران با ارائه غذاهای ایرانی و فرنگی در کنارهم توانسته است توجه مشتریان بسیاری را به خود جلب کند. از همین رو اگر گذرتان به این شهر افتاد از هر کسی که سراغ یک رستوران خوب را بگیرید یکی از نام‌هایی که خواهید شنید نام رستوران شالی است.

 

بهترین رستورانهای گیلان

شنیدن نواها و آوازهای محلی گیلانی‌ها در کنار خوردن غذاهای سنتی خوشمزه شان حس وصف ناشدنی را در انسان به وجود می‌آورد. این شهر زیبا هنوز هم بعد از گذشت سالیان دراز از بدو تاسیس خود توانسته تا بافت سنتی‌‌اش را حفظ کند و همچون یک عکس یادگاری در حافظه‌ها باقی بماند. اگر شما هم از طرفداران طبیعت بکر و چنین فضاهای دوست داشتنی هستید حتما سری به بهترین رستورانهای گیلان بزنید. نام برخی از بهترین رستوران های ایران که در گیلان واقع شده‌اند به شرح زیر است.

 

رستوران ترنگ طلایی

رستوران ترنگ طلایی

یکی از رستوران‌هایی که به هنگام سفر به گیلان حتما باید به آن سر زد، رستوران ترنگ گیلان است. این رستوران به خاطر داشتن غذاهای مختلف گیلکی، انواع کباب‌ها و ماهی ها در بین مردم معروف شده و همین باعث شده که هر مسافری برای یکبار هم که شده در این رستوران زیبا غذا میل بکند.

 

رستوران محلی شور کلی

یکی دیگر از رستوران‌های گیلان که می‌تواند نیاز طرفداران غذاهای گیلکی را رفع کند رستوران محلی شورکلی نام دارد. این رستوران دنج و زیبا نیز همانند سایر رستوران‌های این شهر با ارائه غذاهای محلی در کنار سایر غذاهای ایرانی توجه همگان را به سوی خود جلب کرده است.

 

بهترین رستوران رشت

از بهترین رستوران های ایران که در رشت واقع شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

 رستوران رزاقی

رستوران رزاقی یکی از معروف‌ترین رستوران‌های رشت است که غذاهای بسیار با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در بهترین رستوران رشت انواع غذاهای سنتی و فرنگی پیدا می‌شود؛ بنابراین برای میل کردن غذا در کنار تمام اعضای خانواده یا فامیل خود دیگر مجبور نیستید دنبال رستوران‌های متعدد باشید. زیرا این رستوران به تنهایی با منوی متنوعی که دارد می‌تواند نیاز تمام سلیقه‌ها را رفع کند.

 

بهترین رستوران شهر نور

شهر نور در میان سایر شهرهای شمالی هم به لحاظ منابع طبیعی و هم فرهنگ غذاهای سنتی جایگاه خوبی دارد. از میان بهترین رستوران های ایران که در نور واقع شده‌اند می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد.

 

رستوران کاسپین نور

رستوران کاسپین نور

رستوران کاسپین نور در محیطی جنگلی بنا شده و آرامش و سکوت بسیار زیبایی دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند غذای خود را در محیطی تمیز و دنج با آرامشی وصف نشدنی میل کنند حتما سری به این رستوران بزنید و از خوردن غذاهای ایرانی و سنتی شمالی لذت ببرید. برای راحت‌تر پیدا کردن آدرس این رستوران اول به دنبال آدرس پارک جنگلی نور بگردید، زیرا این رستوران دقیقا در قسمت خروجی این پارک زیبا قرار دارد.

 

رستوران مازرون

مازرون نام یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران است که در شهر نور واقع شده و با داشتن فضای سبز و خیال انگیز در کنار منوی غذایی غنی لحظات مفرح و به یاد ماندنی را برای مسافران رقم می‌زند. پس اگر هوس کرده‌اید تا غذای خود را در چنین محیط جذاب و خاصی میل کنید پیشنهاد می‌کنیم تا در سفرهای آتی خود حتما سری به این رستوران جنگلی ناب بزنید.

 

بهترین رستورانهای سرعین

بعید است که تا کنون نام آبگرم‌های شهر سرعین و غذاهای خوشمزه آن مانند آش دوغ به گوشتان نخورده باشد. این شهر کوچک و دوست داشتنی در کنار منابع طبیعی آبگرم و انواع استخرهایی که دارد شما را به صرف غذاهای خوشمزه نیز دعوت می‌کند. حدس می‌زنم می‌توانید تصور کنید که بعد از یک شنای جانانه آن هم در آب‌های طبیعی و درمانی این شهر خوردن یک کاسه آش دوغ چقدر می‌تواند مزه دهد. اما اگر بخواهیم در این مجال اندک نام برخی از بهترین رستوراهای سرعین را به شما معرفی کنیم باید به موارد زیر اشاره نماییم.

 

رستوران عدل یا مینایی

رستوران عدل یا مینایی

یکی از بهترین رستوران های ایران که در شهر زیبای سرعین بنا شده است رستوران عدل یا مینایی است که به این دو نام خوانده می‌شود. در این رستوران می‌توانید از آش دوغ گرفته تا انواع کباب و غذاهای محلی این منطقه را سفارش داده و از خوردن آن لذت ببرید.

 

رستوران فرزاد

رستوران فرزاد نیز نام یک رستوران مهم دیگر در این منطقه است که به داشتن کباب های برگ خوشمز با گوشت تازه معروف است. پس اگر هوس خوردن یک کباب خوشمزه را کرده‌اید حتما به این رستوران سر بزنید.

 

بهترین رستورانهای سنندج

مردمان این بخش از کشورمان به خون گرمی و مهمان‌نوازی مشهورند. سنندج شهری است که واقعه‌های تاریخی تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشته و اکنون با قامتی استوار خود را احیا کرده است. شما با ورود به این شهر از دیدن انسان‌های خون گرم، محیط طبیعی بکر و غذاهای خوشمزه آن به وجد خواهید آمد. پس در صورت حضور در این شهر به رستوران‌هایی که هم اکنون به آنها اشاره خواهیم کرد سر بزنید.

 

رستوران جهان نما

رستوران جهان نما

یکی از رستوران‌های قدیمی و اصیل شهر سنندج رستوران جهان نما است که در مرکز این شهر واقع شده و در کنار غذاهای ایرانی، غذاهای سنتی و محلی این دیار را نیز در اختیار مشتریان و مسافران خود قرار می‌دهد.

 

رستوران مروارید

این رستوران نیز یکی دیگر از مراکز عرضه غذا و از بهترین رستوران های ایران در شهر سنندج است که با کیفیت‌ترین غذاهای موجود را ارائه می‌دهد. رستوران مروارید در بین دو میدان اصلی این شهر یعنی میدان‌های آزادی و انقلاب واقع شده‌ و در تمام ایام سال برای ارائه خدمات به همشهریان و مسافران این شهر آماده است.

 

بهترین رستورانهای بناب

بناب یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که با داشتن بناهای تاریخی دیدنی و صد البته کباب‌های خوشمزه خود به شهرت رسیده است. کباب بناب یکی از معروف‌ترین کباب‌های موجود در ایران است که از دوره قاجاریه در بین اهالی این دیار باب شده و سپس به‌عنوان یکی از نمادهای شهر بناب در کل کشور شناخته شده است. از مهمترین کباب‌سراهای این شهر می‌توان به یکی از قدیمی‌ترین آنها با نام صمد آشپزباشی اشاره کرد. این فرد در سال 75 با ایجاد تغییراتی جالب در نوع طبخ کباب، جدیدترین شیوه پخت کباب بناب معروف را به نام خود ثبت کرده و هم اکنون در این شهرستان به پخت انواع کباب مشغول است. اگر در مسیر مسافرت خود راهی دیار آذربایجان شدید حتما سری به این شهرستان کوچک اما اصیل و مهمان‌نواز بزنید و از کباب‌های خوشمزه آن میل کنید.

 

 بهترین رستورانهای همدان

همدان یکی از کلانشهرهای زیبا و اصیل ایران است که گذشته تاریخی بسیار پرباری دارد. با توجه به قرار داشتن ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این استان، شهر همدان هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. اما از تمام این‌ها که بگذریم می‌رسیم به مبحث شیرین غذا و بهترین رستوران های ایران که در شهر همدان واقع شده‌اند. از بهترین رستورانهای همدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

دیزی سرای آریاییان

دیزی سرای آریاییان یکی از زیباترین رستورانهای همدان است که با ارائه دیزی‌های خوشمزه توجه و تحسین تمام آبگوشت دوستان را برمی‌انگیزد. این رستوران در خیابان بوعلی همدان واقع شده است، بنابراین اگر روزی راهی همدان شدید حتما سری به این رستوران تمیز و زیبا بزنید و از آبگوشت‌های خوشمزه آن میل کنید.

 

رستوران ایتالیایی دلژین

رستوران دلژین یکی از بهترین رستوران های ایران است که در شهر همدان واقع شده و انواع غذاهای ایتالیایی در آن سرو می‌شود. بنابراین اگر به دنبال رستورانی معتبر برای خوردن انواع پاستا و استیک می‌گردید حتما به این رستوران سری بزنید. این رستوران در خیابان سیزده خانه، پایین تر از هتل بوعلی شهر همدان واقع شده و با ارائه بهترین غذاهای فرنگی مسافران را به سمت خود فرامی‌خواند.

 

بهترین رستورانهای قم

قم یکی از شهرهای مذهبی ایران است و با داشتن برخی از بناهای قدیمی همه ساله مسافران زیادی را در این شهر می‌بینیم. اگر شما نیز هم اکنون مسافر این شهر هستید اما نمی‌دانید که بهترین رستوران های ایران که در این شهر واقع شده‌اند کدامند حتما این بخش از مقاله را با دقت بخوانید. از بهترین رستورانهای قم می‌توان به اختصار به چند مورد زیر اشاره کرد.

 

رستوران ارگ سالاریه

اغلب ما ایرانیان ذائقه سنتی داریم و دوست داریم تا در تمام شهرهای ایران به غذاهای سنتی کشورمان دسترسی داشته باشیم. اگر شما هم جزو این افراد هستید حتما به  رستوران ارگ سالاریه سر بزنید. این رستوران در بلوار محمد امین این شهر واقع شده و می‌توانید مسیر آن را به راحتی بر روی گوگل مپ خود پیدا کنید. اما اگر بخواهیم توضیح مختصری از این رستوران زیبا بدهیم باید به فضای دنج، غذاهای خوشمزه سنتی و فست فودها و همچنین عطر نارنج این مکان زیبا اشاره کنیم.

 

رستوران البرز

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران که در شهر قم ساخته شده است رستوران البرز نام دارد که بیشتر به خاطر طبخ و ارائه انواع کباب‌های خوشمزه و چلو ماهی‌های معطر شهرت دارد. رستوران البرز در خیابان امین این شهر قرار دارد.

 

بهترین رستورانهای کاشان

شهر کاشان برای افرادی که به تماشای تاریخ زنده و مستند علاقه‎مند هستند گزینه بسیار مناسبی است. شما با ورود به این شهر با بافت سنتی، گرم و صمیمی آن مواجه خواهید شد و کوچه ‌هایی را خواهید دید که در دلشان خانه‌های تاریخی و زیبایی همچون الماس انگشتر برق می‌زنند. علاوه‌بر ابنیه تاریخی این شهر، کاشان دارای بخشی از بهترین رستوران های ایران است که برخی از آنها در خانه‌های قدیمی واقع شده‌اند.

 

سفره خانه سنتی عباسیان

سفره خانه سنتی عباسیان

سفره خانه سنتی خانه تاریخی عباسیان یکی از این رستوران‌های زیباست که در شهر کاشان غذاهایی بسیار خوش‌طعم و ناب ارائه می‌دهد. این سفره خانه در حیاط پنجم این خانه قدیمی بنا شده و با داشتن فضایی سنتی و غذاهایی خوشمزه خودنمایی می‌کند.

 

سفره خانه سنتی مظفری

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران در شهر کاشان، رستوران سنتی مظفری است که همچون رستوران عباسیان در بافتی قدیمی و سنتی بنا شده است. منوی این رستوران زیبا حاوی انواع غذاهای سنتی، محلی و ایرانی است و مطمئنا میل کردن غذا در چنین محیطی برای دوستداران تاریخ و تمدن ایرانی می‌تواند بسیار لذتبخش باشد.

 

بهترین رستورانهای کرج

کرج یکی دیگر از کلانشهرهای کشور است که برخی از بهترین رستوران های ایران را در خود جای داده است. از مهمترین رستورانهای کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

رستوران روما

رستوران روما

یکی از بهترین رستوران های ایران در کرج رستوران روما است که در محدوده گوهردشت شهرستان کرج واقع شده است. این رستوران شیک و زیبا دارای منویی بسیار متنوع از غذاهای ایرانی و فرنگی است که در کنار کباب‌های خوشمزه برخی از ماهی‌ها و غذاهای دریایی را نیز برای سفارش مشتریان خود آماده می‌کند. همچنین اگر از طرفداران انواع برگر، انواع پاستا و استیک‌های خوشمزه نیز هستید نگران نباشید. زیرا این رستوران در کنار منوی از پیش تعریف شده غذاهای نامبرده را نیز طبخ کرده و در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. همانطور که در توضیحات ملاحظه فرمودید این رستوران می‌تواند سلیقه تمام اهالی خانواده را پوشش دهد و لحظات دلپذیری را برایتان به وجود بیاورد.

 

مستر دیزی

اگر از خوردن فست فود خسته شده‌اید یا از علاقه‌مندان بی قید و شرط غذاهای سنتی همچون آبگوشت هستید، رفتن به این رستوران را از دست ندهید. مستر دیزی یکی از بهترین رستوران های ایران در کرج است که دیزی‌های بسیار خوشمزه و خوش‌طعمی دارد. این رستوران علاوه‌بر آبگوشت غذاهای سنتی همچون کاله جوش، آبدوغ خیار، میرزا قاسمی، کشک بادمجان و بسیاری از غذاهای سنتی و محلی دیگر را نیز سرو می‌کند. بنابراین با رفتن به این رستوران با یک تیر چند هدف را می‌توان نشانه گرفت. مطمئنا خوردن غذا در چنین محیط آرامی برای شما نیز لذتبخش خواهد بود.

 

بهترین رستورانهای کرمانشاه

شاید شما هم تجربه کرده باشید که هنگام مسافرت اشتهایتان چند برابر می‌شود یا با حس کردن بوهای خوشمزه دلتان ضعف می‌رود و دوست دارید دوباره غذا بخورید. این حس در شهر زیبای کرمانشاه چند برابر نیز می‌شود. کرمانشاه با داشتن آب‌وهوایی بسیار زیبا و کوهستانی گویا مشام و اشتهای مسافرانش را می‌نوازد. اما فارغ از این مباحث اگر بخواهیم در این مجال اندک به معرفی چند مورد از بهترین رستوران های ایران در این شهر بپردازیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

رستوران شایلی

یکی از رستوران‌های شیک و بسیار زیبای کرمانشاه، رستوران شایلی نام دارد. اگر به دنبال رستورانی شیک با منوی غذایی گسترده می‌گردید این بار حضور در رستوران شایلی و سفارش غذا از این رستوران را امتحان کنید. مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

 

رستوران هتل جمشید

رستوران هتل جمشید یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران و از بهترین رستورانهای کرمانشاه است که در خیابان طاق بستان این استان واقع شده است. رستوران هتل جمشید انواع غذاهای ایرانی و سنتی همانند خورش خلال، انواع کباب و سایر غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه ایرانی را در منوی خود دارد. پس درصورتی‌که میهمان این شهر زیبا هستید حتما برای صرف یک وعده غذای خوشمزه و خوش‌طعم سری به این رستوران بزنید.

 

بهترین رستورانهای کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری برای ایرانیان و حتی مسافران خارجی است. حال اگر بخواهیم بهترین رستوران های ایران در این جزیره را نیز به سایر دیدنی‌های دیگر آن اضافه کنیم که دیگر جایی برای سخن باقی نمی‌ماند. از مهمترین و بهترین رستورانهای کیش که می‌توانید با میل کردن غذا بعد از یک گشت‌وگذار حسابی در آن لذت ببرید، به اسامی زیر اشاره کرد.

 

رستوران ساحلی توتی فروتی

رستوران ساحلی توتی فروتی

حتما خوردن غذاهای خوشمزه در یک رستوران ساحلی می‌تواند لحظات به یاد ماندنی را به وجود بیاورد. یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ساحلی موجود در جزیره زیبای کیش، رستوران توتی فروتی است که همه روزه با منویی متنوع انواع غذاهای ایرانی و دریایی را طبخ و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. پس اگر خواستید سری به این رستوران ساحلی بزنید می‌توانید به آدرس، کیش، انتهای بلوار دریا مراجعه کنید.

 

رستوران رویال استار

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران که در کیش واقع شده رستوران رویال استار نام دارد که با محیط دنج و غذاهای خوشمزه خود می‌تواند ساعاتی دلپذیر را در کنار خانواده‌تان برای شما رقم بزند. پس اگر این‌بار به کیش مسافرت کردید سری به این رستوران مجلل بزنید و ناهار یا شام خود را در این مکان میل کنید.

 

بهترین رستورانهای بوشهر

عطر و طعم غذاهای بوشهری و تنوع غذایی این شهر بر هیچکس پوشیده نیست و به جرات می‌توان گفت که برخی از بهترین رستوران های ایران در شهر بوشهر واقع شده‌اند. شما در این رستوران‌ها از قلیه ماهی تا حلوای بوشهری را می‌توانید میل کنید و از لحظات زیبای سفر خود به این استان لذت ببرید. اما اگر بخواهیم به چند نمونه از بهترین رستورانهای بوشهر اشاره کنیم می‌توانیم به مثال‌های زیر بسنده کنیم.

 

رستوران قوام

رستوران قوام رستورانی مهم با منویی متنوع است که با فاصله اندکی از دریا ساخته شده و با ارائه انواع غذاهای محلی مانند قلیه ماهی و ماهی شکم پر زبانزد خاص و عام شده است.

این رستوران را می‌توانید درخیابان خلیج فارس شهر بوشهر پیدا کنید و از میل کردن یک وعده غذای خوشمزه محلی در آن لذت ببرید.

 

رستوران خلیج فارس

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایران در بوشهر رستوران خلیج فارس است. این رستوران در خیابان خلیج فارس استان بوشهر واقع شده و همانند سایر رستوران‌های مجهز دیگر شهر در آن انواع غذاهای سنتی و مدرن با کیفیتی عالی پیدا می‌شود. پس اگر این‌بار بوشهر را برای مسافرت انتخاب کردید حتما سری به این رستوران‌ها بزنید. کسی چه می‌داند، شاید با یک بار مراجعه به این رستوران‌ها مشتری دائم آن شدید و در سفرهای بعدی‌تان نیز این مکان‌ها را برای صرف غذا انتخاب نمودید.

 

بعد از مرور بهترین رستوران های ایران در شهرهای مختلف در انتهای مقاله قصد داریم تا به‌عنوان آخرین شهر استان یزد را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بهترین رستورانهای یزد

یزد جزو آن دسته از شهرهایی است که هنوز هم با گذر سالیان طولانی توانسته بافت سنتی خود را حفظ کند و با داشتن میدان‌های زیبا، خانه‌های خشتی و گلی و محله‌های قدیمی مقصد خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب شود. اما بهترین رستوران های ایران که در یزد واقع شده‌اند کدامند؟ از مهمترین و بهترین رستورانهای یزد می‌تواند به اسامی زیر اشاره کرد.

 

رستوران مشیرالممالک

یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین رستوران‌های یزد رستوران هتل باغ مشیر الممالک است که با فضایی سنتی و درختانی سربه فلک کشیده محیط بسیار زیبایی را برای گذران اوقات و خوردن یک وعده غذای خوشمزه مهیا کرده است. در این هتل باغ اصیل و قدیمی انواع غذاهای سنتی، ایرانی، محلی و فرنگی سرو می‌شود. همچنین این رستوران مجهز به کافی شاپی است که در پشت بام این بنای قدیمی ساخته شده، پس چنانچه دوست داشتید تا بعد از میل کردن غذایتان زود فضا را ترک نکنید می‌توانید سری به کافی شاپ این مجموعه نیز بزنید و از ارتفاع این ساختمان خانه‌های قدیمی و خشتی این دیار را ببینید و لذت ببرید.

 

رستوران خان دو حد

همانطور که پیشتر نیز گفتیم بسیاری از ما ایرانی‌ها به خوردن غذا در خانه‌های قدیمی و تغییر کاربری داده شده بسیار علاقه داریم. پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید خوب است بدانید که رستوران خان دوحد نیز از این دسته رستوران ها است که در یک خانه قدیمی وزیبا دایر شده و تمام غذاهای محلی شهر یزد را در کنار غذاهای ایرانی و انواع کباب ها طبخ می‌کند. این رستوران در بلوار عاصی زاده شهر یزد واقع شده و واقعا یکی از بهترین رستوران های ایران به شمار می‌آید.

 

سخن پایانی درباره بهترین رستوران های ایران

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از بهترین رستوران های ایران در شهرهای مختلف آشنا کنیم. اما همانطور که می‌دانید با توجه به تعداد بالای رستوران‌های خوب در سراسر ایران و مجال اندکی که در این مقاله داشتیم نتوانستیم تا مراکز بیشتری را معرفی نماییم. اما اگر شما خاطره جالبی از صرف غذا در رستوران‌‎های شهرهای مختلف دارید، یا فکر می‌کنید که نام برخی از بهترین رستوران های ایران در این مطلب نیست می‌توانید آن را با ما و سایر خوانندگان فانیبو در میان بگذارید. ما منتظر کامنت‌های شما عزیزان هستیم.

3

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد
جهت تأیید عضویت، صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید
در خبرنامه فانیبو عضو شوید
تا جدیدترین مطالب برایتان ارسال شود
ایمیل شما با موفقیت ثبت شد